کرونا برای افراد مبتلا به بیماری قلبی خطرناک‌تر است

نتایج بررسی‌های انجام شده نشان می‌دهد افراد مبتلا به بیماری قلبی در معرض خطر بیشتر ابتلا به نوع شدید بیماری کرونا بوده‌اند.

به گزارش سرویس ترجمه ایمنا، گروهی از محققان به‌منظور بررسی ارتباط بین بیماری‌های قلبی و بیماری کووید -۱۹، مطالعه جدیدی انجام دادند. آن‌ها برای نیل بدین هدف، سوابق پزشکی ۵۱۳۳ بیمار مبتلا به بیماری کووید -۱۹ را مورد ارزیابی قرار دادند؛ این بیماران بین اول مارس تا اول ژوئیه ۲۰۲۰ در ICU بستری شدند، از این تعداد ۱۱۷۴ نفر از قبل بیماری قلبی-عروقی داشتند.

نتایج بررسی‌های انجام شده نشان می‌دهد که فاکتورهای پرخطر قلبی-عروقی مانند سن بالا و اینکه آیا فرد سیگار می‌کشد به جای خود بیماری قلبی، عامل اصلی بیماری حاد کووید -۱۹ هستند. مشخص شده است که کووید -۱۹ از طریق التهاب کنترل نشده باعث آسیب به اندام می‏‌شود. التهاب همچنین در افراد مبتلا به بیماری قلبی و سکته رایج است و با سیگار کشیدن و دیگر عوامل خطر بیماری قلبی-عروقی مانند فشار خون بالا و دیابت مرتبط است.

این مطالعه تاکید می‌کند که نوع شدید بیماری کووید -۱۹ یک فرآیند بیش التهابی است و فرآیندهای التهابی مرتبط با خطر قلبی-عروقی نیز افراد را در معرض خطر ابتلاء به کووید شدید قرار می‌دهد.

کد خبر 611980

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.