گل‌گهر سیرجان - ذوب‌آهن اصفهان/ سمفونی پیروزی در قلعه ژنرال

تیم‌های فوتبال گل‌گهر سیرجان و ذوب‌آهن اصفهان از ساعت ۱۷ در قالب هفته دهم لیگ‌برتر برابر یکدیگر به‌میدان می‌روند.

به گزارش خبرنگار ایمنا، عصر امروز _جمعه بیست‌ونهم مهرماه_ در ورزشگاه شهیدقاسم سلیمانی، از ساعت ۱۷ تیم‌های فوتبال گل‌گهر سیرجان و ذوب‌آهن اصفهان در چارچوب هفته دهم رقابت‌های لیگ‌برتر فوتبال در فصل ۱۴۰۲-۱۴۰۱ مقابل یکدیگر صف‌آرایی خواهند کرد.

آنچه در جدال‌های رودررو میان گل‌گهر و ذوب‌آهن گذشته

از آنجا که تیم فوتبال گل‌گهر سیرجان از فصل نوزدهم پای به لیگ‌برتر فوتبال ایران گذاشت، سابقه‌ای طولانی در تقابل با تیم‌های ریشه‌دار فوتبال ایران ندارد. گل‌گهر و ذوب‌آهن تاکنون در ۶ بازی مقابل یکدیگر قرار گرفته‌اند که سهم گل‌گهر سه پیروزی بوده، اما ذوب‌آهن همچنان در حسرت پیروزی برابر سیرجانی‌ها به‌سر می‌برد و سه دیدار نیز میان‌شان با تساوی به پایان رسیده است.

گل‌گهر و ذوب‌آهن بازی‌های جذابی را برابر یکدیگر به نمایش گذاشته‌اند، اگرچه حساسیت جدال دو تیم باتوجه به جایگاه‌های خنثی بالا نبوده، اما نبردهایی تماشایی از آب درآمده است؛ گل‌گهر دو پیروزی سه بر دو در اصفهان و سیرجان دارد و کم گل‌ترین بازی نیز تساوی بدون‌گل بوده است.

یک‌تیر و دو نشان به‌وسیله ارتش گاندوها

تیم فوتبال ذوب‌آهن اصفهان تا پایان هفته نهم رقابت‌های لیگ‌برتر، با ارائه بسته‌ترین تاکتیک در مقابل حریفان، نتایج بدی نگرفته و با تنها یک پیروزی و یک شکست و البته تحمل ۷ تساوی، در جایگاه یازدهم جدول قرار دارد؛ البته ذوب‌آهن می‌تواند با پیروزی در مقابل گل‌گهر، علاوه‌بر شکستن طلسم ناکامی‌ها در جدال با این تیم، چهار پله در جدول صعود کند و با ۱۳ امتیاز به رتبه هفتم جدول برسد.

گاندوها با مهدی تارتار، هفته گذشته روی یک اشتباه و گل‌به‌خودی در واپسین دقایق، برابر استقلال شکست خوردند و خط‌تیره مقابل شکست‌هایشان به یک تبدیل شد؛ از همین‌رو به‌نظر نمی‌رسد باز هم محافظه‌کارانه برابر حریف در زمین حاضر شود و شاید همین مسئله جذابیت تقابل امروز را بیش از پیش افزایش دهد.

ذوب‌آهن در هفته‌های گذشته به‌جز باقرپسند که رباط‌صلیبی خود را عمل کرده، مسعود ابراهیم‌زاده را نیز در اختیار نداشتند و حالا علاوه‌بر او، سجاد جعفری هافبک خوش‌نقش گاندوها نیز دچار مصدومیت شده و نمی‌تواند در بازی مقابل گل‌گهر به میدان برود. مسئله‌ای که قطعاً کار تارتار را در میانه‌میدان سخت می‌کند ولی انتظار می‌رود با جایگزین کردن صادق صادقی شرایط را متعادل کند.

جمع بهترین‌ها در گل‌گهر برای یک‌پیروزی دیگر

گل‌گهر سیرجان با امیر قلعه‌نویی و کلکسیونی از بازیکنان باتجربه و جوان، یکی از بهترین ترکیب‌های لیگ را در اختیار دارد و همه از سیرجانی‌ها انتظار دارند با ستاره‌های خود برای فتح جام قهرمانی بجنگند؛ گل‌گهر تا این‌لحظه با ۱۵ امتیاز در جایگاه پنجم جدول قرار دارد و اگر بتواند از سد ذوب‌آهن عبور کند تا یک رده بالاتر پیش خواهد رفت.

تیم امیر قلعه‌نویی در ۱۰ بازی قبلی فقط دو بار تن به شکست داده، اما شکست‌هایی که به قیمت فاصله‌گرفتن از کورس‌قهرمانی برایشان تمام شده است. گل‌گهر در دقیقه ۹۷ بازی را به استقلال باخت و در مازندران، حمید مطهری مچ ژنرال را خواباند تا نشان بدهد تفکرات جدید بر ستاره‌ها و تفکرات قدیمی غالب است.

گل‌گهر ستاره‌های زیادی در اختیار دارد که هرکدام برای تیم یک‌وزنه به‌حساب می‌آیند؛ از محسن فروزان درون دروازه گرفته که انصافاً نمایش خوبی تا اینجای کار داشته، تا مهدی تیکدری، رضا شکاری، محمد خدابنده‌لو که از همین ذوب‌آهن اوج گرفت و به یکی از بهترین هافبک‌تهاجمی‌های فعلی ایران تبدیل شد و حتی مرتضی تبریزی و کیروش استنلی که هنوز باوجود سن‌شان می‌توانند برای حریفان خطرساز باشند. با تمامی این ستاره‌ها گل‌گهر به‌دنبال پنجمین پیروزی خود در فصل جاری خواهد بود، اما می‌داند که نبردی دشوار انتظارش را می‌کشد.

گل‌گهر یا شعبه دوم ذوب‌آهن؟

اگر نگاهی به لیست کلی تیم فوتبال گل‌گهر سیرجان داشته باشید، به‌خاطر خواهید آورد که اکثر آنان زمانی در ذوب‌آهن حضور داشته‌اند و از قرار گرفتن در کنار گاندوها به این جایگاه رسیده‌اند؛ امیر قلعه‌نویی نفر اول گل‌گهر آخرین مقام تحسین‌برانگیزی که آورد در دوران هدایت ذوب‌آهن بود که نائب‌قهرمان لیگ شد و چند سالی می‌شود سرمربی گل‌گهر است.

رضا شکاری از پایه‌های ذوب‌آهن به فوتبال معرفی شد و به لیگ روسیه رفت؛ محمد خدابنده‌لو فصل گذشته با نمایشی درخشان تمامی نگاه‌ها را به‌سمت خودش جلب کرد و حالا در آستانه جام‌جهانی پای‌ثابت بازیکنان دعوت‌شده به تیم‌ملی است و در نهایت مرتضی تبریزی و کیروش استنلی که بدون‌شک بهترین دوران گلزنی خود را در بخش سبزرنگ اصفهان سپری کردند و حالا همگی باید مقابل تیم سابق‌شان قرار بگیرند.

کد خبر 613584

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.