با نوجوانان همراهی نکردیم/بی‌توجهی و کم‌کاری را در حوزه نوجوانان نباید ادامه داد

معاون پرورشی و فرهنگی وزارت آموزش‌وپرورش با بیان اینکه بی‌توجهی و کم‌کاری در حوزه نوجوانان را نباید ادامه داد و باید روش خود را اصلاح کرد، گفت: تحلیل رفتار نوجوانان نشان می‌دهد که همراهی آن‌ها با عده‌ای دیگر و عمدتاً در بستر فضای مجازی به این دلیل است که ما با آن‌ها همراهی نکرده‌ایم.

به گزارش ایمنا، اصغر باقرزاده در همایش «مشق ایثار و مقاومت» اظهار کرد: تحلیل رفتار بچه‌هایی که با آن‌ها مواجهیم نشان از نبود ارتباط مستمر، با محبت و تأثیرگذار ما با آن‌ها دارد که در نهایت به‌طورمستقیم با عده‌ای دیگر و عمدتاً از طریق فضای مجازی در ارتباط هستند.

وی با بیان اینکه علی‌رغم داشتن محتوای غنی، نتوانستیم آن را به گوش این نوجوانان و بچه‌ها برسانیم، افزود: همراهی آن‌ها با عده‌ای دیگر به این علت است که ما با آن‌ها همراهی نکرده‌ایم.

معاون پرورشی و فرهنگی وزارت آموزش و پرورش تصریح کرد: با توجه به تحلیل وضعیت امروز، نوجوانانی که به ظاهر ۱۶ میلیون از آن‌ها را (در وزارت آموزش و پرورش) در اختیار داریم، درواقع در اختیار نداریم و کسی دیگر در اختیار گرفته است که این موضوع نشان می‌دهد بسیج امروز باید قبل از جهاد تبیین، جهاد ارتباط با محبت و مستمر با نوجوانان را در دستور کار قرار دهد.

وی ادامه داد: هر یک از ما باید موظف باشیم با تعدادی از این نوجوانان رفاقت و همراهی کنیم؛ ما عمدتاً با بچه‌هایی که دچار گرفتاری شده‌اند ارتباط کمی داریم یا ارتباطی نداریم. باید مکانی برای ارتباط مستمر با دوره نوجوانی فراهم کنیم تا بتوانیم محتوای اصیل را به نوجوانان انتقال دهیم. عرصه جدید بسیج باید عرصه ارتباط با نوجوانان و جوانان باشد.

سندسازی در حوزه جنگ نرم

در بخش دیگر این همایش، مهدی ارغوانی مشاور وزیر آموزش و پرورش و فرمانده مرکز مقاومت بسیج فرهنگیان وزارت آموزش و پرورش نیز با بیان اینکه ۳۶ هزار دانش‌آموز برای دفاع دین و خاک و با بهره‌گیری از مکتب سرخ عاشورا در دوران دفاع مقدس به شهادت رسیده‌اند، اظهار کرد: بیش از پنج هزار معلم نهادینه کردن فرهنگ ایثار و مقاومت، درس عینی و عملی جهاد فی‌سبیل‌الله را برای مانایی دین خدا با شهادت خود برای ملت‌های آزادی خواه جهان ترسیم کردند.

وی افزود: دنیای استکبار و استعمار جهانی سال‌ها است برای توقف فرهنگ مجهز به مفاهیم والای عاشورا و انتظار، در تلاش و برنامه‌ریزی و اقدام عملی است و برای تحقق اهداف پلید خود در حوزه جنگ نرم با الفاظی به ظاهر مثبت تحت عناوین جذاب و فریبنده «توسعه پایدار» سندسازی می‌کند. این اسناد غیراسلامی و انسانی در بسیاری از کشورهای اسلامی مورد پذیرش و دارای الزام اجرا است. در کشور اسلامی مبنا باید قرآن و اسلام و پیامبر اسلام و اهل بیت باشند تا انسان را از وادی خودساخته هرزگی و ابتذال برهاند و به مقام خلیفه اللهی برساند.

منبع: ایسنا

کد خبر 609774

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.