سپاهان- پرسپولیس / جنگ سنتی در ورزشگاه خالی

حساس‌ترین دیدار هفته هشتم لیگ برتر امروز در ورزشگاه خالی از تماشاگر نقش جهان برگزار می‌شود.

به گزارش خبرنگار ایمنا، در چارچوب رقابت‌های هفته هشتم لیگ برتر فوتبال، امروز _جمعه، پانزدهم مهرماه_ از ساعت ۲۰ تیم‌های سپاهان و پرسپولیس در ورزشگاه نقش جهان به مصاف یکدیگر می‌روند.

هفته هشتم لیگ برتر؛ جام خلیج‌فارس

دیدار تیم‌های سپاهان و پرسپولیس

جمعه، پانزدهم مهرماه ساعت ۲۰

ورزشگاه: نقش جهان

داور: امیر عرب براقی

آخرین رویارویی: پرسپولیس یک- سپاهان ۲

جنگ سنتی در ورزشگاه خالی

حساس‌ترین دیدار هفته هشتم لیگ برتر و یکی از دو دیدار مهم نیم فصل در حالی فردا بین تیم‌های اول و سوم جدول رده بندی برگزار می‌شود که با توجه به شرایط موجود و با تصمیم شورای تأمین استان اصفهان، این دیدار بدون حضور تماشاگران خواهد بود. این برای سومین سال متوالی است که سپاهان نمی‌تواند با حضور تماشاگرانش میزبان پرسپولیس باشد که در نوع خود اتفاق عجیبی است.

سپاهان در شرایطی به مصاف پرسپولیس می‌رود که هفته گذشته به لطف برد مقابل هوادار و شکست خانگی غافلگیرکننده پرسپولیس مقابل تراکتور، اختلاف این تیم با پرسپولیس در صدر به دو امتیاز کاهش پیدا کرد. این اختلاف بدان معناست که در صورت پیروزی سپاهان در بازی مقابل پرسپولیس، زردپوشان از پرسپولیس در جدول رده بندی سبقت می‌گیرند و حتی در صورت امتیاز از دست دادن استقلال مقابل فولاد، دوباره به صدر جدول باز می‌گردند.

تیم خوزه مورایس تا پیش از دیدار هفته پیش مقابل هوادار در چهار دیدار متوالی به پیروزی نرسیده بود و با افزایش اختلاف با صدر جدول، شرایط می‌رفت تا برای سپاهان وخیم شود. با این حال اما اتفاقات هفته گذشته به نفع سپاهان رقم خورد و این تیم در آستانه دیدار بزرگ با پرسپولیس به دو امتیازی این تیم رسیده است. با این حال اما آنچه از سپاهان در این فصل به نمایش گذاشته شده است شمای یک مدعی تمام عیار نیست و به نظر می‌رسد این تیم هنوز با مدعی درجه یک قهرمانی فاصله دارد.

در سوی دیگر اما پرسپولیس شرایط بهتری نسبت به سپاهان دارد، شاگردان یحیی گل محمدی هرچند هفته گذشته در خانه اولین شکست فصل خود را متحمل شدند اما در طول فصل هر هفته بهتر شدند و فعلاً نیز به لطف تفاضل گل بهتر، بالاتر از استقلال در صدر جدول قرار دارند. تیم یحیی گل محمدی در این فصل به نظر همه ابزار قهرمانی را دارد، این تیم در هر پست دو تا سه بازیکن آماده دارد و از نظر مهره با اختلاف نسبت به سایر مدعیان به جز استقلال، در صدر قرار دارد. پرسپولیس همچنین با پنج ملی پوش بیشترین سهمیه را در تیم ملی دارد ضمن اینکه چند بازیکن دیگر این تیم مثل اسماعیلی‌فر و صادقی نیز مدعی حضور در لیست تیم ملی هستند.

پرسپولیس بر خلاف سپاهان تا پیش از دیدار هفته گذشته در چهار بازی متوالی به پیروزی رسیده بود و از این نظر شرایطی کاملاً برعکس با سپاهان داشت.

جدال سنتی سپاهان و پرسپولیس که هر فصل بعد از دیدار استقلال و پرسپولیس حساس‌ترین دیدار فصل به شمار می‌رود و حتی از نظر جنجالی بودن در صدر جدال‌های هر فصل لیگ برتر قرار می‌گیرد، فصل گذشته با رأی کمیته انضباطی در شهر ثالث برگزار شد اما در این فصل قرار بود دوباره جدال دو تیم در ورزشگاه خودی با حضور تماشاگران برگزار شود که با توجه به شرایط موجود، حضور تماشاگران منتفی شد که این اتفاق به نوعی به نفع پرسپولیس به شمار می‌رود.

نکته جالب توجه در مورد این بازی حضور پرتعداد بازیکنانی است که سابقه بازی در تیم مقابل را دارند، در سپاهان رامین رضائیان، فرشاد احمدزاده و شهریار مغانلو سابقه بازی در پرسپولیس را دارند و در سوی دیگر در لیست پرسپولیس گئورگی گولسیانی، دانیال اسماعیلی‌فر، میلاد سرلک و سروش رفیعی سابقه پوشیدن پیراهن طلایی سپاهان را در کارنامه دارند.

سپاهان در شرایطی به مصاف پرسپولیس می‌رود که جلال الدین علیمحمدی و مانوئل فرناندز را به دلیل مصدومیت در اختیار ندارد اما پرسپولیس بدون محروم و مصدوم به دیدار سپاهان می‌رود.

ترکیب احتمالی دو تیم به شرح زیر است:

سپاهان: پیام نیازمند، رناتو داسیلویرا، محمد دانشگر، رامین رضائیان، امید نورافکن، مسعود ریگی، محمد کریمی، محمد قربانی، محمدرضا حسینی، محمد علی‌نژاد و شهریار مغانلو

پرسپولیس: علیرضا بیرانوند، مرتضی پورعلی گنجی، گئورگی گولسیانی، علی نعمتی، دانیال اسماعیلی‌فر، میلاد سرلک، کمال کامیابی‌نیا، مهدی ترابی، سعید صادقی، سروش رفیعی و یورگن لوکادیا

کد خبر 610034

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.