تور گردشگری ناشنوایان در محله «علی‌قلی‌آقا»

رئیس اداره گردشگری سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری اصفهان گفت: امروزهشتم قرار است محور گردشگری محله «علی‌قلی‌آقا» شامل مسجد، بازارچه، حمام و دیگر فضاهای دیدنی این محل پذیرای ناشنوایان باشد. پیش از این نیز تور اختصاصی، مجموعه بازار اصفهان و بیدآباد پذیرای ناشنوایان بود.

علیرضا مساح در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا، اظهار کرد: جمعی از ناشنوایان اصفهان امروز _پنجشنبه بیست‌وهشتم مهرماه_ در قالب تور گردشگری با عنوان «دستان گویا» از محور گردشگری محله علی‌قلی‌آقا بازدید می‌کنند.

وی افزود: شهرداری یک نهاد مردمی است و وظیفه آن خدمت به همه اقشار و گروه‌های مردم است. ناشنوایان و توان‌خواهان نیز به‌عنوان گروهی از شهروندان در این برنامه‌ها مشارکت خواهند داشت.

رئیس اداره گردشگری سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری اصفهان خاطرنشان کرد: بسیاری از توان‌خواهان و ناشنوایان امکان استفاده از برنامه‌ها و ویژه‌برنامه‌های عمومی و شهروندی برایشان فراهم نبود اما در رویکرد جدید این امکان فراهم شده تا بتوانند همانند سایر اقشار مردمی از طرح‌ها و برنامه‌های این نهاد استفاده کنند.

وی تصریح کرد: در طرح اختصاصی ناشنوایان با عنوان «دستان گویا»، با شماری از مراکز و مؤسسه‌ها اختصاصی ویژه این عزیزان به منظور شرکت در این رویداد گردشگری هماهنگی کردیم که در نهایت ۱۳۰ نفر ثبت‌نام و اعلام آمادگی کردند.

مساح با اشاره به آغاز این طرح از روز ناشنوایان در هشتم مهرماه جاری مصادف با سی‌ام اکتبر اظهار کرد: تلاش ما بر تداوم این رویداد و طرح‌های مشابه در سایر رویدادها است تا ناشنوایان بتوانند از هر برنامه‌ای که امکان بهره‌مندی از آن فراهم است، مشارکت داشته باشند.

وی افزود: امروز قرار است محور گردشگری محله علی‌قلی‌آقا شامل مسجد، بازارچه، حمام و دیگر فضاهای دیدنی این محل پذیرای ناشنوایان باشد. پیش از این نیز تور اختصاصی، مجموعه بازار اصفهان که به عصارخانه شاهی ختم می‌شود همچنین محور گردشگری بیدآباد، پذیرای این گروه از جامعه بود.

رئیس اداره گردشگری سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری اصفهان اظهار کرد: محتوای فرهنگی معرفی این محورها و مکان‌های تاریخی و گردشگری در اختیار ناشنوایان قرار گرفته است تا به بهترین شکل ممکن از رویداد «دستان گویا» بهره و لذت ببرند.

کد خبر 613381

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.