مجتمع تجاری فرهنگی باید مورد ارزیابی فنی قرار گیرد

رئیس سازمان نظام مهندسی شهرستان آستارا گفت: مجتمع تجاری فرهنگی در میدان امام خمینی(ره) باید به لحاظ استحکام و ایمنی توسط کارشناسان مورد ارزیابی فنی قرار گیرد.

بهنام جوان‌مجرد، در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا، اظهار کرد: حدود ۱۷ سال از احداث مجتمع تجاری فرهنگی در میدان امام خمینی (ره) این شهر می‌گذرد و طی این سال‌ها سازه‌های ساختمان زیر بارش‌های متعدد باران و داخل آب‌های سطحی و فاضلاب شهری بوده است و احتمال پوسیدگی و خوردگی تیرآهن‌ها وجود دارد و این بنا به لحاظ استحکام و ایمنی باید توسط کارشناسان مورد ارزیابی فنی قرار گیرد.

وی افزود: تمام سازها و جوشکاری مجتمع تجاری فرهنگی آستارا باید مورد بازنگری فنی قرار گیرد و در صورت نداشتن مقاومت احتمال برچیده شدن تعدادی از طبقات آخر این بنا وجود دارد.

رئیس سازمان نظام مهندسی شهرستان آستارا تصریح کرد: به منظور جلوگیری از وقوع هرگونه حوادث ناگواری در روند تکمیل پروژه، حدود سه ماه پیش، در دوران تصدی سرپرست شهرداری وقت آستارا، سازمان نظام مهندسی طی مکاتبه‌ای با شهرداری خواستار بررسی وضعیت فنی ساختمان به لحاظ مقاومت سازه‌ها و استحکام بنا شده و رونوشت نامه را نیز برای دادستانی آستارا ارسال کرده است.

وی خاطرنشان کرد: سازمان نظام مهندسی آستارا در نامه مذکور آمادگی کارشناسان خود را برای همکاری با شهرداری به منظور ارزیابی میزان مقاوم و استحکام مجتمع تجاری فرهنگی اعلام کرده است.

به گزارش ایمنا، تا دهه ۷۰ در محل احداث مجتمع تجاری بزرگ آستارا واقع در میدان امام خمینی (ره)، سینما دایر بود که پس از حادثه آتش‌سوزی و تخریب آن، شهرداری سال ۱۳۸۴ با مشارکت بخش خصوصی ساخت مجتمع تجاری را در شش طبقه آغاز کرد. شهروندان دو سال لحظه شماری کردند تا افتتاح ساختمان موجب رونق اقتصادی شهر شود، اما به دلیل بی‌تدبیری شهرداران وقت و متعهد نبودن سرمایه‌گذار بخش خصوص به قرارداد، این پروژه پس از ۱۷ سال هنوز تکمیل نشده و سازه‌های ساختمان به دلیل اینکه سال‌ها زیر بارش باران و در داخل آب بوده، فرسوده شده و مسائلی در خصوص میزان استحکام بنا مطرح است که باید توسط کارشناسان فنی مورد بررسی و ارزیابی قرار بگیرد، به لحاظ ظاهری نیز وضعیت نازیبایی دارد؛ داربست‌ها و تخته‌های زیرپایی کارگران بعد از گذشت چندین سال جمع‌آوری نشده و با وزش باد احتمال سقوط آن و وقوع حادثه‌ای ناگوار وجود دارد.

کد خبر 610134

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.