سید صولت مرتضوی؛ مدیری شجاع و پاکدست است

نماینده مردم چابهار در مجلس با بیان اینکه سیدصولت مرتضوی، مدیری شجاع و پاکدست است، گفت: وی از قدرت اجرایی و عملیاتی برخوردار بوده و موضوع عدالت یکی از محوری‌ترین برنامه‌های این وزیر پیشنهادی است.

به گزارش خبرنگار ایمنا، معین‌الدین سعیدی در نشست علنی امروز _چهارشنبه بیست‌وهفتم مهرماه_ مجلس شورای اسلامی در موافقت با برنامه و صلاحیت سیدصولت مرتضوی، وزیر پیشنهادی تعاون، کار و رفاه اجتماعی، اظهار کرد: سوالی که طغیانی به عنوان مخالفت مطرح کرد را تکرار می‌کنم، آیا آقای مرتضوی اهلیت لازم برای تصدی وزارتخانه مربوطه را دارد؟ در پاسخ به این سوال باید گفت با توجه به سوابق اجرایی و مدیریتی وی اگر از اهلیت لازم برخوردار نباشد، چه کسی می‌تواند متصدی این وزارتخانه باشد، مخالفان معتقدند که مرتضوی به حوزه بانکداری آشنا نیست، اما در پاسخ به این افراد باید گفت که آیا آشنایی با این حوزه می‌تواند مشکل کارگران را حل کند؟ یا اگر کسی متخصص حوزه پتروشیمی باشد، می‌تواند مشکلات معلولان را حل کند؟

عضو کمیسیون کشاورزی، آب، منابع طبیعی و محیط زیست مجلس یازدهم افزود: ما برای وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی نیازمند مدیر راهبردی هستیم و مدیری راهبردی‌تر از مرتضوی نداریم، چرا که ایشان از سربازی به ژنرالی رسیدند و بدون رانت و پلکانی مسیر ترقی را طی کرد. مرتضوی بخشدار، معاون استاندار، معاون سیاسی وزیر، معاون رئیس‌جمهور، رئیس نهاد ریاست‌جمهوری و شهردار دومین کلان‌شهر کشور بوده است.

نماینده مردم چابهار، نیک شهر، کنارک و قصرقند در مجلس شورای اسلامی تاکید کرد: مرتضوی ارتباط تنگاتنگی با رئیس‌جمهور دارد و با وجود اینکه در جایگاهی قرار داشته که نمایندگان نمی‌توانستند از اهرم سوال و استیضاح برای بررسی عملکرد یا واکنش در عملکرد وی استفاده کنند، مرتضوی بیش از ۴۰۰ دیدار با نمایندگان مجلس داشته و علی‌رغم نداشتن شناخت بسیاری از مدیران کشور، با پوست و استخوان متوجه شده و می‌داند که با تعامل مجلس می‌تواند چالش‌های این وزارتخانه را مرتفع کند.

وی تصریح کرد: پس از دکتر قالیباف که اشراف اطلاعاتی وی نسبت به تمام مسائل و حوزه‌های کشور بی‌بدیل است، مرتضوی شناخت دقیقی از مشکلات مردم شهرهای مختلف دارد. همچنین ارتباط خوبی با مجموعه و ساختار سازمان برنامه و بودجه دارد و به طور قطع می‌تواند از این ظرفیت استفاده کند.

سعیدی یادآور شد: با وجود ابرشرکت‌های اقتصادی وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی، ما به یک مدیر شجاع، پاکدست و سالم نیازمندیم، مخالفان و منتقدان مرتضوی نمی‌توانند نقطه سیاه و حتی نقطه خاکستری در کارنامه وی پیدا کنند. بخش عمده و جامع هدف این وزارتخانه را بازنشستگان و مردم حاشیه‌نشین شامل می‌شوند، بنابراین مدیر این مجموعه هم باید از یک خانواده زجرکشیده و روستایی باشد که هست.

این نماینده مردم در مجلس یازدهم با بیان اینکه سیدصولت مرتضوی، استاندار نمونه کشور بوده است، گفت: وی توانایی تحلیل راهبردی مسائل را دارد و همچنین از یک کاریزمای مدیریتی برخوردار است، در این شرایط فعلی و با توجه به فرصت‌هایی که از دست دادیم و چالش‌های پیش رو به یک مدیر با قدرت اجرایی و عملیاتی نیاز داریم که مرتضوی گزینه مناسبی می‌تواند باشد.

عضو مجمع نمایندگان استان سیستان‌وبلوچستان در مجلس شورای اسلامی افزود: وزارت کار از پیچیده‌ترین و پرمشغله‌ترین وزارتخانه‌ها است و دولت مردمی رئیسی هم یکی از مردمی‌ترین افراد خود را برای تصدی این وزارتخانه معرفی کرده است.

وی تصریح کرد: هیچ چیز نمی‌تواند مسیر مردم را منحرف کند، نه دشمن خارجی و نه کینه‌توزی‌های داخلی میسر نخواهد بود، اما فاصله گرفتن از آرمان‌های انقلاب که مهمترین شاخص آن هم بحث عدالت است می‌تواند مشکل‌آفرین باشد. با برنامه‌های جدی سیدصولت مرتضوی به طور قطع این فاصله‌ها کمتر خواهد شد.

کد خبر 613149

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.