روند تایید و ابلاغ حکم شهردار طولانی شده است

رئیس شورای اسلامی شهر شهرکرد گفت: روند تایید و ابلاغ حکم شهردار طولانی شده است.

به گزارش خبرنگار ایمنا، مصطفی حیدری امروز _پنجشنبه بیست و هشتم مهرماه_ در یکصد و سی‌ودومین جلسه علنی شورای اسلامی شهرکرد با اشاره به طولانی شدن روند تأیید و ابلاغ حکم شهردار از سوی وزارت کشور، اظهار کرد: بر اساس هماهنگی به‌عمل آمده تا زمانی که حکم شهردار ابلاغ شود حضور سرپرست مشکلی ندارد و در حال حاضر از وزارت کشور پیگیر موضوع هستیم.

وی از خرید تعداد ۱۰ دستگاه اتوبوس دیگر خبر داد و تصریح کرد: با پیگیری‌های انجام شده ۱۳ دستگاه اتوبوس در سال گذشته به ناوگان حمل و نقل افزوده شد و تاکنون ۱۶ دستگاه اتوبوس به شهرکرد اختصاص داده شده است و ۱۰ اتوبوس دیگر در راه است که در صورت جذب نشدن از استان‌های دیگر آن را جذب می‌کنند، بنابراین باید از این فرصت ایجاد شده در دولت استفاده کنیم.

طرح جامع ظرفیت خوبی برای شهر و شهرداری است

یوسف صادقی، نایب‌رئیس شورای اسلامی شهر شهرکرد در ادامه جلسه با اشاره به انتقال پساب بهرام‌آباد به شهرکرد، خاطرنشان کرد: انتقال پساب در راستای حفظ محیط زیست و فضای سبز شهری امری اجتناب‌ناپذیر و بسیار مفید است، در همین راستا پیرو رایزنی‌های بسیار و جلسات مکرر و با همکاری و همت مدیران اجرایی استان در نهایت در جلسه‌ای که در فرمانداری برگزار و مقرر شد پروژه انتقال پساب از تصفیه‌خانه فاضلاب شهرکرد جهت تأمین آب صنعت و فضای سبز به‌طور مشترک توسط شرکت شهرک‌های صنعتی و شهرداری شهرکرد انجام شود.

وی گفت: ظرفیت این خط لوله برای شهرداری ۱۵۰ لیتر بر ثانیه و برای شرکت شهرک‌های صنعتی ۱۷۰ لیتر در ثانیه پیش‌بینی شده است.

نایب رئیس شورای اسلامی شهر شهرکرد با اشاره طرح جامع شهر، افزود: طرح جامع یک ظرفیت برای شهر و شهرداری است و در جلسات باید اعضا شورای اسلامی شهر به صورت تخصصی موارد را پیگیری و مطرح کنند تا بتوان چشم‌انداز دراز مدت شهر در حوزه‌های مختلف را پیش‌بینی و برنامه‌ریزی کرد.

وی با بیان اینکه کمبودها، ظرفیت‌ها و پیشنهادهای مدیران اجرایی دستگاه‌های مختلف و صاحب‌نظران این حوزه باید جمع‌آوری، بررسی و جهت اعمال در طرح جامع به مسکن و شهرسازی و مشاور طرح اعلام شود، اظهار کرد: لازم است در یک برنامه‌ریزی فشرده نسبت به هم‌اندیشی با مدیران و صاحب‌نظران، به‌خصوص در زمینه‌های فرهنگی و ورزشی، گردشگری، اقتصاد شهری و خدمات در شورای ششم شهر اقدامات لازم به عمل آید.

صادقی با اشاره به اینکه هنوز یک هنرستان هنرهای زیبا در شهرکرد نداریم، ادامه داد: برای مسائلی مانند ترافیک و تقاطع‌های غیرهم‌سطح، ساز و کار اجرای کمربندی، حوزه‌های مختلف گردشگری و شهر ملی نمد، اقتصاد شهری، ساماندهی مشاغل و صنوف، نشاط اجتماعی، فضای سبز، مسائل فرهنگی و ورزشی، آموزشی، مسائل مربوط به بهزیستی و خدمات بهداشتی، خانه سالمندان و شهرک سلامت باید در طرح جامع فکر کرد و از همه مهم‌تر هزینه‌ها و تأمین مالی آن و نحوه اجرای این طرح نیز باید روشن شود.

وی اضافه کرد: مدیرانی که دعوت می‌شوند، باید تمام مسائل و مشکلات، ظرفیت‌ها و پیشنهادهای خود را آماده کرده و در کمیسیون‌های تخصصی و صحن شورای اسلامی شهر مطرح و در خصوص آن‌ها بحث و تبادل نظر شود. همچنین باید بانک اطلاعاتی املاک شهرداری به‌روزرسانی شده و روش‌های تقویت آن به‌طور ویژه توسط تمام زیرمجموعه‌های شهرداری به‌خصوص معاونت شهرسازی و املاک و حقوقی شهرداری بررسی و در طرح جامع مد نظر قرار گیرد.

کد خبر 613396

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.