سهم آب از بالادست و پایین‌دست به نسبت اصفهان کاهش یابد

رئیس کمیسیون ویژه آب و مناطق کم‌برخوردار شورای اسلامی شهر اصفهان، درخصوص مدیریت آب اصفهان خطاب به مسئولان گفت: حداقل به انصاف عمل کنید و سهم آب را از بالادست و پایین‌دست به نسبت اصفهان کاهش دهید.

به گزارش خبرنگار ایمنا، مجید نادرالاصلی امروز _یکشنبه هفدهم مهرماه_ در نطق میان‌دستور پنجاه‌وهشتمین جلسه علنی شورای اسلامی شهر با تبریک میلاد پیامبر اکرم (ص) و امام صادق (ع)، اظهار کرد: امروز دوازدهم ربیع‌الاول برابر با زادروز پیامبر اسلام (ص) به روایتی و آغاز هفته وحدت به ابتکار و اراده امام خمینی (ره) است.

وی افزود: نبی مکرم اسلام (ص) شاهد بر امت و بشارت‌دهنده مردم و چراغی روشن برای راه و مسیر مؤمنان است و خداوند از فصل بی‌پایان خود به واسطه وجود پیامبر مؤمنان را بشارت داده است.

عضو شورای اسلامی شهر اصفهان با بیان اینکه این روزها در تقویم به نام نیروی انتظامی نام‌گذاری شده است، افزود: ایران شاهد هجوم بی‌محابای دنیای استکبار به یکی از ارکان اصلی کشور است.

وی تصریح کرد: حوادث این روزها نمونه‌ای از گستاخی دنیای استکبار است که آسایش و آرامش جامعه امن ایران اسلامی به خصوص نیروهای جان بر کف را هدف گرفته است.

نادرالاصلی با بیان اینکه عامه مردم شریف ایران در تمام قشرها، اقوام و گروه‌ها مدافع اصلی حفاظت ایران اسلامی هستند، گفت: به عنوان نماینده مردم باید جلودار حرکت مردمی و تلاش جدی برای رفع مشکلات مردم، آرامش، آسایش، معیشت و اشتغال آن‌ها داشته و حافظ دستاوردهای انقلاب و شهدا باشیم.

نادرالاصلی خاطرنشان کرد: ضمن کمک و تلاش برای رفع مشکلات مردم باید حمایت و دفاع تمام‌قد از نیروهای قدرتمند و مظلوم به خصوص نیروی انتظامی و بسیج مردمی و ایثارگر داشته باشیم؛ حق این است در این هفته شورای اسلامی شهر و مدیریت شهری دیداری را با مجموعه‌ای از این دوستان به ویژه فرمانده انتظامی استان داشته باشند.

وی با اشاره به هجدهم مهرماه روز زاینده‌رود، اظهار کرد: در این روز جریان تاریخ در عوض نکوداشت زاینده‌رود، باید سال‌گشت لحظات آخر این رود خروشان را _که تا دو دهه قبل دنیای زیبایی برای خود و حاشیه‌اش رقم می‌زد_، به نظاره بنشیند. زاینده‌رود نه به واسطه حاتم‌بخشی‌ها، بلکه اجحاف و زورگیری برخی گذشتگان به این روز نشسته است. در این نکته که نزولات کمتر باریدن گرفته است بحثی نیست، اما از این کم‌بارشی تنها مردم اصفهان باید سهم داشته باشند و نه بالادست؟! البته به مشکلات مردم واقف هستیم و نه به پایین‌دستی که خود را شهر قنات، قنوت و قناعت می‌دانند که البته بر آن صحه می‌گذاریم.

مدیران کشور به انصاف عمل کنند

رئیس کمیسیون ویژه آب و مناطق کم‌برخوردار شورای اسلامی شهر اصفهان افزود: چرا مدیران در تقسیم‌بندی، سهم اصفهان را ماه‌های متمادی خشکی و سهم بالادست را کاشت درختان جنگل‌گونه مانند بادام و گردو قرار داده‌اند و چرا سهم پایین‌دست را علاوه‌بر کاشت محصولات جالیزی، کشت کاشی و سرامیک دانسته‌اند؟ برای اصفهانی‌ها در غرب، شرق و مرکز تفاوتی نیست، زیرا دیگر رودخانه‌ای در کار نیست، نهری است که هرازگاهی براساس تقسیم صدقه‌ای در آن جاری می‌شود که به محیط‌زیست، کشاورزی و ادامه حیات جانداران و پرندگانی که روزگاری در وسط این رودخانه تا تالاب به پایکوبی مشغول بودند و امروز خبری از آن‌ها نیست، کمکی نمی‌کند.

وی خطاب به مدیران کشور، خاطرنشان کرد: حداقل به انصاف عمل کنید و سهم آب را از بالادست و پایین‌دست به نسبت اصفهان کاهش دهید.

نادرالاصلی تصریح کرد: به مدد مسئولان در مدیریت شهری و شورای اسلامی شهر در یک سال و اندی که از مسئولت شورای ششم گذشته، توفیقات خوبی برای مانایی اصفهان و جلوگیری از فرونشست تاریخ در دل زمین حاصل شده و تلاش‌هایی برای یک‌صدایی و همراهی تمام عناصر تصمیم‌ساز و تصمیم‌گیر در سطح استان و کشور به ندای العطش انجام شده و به تلاش جدی برای رساندن آب پاسخ خوبی داده شده است.

وی با اشاره به برگزاری همایش بدون تأخیر، اضافه کرد: رویداد خوبی که چهاردهم مهرماه به همت مدیریت استان و البته مساعدت فراوان مدیریت شهری که خیلی هم مورد التفات قرار نگرفت، برگزار شد؛ این رویداد به خوبی مسئله آب از سراب تا پایاب، از منابع تا مصارف و از حق و ناحق‌هایی که در این مسیر انجام می‌شود را تعیین کرد و با ارائه عالی کارشناسان و اساتید طرح موضوع شد.

رئیس کمیسیون ویژه آب و مناطق کم‌برخوردار شورای اسلامی شهر اصفهان گفت: مدیریت استان و نمایندگان مجلس برای احقاق حقوق مردم اصفهان به کمک مدیریت شهری اعتماد کنند و کارهای مربوط به تقسیم‌بندی عادلانه آب و رساندن از دریای عمان یا رودخانه خرسان با کمال قوت و جدیت و با استفاده از طرح‌های دانش‌بنیان و راه‌های جدید حصول و صرفه‌جویی و استفاده از آب‌های خاکستری و مدیریت بر آب‌های سطحی و زیرزمینی و کنترل هوشمند چاه‌های آب در تمام نقاط اقدام شود.

کد خبر 610762

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.