آغاز هرس زمستانه درختان شهرکرد

رئیس سازمان سیما، منظر و فضای سبز شهری شهرداری شهرکرد از هرس زمستانه درختان شهر خبر داد.

سیدرضا هاشمی در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا، اظهار کرد: عملیات هرس و بازپیرایی درختان با هدف ایجاد فرم مناسب، فراهم‌آوری شرایط بهینه رشد و تعادل بین شاخه و ریشه از اواسط آبان‌ماه سال جاری آغاز می‌شود.

وی افزود: این روند تا پایان اسفندماه ۱۴۰۰ در معابر، بلوارها، فضای سبز و بوستان‌های شهرکرد ادامه خواهد داشت.

رئیس سازمان سیما، منظر و فضای سبز شهری شهرداری شهرکرد خاطرنشان کرد: این اقدام هر ساله در زمان رکود رشد و خواب زمستانه درختان انجام می‌شود و قبل از فرا رسیدن فصل بهار و جوانه زدن درختان به پایان می‌رسد.

هاشمی اضافه کرد: در صورت لزوم، هرس درختان موجود در فضاهای سبز نهادها و ادارات باید با هماهنگی سازمان سیما، منظر و فضای سبز شهرکرد جهت کسب مجوز لازم انجام شود.

وی تاکید کرد: از شهروندان درخواست می‌شود در صورت مشاهده هرگونه قطع درختان یا آسیب‌رسانی به آن‌ها موضوع را به شماره تلفن ۳۲۲۲۴۵۵۰ اطلاع دهند.

رئیس سازمان سیما، منظر و فضای سبز شهری شهرداری شهرکرد تصریح کرد: طرح کاهش هفت برابری مصرف آب، جلوگیری از انقراض گونه‌های گیاهی و بومی، سازگاری با شرایط اقلیمی و کاهش هزینه‌های نگهداری از مهمترین مزایایی طرح مرکز تحقیقات کشاورزی و منابع طبیعی استان است.

هاشمی گفت: این طرح در مرکز تحقیقات جهاد کشاورزی و منابع طبیعی شهرکرد به مدت چهار سال با تحقیق روی گونه‌های درختی، درختچه و گونه‌های پوششی به صورت آزمایشی اجرا شده است.

کد خبر 613884

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.