روحیه پدران و مادران شهدا مثال‌زدنی است

مدیر منطقه ۱۵ شهرداری اصفهان با اشاره به لزوم ترویج فرهنگ ایثار و شهادت در جامعه گفت: تاریخ پرافتخار کشور ایران، بیانگر وجود شیرمردان و شیرزنانی است که همواره فرهنگ ایثار و شهادت را سرلوحه کار خود قرار دادند.

به گزارش خبرنگار ایمنا، هوشنگ نظری‌پور در دیدار با خانواده شهیدان اعرابی، ضمن تبریک فرارسیدن هفته وحدت و میلاد رسول اکرم اسلام (ص) اظهار کرد: دیدار با خانواده معظم شهیدان والامقام، فرصتی ارزنده برای زنده نگه‌داشتن یاد شهدا و تجدید میثاق با آرمان‌های بلند آن‌ها است.

وی با برشمردن برکات ترویج فرهنگ ایثار و شهادت در جامعه، افزود: روحیه پدران و مادران شهدا که سال‌ها در فراق فرزندان خود زندگی کردند و چشم به راه آمدن آنان داشته‌اند، مثال‌زدنی است.

مدیر منطقه ۱۵ شهرداری اصفهان ادامه داد: باید این روحیه و اراده قوی را ستود که پدران و مادران چنین فرزندانی غیور، برای دفاع از میهن و حفظ آرمان‌های اسلام در دامان خود پرورش داده‌اند.

وی ضمن پاسداشت و گرامیداشت مقام شامخ شهیدان حسینعلی و حبیب‌الله اعرابی، از مادر این شهیدان قدردانی کرد و گفت: تاریخ پر افتخار کشور ایران بیانگر وجود شیر مردان و شیر زنانی است که همواره فرهنگ ایثار و شهادت را سرلوحه کار خویش قرار دادند.

به گزارش ایمنا، مدیر منطقه ۱۵ شهرداری اصفهان به همراه فرمانده بسیج حوزه ۱۲ بقیه الله و مسئولان کنگره شهدای خوراسگان از مادران شهیدان اعرابی تجلیل و قدردانی کرد.

شهید حسینعلی اعرابی با آغاز جنگ تحمیلی به‌عنوان بسیجی در جبهه‌های جنگ حق علیه باطل حضور یافت و دوم فروردین سال ۱۳۶۶، در شلمچه بر اثر اصابت ترکش به سینه شهید شد.

شهید حبیب‌الله اعرابی ششم آبان سال ۱۳۴۷، در اصفهان چشم به جهان گشود و با آغاز جنگ تحمیلی به‌عنوان پاسدار در جبهه‌های جنگ حق علیه باطل حضور یافت و در بیست‌وپنجم مردادماه سال ۱۳۶۷، در فاو عراق به درجه رفیع شهادت نائل آمد، اما پیکر پاک او پس از گذشت ۳۴ سال پیدا شد و سوم مهرماه سال‌جاری مصادف با بیست‌وهشتم ماه صفر پس از تشییع باشکوه در گلستان شهدای اصفهان و در جوار برادر شهید خود در گلستان شهدا آرام گرفت.

کد خبر 611721

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.