دفاتر قدیمی اسناد رسمی تا دو ماه آینده اسکن و اعلام عمومی می‌شود

سخنگوی کمیسیون اصل ۹۰ مجلس شورای اسلامی گفت: بر اساس تصمیم کمیسیون مقرر شد اسکن دفاتر قدیمی بر اساس موضوع تبصره ماده ۳۵ آیین‌نامه دفاتر اسناد رسمی در سراسر کشور تا دو ماه آینده پایان یافته و اعلام عمومی شود.

علی خضریان در گفت وگو با خبرنگار ایمنا، در خصوص نشست امروز کمیسیون اصل ۹۰ مجلس شورای اسلامی اظهار کرد: جلسه امروز با موضوع ارائه برنامه مدون اجرای حدنگار متناسب با تخصیص بودجه، تصدیق الکترونیک، اسکن دفاتر، احراز هویت صورت جلسات مجامع و شرکت‌ها با حضور رئیس سازمان ثبت اسناد و املاک کشور، معاونان رئیس و رئیس امور عمومی، قضایی، امنیتی و دفاعی سازمان برنامه و بودجه کشور برگزار شد.

وی افزود: در این جلسه مقرر شد برنامه عملیاتی متناسب با تخصیص بودجه ظرف یک ماه توسط سازمان ثبت اسناد و املاک کشور و سازمان برنامه و بودجه بررسی و ایرادات مرتفع و برای کمیسیون ارسال شود. همچنین ایرادات مرتبط با تصدیق الکترونیک در استان زنجان مطابقت با پیشنهادات کمیسیون اصل ۹۰ طی یک ماه مرتفع شود که با راستی آزمایی‌های انجام شده در صورت آماده بودن از ابتدای آذرماه سال جاری در سراسر کشور اجرایی شود.

سخنگوی کمیسیون اصل ۹۰ مجلس شورای اسلامی ادامه داد: همچنین مقرر شد اسکن دفاتر قدیمی ثبت موضوع تبصره ماده ۳۵ آیین‌نامه قانون دفاتر اسناد رسمی در سراسر کشور تا دو ماه آینده اتمام و اعلام عمومی شود و طی یک هفته کاری آینده جلسه‌ای با حضور معاونین سازمان ثبت اسناد و املاک و مسئولین سازمان برنامه و بودجه برای تعیین فرمت‌های نرم‌افزاری احراز هویت صورت جلسات تشکیل شود. در نهایت جلسه‌ای ظرف ۲۰ روز آینده با حضور سازمان برنامه و سازمان ثبت و وزارت اطلاعات تشکیل می‌شود تا موضوع قرارداد سازمان ثبت اسناد و املاک کشور با شرکت نرم افزاری تهیه و بررسی گردد.

کد خبر 609828

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.