حمایت از ورزشکاران تقویت سلامت جامعه را به همراه دارد

مدیر منطقه ۱۵ شهرداری اصفهان گفت: تجلیل و حمایت از ورزش و ورزشکاران علاوه بر گسترش فرهنگ ورزش، سلامت جامعه را ارتقا می‌دهد.

به گزارش خبرنگار ایمنا، هوشنگ نظری‌پور در دیدار با علی امینی، نخبه ورزشی و جانباز هشت سال دفاع مقدس، اظهار کرد: توجه به حوزه ورزش و تربیت بدنی و تلاش برای گسترش آن، آثار و برکات فراوانی در شهر به همراه می‌آورد و سلامت جسم، روح، فکر و در نتیجه سلامت جامعه را ارتقا می‌بخشد.

وی ادامه داد: هفته تربیت‌بدنی فرصتی مناسب توجه بیشترِ شهروندان با موضوع مهم ورزش و زمینه مناسبی برای تبیین و ترویج آن است.

مدیر منطقه ۱۵ شهرداری اصفهان تصریح کرد: یکی از وظایف شهرداری و سایر دستگاه‌های مربوطه شناسایی نخبگان در تمام زمینه‌ها از جمله ورزش است، چرا که با تجلیل و حمایت از ورزش و ورزشکاران ضمن توجه و گسترش فرهنگ ورزش، سلامت جامعه نیز ارتقا می‌یابد.

وی خطاب به علی امینی، نخبه ورزشی و جانباز هشت سال دفاع مقدس، گفت: این روحیه ایثارگری و پشتکار مثال‌زدنی است که پس از نائل شدن به جانبازی در جبهه‌های جنگ از پا ننشستید و از توانمندی‌ها و استعداد خود در زمینه ورزش قهرمانی بهره گرفتید و باعث افتخار آفرینی برای شهر و کشور در میادین مختلف ورزشی شده‌اید.

در پایان این دیدار مدیر منطقه ۱۵ شهرداری اصفهان از این جانباز پیشکسوت، نخبه ورزشی و رکورددار مسابقات جهانی با اهدای لوح یادبود تجلیل کرد.

به گزارش ایمنا، علی امینی متولد سال ۱۳۴۴ محله پزوه خوراسگان است که در دوران دفاع مقدس در کنار حاج حسین خرازی در جبهه‌های حق علیه باطل مشغول به نبرد خدمت بود که در چند عملیات دچار مجروحیت و به درجه جانبازی نائل آمد.

وی بیشترین درصد جانبازی استان اصفهان را دارد و یک دست و دوپای وی در حین جنگ و در عملیات‌های مختلف دچار مجروحیت و قطع شده است، اما با رو آوردن به ورزش به صورت حرفه‌ای بیش از ۵۰۰ مقام و رتبه در سطح مسابقات استان، کشور و در مسابقات بین‌المللی کسب و با رکوردشکنی بیش از ۳۵ سال است که در رشته‌های مختلف ورزشی مشغول به افتخار آفرینی بوده است.

علی امینی بیشترین مقام را با ۹ عنوان و کسب مدال‌های رنگارنگ در مسابقات شنای جهانی سال ۲۰۱۶ به دست آورده است.

کد خبر 613495

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.