توجه به حقوق افراد توان‌خواه در اولویت‌ مدیریت شهری اصفهان

نایب رئیس شورای اسلامی شهر اصفهان گفت: یکی از وظایف مدیریت شهری این است که رعایت حقوق افراد توان‌خواه در شهر مورد توجه قرار گیرد.

به گزارش خبرنگار ایمنا، ابوالفضل قربانی امروز _شنبه بیست‌وسوم مهرماه_ در یک گفت‌وگوی رادیویی در خصوص روز جهانی عصای سفید، اظهار کرد: یکی از وظایف مدیریت شهری این است که رعایت حقوق افراد توان‌خواه در شهر مورد توجه قرار گیرد.

وی با بیان اینکه برای حضور روشندلان در جامعه باید بهترین خدمات ارائه شود، ادامه داد: در حال حاضر مدیریت شهری طبق استانداردهای موجود تلاش می‌کند تا مسیرهای لازم برای تردد این قشر از جامعه در معابر عمومی فراهم شود.

نایب رئیس شورای اسلامی شهر اصفهان تصریح کرد: لازم است به صورت فیزیکی شبکه پیاده‌راه‌ها و پیاده‌روها برای روشندلان ایجاد شود، در تلاش هستیم تا روشندلان از تمام امکانات شهری استفاده بهینه داشته باشند، مجموعه معاونت عمران و شهرسازی هر ساله در ردیف‌های بودجه‌ای این موضوع را پیش‌بینی می‌کند و اقدامات لازم را در این راستا انجام می‌دهد.

وی با بیان اینکه باید توجه ویژه‌ای به حقوق روشندلان و افراد توان‌خواه داشته باشیم، اضافه کرد: بیشترین مشکل این قشر از جامعه عبور از خیابان‌ها است، از این‌رو از تمام رانندگان درخواست می‌کنم نسبت به حقوق افراد توان‌خواه بر سر چهارراه‌ها و محل‌هایی که برای عبور عابران پیاده در نظر گرفته شده است، توجه لازم را داشته باشند.

قربانی افزود: با مشاهده فردی که عصای سفید به دست دارد، باید بدانیم حق تقدم و اولویت با وی است تا حقوق این قشر از جامعه رعایت شود، البته به مجموعه دستگاه‌های دولتی و نهادها تذکرات لازم داده شده است که مسائل مربوط به افراد توان‌خواه در ادارات حل شود تا این افراد با کمترین مشکل مواجه شوند.

وی ادامه داد: در سطح شهر به ویژه در محل عبور روشندلان، پارک وسایل نقلیه مشکلاتی را ایجاد می‌کند، از این‌رو درخواست می‌کنیم به این موضوع نیز توجه شود. مدیریت شهری خود را خادم این افراد می‌داند و در تلاش است تا اقدامات برای آن‌ها به نحو مطلوب انجام شود.

کد خبر 612196

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.