تلاش دشمن برای مهندسی معکوس انقلاب

عضو کمیسیون حقوقی مجلس شورای اسلامی با اشاره به آغاز تحولات اجتماعی و به شکل مشخص انقلاب اسلامی از جامعه نخبگان گفت: منطق و عقل اقتضا می‌کند که نظام اسلامی برای تضمین دوام خود با نخبگان گفت‌وگو و نقاط ابهام را برطرف کند و نظرات قشر دانشگاهی برای رشد و توسعه در جایگاه مدیریتی اعمال شود.

حجت‌الاسلام محمدتقی نقدعلی در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا، در خصوص فرمایشات اخیر رهبر معظم انقلاب در جمع نخبگان اظهار کرد: تحولات اجتماعی و به شکل مشخص انقلاب اسلامی از جامعه نخبگان آغاز شد و سخنرانی‌های شهید مطهری و برخی چهره‌های دانشگاهی پیش از انقلاب و در آستانه آن، مردم را نسبت به ظلم و ستم رژیم ستم‌شاهی آگاه کرد.

وی با اشاره به ضربه دشمن از پیروزی انقلاب و ساقط شدن رژیم ستم‌شاهی در ایران، افزود: با از دست رفتن منافع آنها در ایران اسلامی دشمنان مهندسی معکوس را در دستور کار دارند یعنی از یک‌سو تلاش می‌کنند که در حوزه‌ها علما و روحانیون را نسبت به انقلاب دلسرد کنند و از سوی دیگر دانشجویان را در برابر نظام قرار دهند.

عضو کمیسیون حقوقی مجلس شورای اسلامی با اشاره به تأثیرگذاری حوزه و دانشگاه در تحولات بهمن ۵۷ خاطرنشان کرد: با تلاش حوزه و دانشگاه بود که توده‌های مردم آگاه و وارد میدان شدند، اکنون نیز رهبر انقلاب با نگاه تیزبین خود توطئه دشمن را تحلیل و نقطه اساسی را معرفی کردند که عبارت از این بود که دشمن سعی می‌کند دانشگاه‌ها را به عنوان مهد تمدن‌سازی در برابر نظام قرار دهد.

وی آگاهی‌بخشی به دانشجویان بیدار و نخبه درباره اتفاقات حاکمیت را ضروری دانست و گفت: گفت‌وگوی بین مسئولان و نخبگان دانشگاهی و حمایت ویژه از نخبگان علمی از نظر اشتغال و ورود به هیئت‌های علمی از جمله مواردی بود که مقام معظم رهبری بر آن تاکید کردند.

حجت‌الاسلام نقدعلی اظهار کرد: منطق و عقل اقتضا می‌کند که نظام اسلامی برای تضمین دوام خود با نخبگان گفت‌وگو و نقاط ابهام را برطرف کند و نظرات قشر دانشگاهی را برای رشد و توسعه و تعالی را در جایگاه مدیریتی اعمال کند و این به آن معنا است که شنیدن نظرات قشر نخبه و دانشگاهی با عمل به آنها همراه باشد.

کد خبر 613838

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.