گلایه شهروندان از بی‌توجهی به وضعیت کمربندی گوگد+ پاسخ شهردار

شهروندان نسبت به فرونشست زمین در ادامه رشته قنات‌های کمربندی گوگد و بی‌توجهی مسئولان، معترض هستند.

به گزارش خبرنگار ایمنا، چند سال پیش بود که ساکنان در محور گوگد به گلپایگان روبه‌روی پارک لاله شاهد فروریختن خیابان اصلی بودند که در مسیر رشته قنات‌ها قرار دارد، آن زمان اتفاق ناگواری برای فردی رخ نداد، اما مشکل اصلی همچنان بدون راه حل مانده است.

شهروندان می‌گویند همان سال با شهرداری گوگد، آتش‌نشانی و راه و ترابری تماس گرفتیم و مدیران را از وجود خطر در محور کمربندی آگاه کردیم، اما مسئله پیشگیری نشد و تنها هرزگاهی روی قسمت‌های فرو رفته با آسفالت جدید هموار می‌شود.

آنان تاکید دارند که به وضوح شاهد هستیم ادامه رشته قنات‌ها در مسیر کمربندی هر روز بیشتر نشست می‌کند و هر لحظه امکان ریزش دارد که برای جان ساکنان و خودروهای در حال تردد خطر بزرگی به شمار می‌رود؛ بنابراین از مسئولان مربوطه خواهشمند هستیم قبل از نشست کامل این نقطه، اقدامات پیشگیرانه لازم را انجام دهند.

عده‌ای از شهروندان گوگد در تماس با خبرگزاری ایمنا نسبت به این شرایط اعتراض کرده‌اند و خواهان رسیدگی فوری مسئولان مربوطه هستند.

شهروندان می‌توانند مشکلات خود را از طریق تماس با شماره تلفن ۸_۳۵۵۴۴۱۱۲ در اختیار این رسانه قرار دهند؛ دستگاه‌ها و نهادهای مسئول نیز می‌توانند برای پاسخ‌گویی به شهروندان از همین طریق اقدام کنند.

خطر بیخ گوش شهروندان گوگد / ‏مکاتباتی با سازمان‬ مدیریت بحران انجام شده است

حسین علی‌محمدی، شهردار گوگد در این خصوص به خبرنگار ایمنا گفت: در شهر گوگد دو رشته قنات وجود دارد که یک رشته آن کنار کمربندی در ورودی شهر قرار دارد و سالیان سال است که متروکه شده است، طی چندین سال گذشته شاهد حوادثی از جمله فرونشست کمربندی و فرونشست در بلوار آیت الله محمودی بوده‌ایم.

وی افزود: چندین مورد حادثه انسانی نیز اتفاق افتاده و به دلیل تخلیه نخاله، زباله و لاشه حیوانات در داخل و اطراف این قنات‌ها و ایجاد منظری نازیبا در ورودی شهر، لازم است متولیان این قنات‌ها پیگیر بازسازی آنها باشند.

شهردار گوگد با بیان اینکه مالکیت این قنات‌ها خصوصی است، هر ساله شاهد نشست جاده کمربندی هستیم و احتمال وقوع حادثه وجود دارد، خاطرنشان کرد: این موضوع تاکنون در جلسات مختلف توسط شهرداری و شورای اسلامی شهر مطرح و مکاتباتی با سازمان مدیریت بحران انجام شده است، اما هیچ اقدامی در این خصوص انجام نشده و خطر فرونشست این قنات‌ها همچنان بیخ گوش شهروندان است؛ بنابراین ضرورت دارد اخطارهای لازم به کشاورزان داده و نسبت به بازسازی آن‌ها اقدام شود.

علی‌محمدی ادامه داد: در صورتی که اعتبارات مورد نیاز توسط سازمان مدیریت بحران یا دستگاه‌های متولی اختصاص یابد، شهرداری نیز آمادگی همکاری جهت بازسازی قسمتی از قنات‌ها که در کنار کمربندی است را دارد.



کد خبر 613925

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.