ضرورت ساماندهی مهاجرت‌ها به استان‌ها

رئیس شورای اسلامی شهر گفت: لازم است در مهاجرت‌ها، ظرفیت استان مبدا و استان مقصد ارزیابی شود و متناسب با این ارزیابی، مهاجرت‌ها انجام گیرد.

به گزارش خبرنگار ایمنا، محمد نورصالحی امروز _یکشنبه هفدهم مهرماه_ در پنجاه‌وهشتمین جلسه علنی شورای اسلامی شهر اصفهان، اظهار کرد: طی یک سال گذشته، در جلسات متعددی که با مسئولان استانی و نمایندگان مجلس شورای اسلامی داشتیم، بر ضرورت قانون‌مند شدن مهاجرت داخلی افراد (بین استانی) تاکید کردیم.

وی با تاکید بر اینکه قانون‌مند شدن مهاجرت به معنای اجازه ندادن به افراد برای مهاجرت نیست، ادامه داد: لازم است در مهاجرت‌ها، ظرفیت استان مبدا و استان مقصد ارزیابی شود و متناسب با این ارزیابی، مهاجرت‌ها انجام گیرد، همچنین علت ترک افراد از بعضی شهرهای کشور نیز مشخص شود.

رئیس شورای اسلامی شهر اصفهان با اشاره به اینکه مقصد مهاجرت‌های داخلی از نظر امکاناتی نیز باید سنجیده شود که آیا توان پذیرش جمعیت مهاجر را دارد، تصریح کرد: اگر می‌خواهیم اختلافات بین مناطق و محلات شهر کاهش یابد، باید موضوع مهاجرت افراد مدیریت و کنترل شود، چراکه در غیر این صورت، محلات محروم و بدون امکانات در شهر شکل گرفته و قدرت حل فاصله‌های اجتماعی ناشی از این موضوع را نخواهیم داشت.

وی با اشاره به فرمایش مقام معظم رهبری (مدظله) مبنی بر اینکه «در میان خانم‌های کم حجاب علاقه‌مندان به نظام اسلامی نیز وجود دارد»، افزود: امروزه تقویت ارتباط و تعامل مدیران شهری با اقشار مختلف جامعه بیش از پیش و جذب آحاد جامعه به انقلاب اسلامی از طریق انجام خدمت صادقانه و خالصانه، یک ضرورت تلقی می‌شود.

حضور بیش از یک میلیون مهاجر از دیگر استان‌ها در اصفهان

مصطفی نباتی‌نژاد، عضو شورای اسلامی شهر اصفهان نیز در این جلسه، اظهار کرد: ساماندهی مهاجرت‌ها به کلانشهرهای کشور یکی از دغدغه‌های مهم است، چراکه علت بسیاری از معلول‌هایی که امروز با آن مواجه هستیم به ویژه موضوع کم آبی در اصفهان، مهاجرت داخلی است.

وی با اشاره به اینکه بر اساس آمار رسمی، طی دو دهه گذشته بالغ بر یک میلیون نفر از دیگر استان‌ها به اصفهان مهاجرت کردند، گفت: این مهاجران با خود، سوغاتی به نام آب را به استان نیاورده‌اند و تأمین سهمیه آب شرب مربوط به این مهاجران از شهرها و استان‌های آنها برای اصفهان انجام نگرفته است.

رئیس مرکز پژوهش‌های شورای اسلامی شهر اصفهان تصریح کرد: تدوین و تعریف قانون ساماندهی مهاجرت‌ها در محدوده اختیارات شوراهای اسلامی شهر نیست، بنابراین نیازمند اراده‌ای ملی در بدنه دولت و مجلس برای اجرای آن هستیم.

وی افزود: اگر دیداری با مسئولان کشوری در سطح ملی انجام شد، این موضوع نیز به عنوان مطالبه شورای اسلامی شهر اصفهان پیگیری شود.

همکاری و همراهی مدیران استانی و شهری برای رفع مشکلات

مجید نادرالاصلی، عضو شورای اسلامی شهر اصفهان نیز در این جلسه، اظهار کرد: مدیران شهری و استانی باید درباره مشکلات جامعه با یکدیگر همکاری و همراهی کنند تا مشکلات رفع شود.

وی با اشاره به نقش مهم علما بین مردم جامعه، تصریح کرد: بیان دیدگاه‌های شما می‌تواند ما را به فهم مشترک از مسائل و مشکلات برساند.

بیان نقاط ضعف و مثبت مدیریت شهری توسط علمای شهر

عباس حاج‌رسولی‌ها،  عضو شورای اسلامی شهر اصفهان نیز در این جلسه، اظهار کرد: همواره سخنان و منبرهای کارشناس دینی، حجت‌الاسلام مهدی گرجی، دارای مسائل و نکات شهری است.

وی گفت: درخواست اعضای شورای ششم شهر از این استاد حوزه و دانشگاه، بیان نقاط ضعف و مثبت مدیریت شهری و انتقال آن به اعضا، به جهت تعامل و ارتباط مستمر با آحاد مردم است.

کد خبر 610717

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.