از سوزاندن جسد یک دختر در کلینیک زیبایی تا نقش پرستار خانگی در قتل

سوزاندن جسد یک دختر در کلینیک زیبایی، قتل کارآموز وکالت در خانه پدری، نقش پرستار خانگی در قتل پیرمرد، بازداشت جدیدترین سلطان تبهکار، راز چهار عضو خانواده در سفر و بازداشت دو عضو تیم تروریستی در آذربایجان غربی را در بسته خبری حوادث ایمنا، بخوانید.

به گزارش خبرنگار ایمنا، سرهنگ محمد نادربیگی رئیس پلیس آگاهی استان البرز، اظهار کرد: درپی کشف یک جسد نیمه سوخته در بیابان‌های اطراف آزادراه غدیر در شهرستان نظرآباد، رسیدگی به موضوع در دستور کار پلیس آگاهی این شهرستان قرار گرفت.

وی افزود: کاراگاهان با انجام اقدامات پلیسی و بررسی سوابق افراد مفقود کشور متوجه شدند که جسد متعلق به دختر جوان ساکن تهران بوده که مدتی پیش خبر مفقود شدنش به پلیس اعلام شده است.

رئیس پلیس آگاهی استان البرز تصریح کرد: با شناسایی هویت جسد، تحقیقات کارآگاهان برای کشف و زوایای پنهان پرونده آغاز و با انجام اقدامات پلیسی اطلاعاتی مشخص شد که مقتول در روز اعلام مفقودی برای انجام عمل زیبایی به یک کلینیک در استان تهران مراجعه کرده و پس از آن خبری از وی دریافت نشده است.

وی ادامه داد: پس از بررسی‌های تکمیلی مشخص شد که مقتول در حین انجام عمل زیبایی دچار ایست قلبی شده و عوامل کلینیک با انتقال جسد او به بیابان‌های اطراف نظرآباد اقدام به آتش زدن آن کردند.

سرهنگ نادربیگی با اشاره به دستگیری پنج نفر درخصوص این عمل غیرانسانی، خاطرنشان کرد: در این خصوص پرونده تشکیل و به همراه متهمان برای انجام مراحل قانونی به مراجع قضائی ارسال شد.

قتل کارآموز وکالت در خانه پدری

حجت‌الاسلام و المسلمین ابراهیم حمیدی رئیس کل دادگستری استان کرمان، درخصوص جزئیات قتل یک کارآموز وکالت در استان کرمان، اظهار کرد: این کارآموز وکالت در منزل شخصی پدری خود در دلفارد شهرستان جیرفت به قتل می‌رسد و تحقیقات جهت شناسایی و دستگیری متهمان ادامه دارد. طبق بررسی‌های اولیه علت قتل این فرد شخصی بوده و ربطی به موضوع وکالت و شغلش ندارد.

نقش پرستار خانگی در قتل پیرمرد

رسیدگی به این پرونده از تیر سال ۹۹ با شکایت زن سالمندی که مدعی بود برادر بیمارش توسط پرستار خانگی‌اش به شکل مشکوکی فوت کرده آغاز شد. وی در توضیح ماجرا به مأموران اداره دهم آگاهی گفت: برادرم هاشم به علت بیماری نیاز به مراقبت زیاد داشت به همین خاطر یک خانم ۳۵ ساله به نام مریم را از طریق یک شرکت خدماتی استخدام کرده بودم.

او حدود یک ماه در منزل برادرم حضور داشت تا اینکه یک روز با ما تماس گرفت و خبر فوت برادرم را داد و بعد هم دیگر هیچ اطلاعی از او نداریم. وقتی منزل برادرم را بررسی می‌کردم متوجه شدم مقداری وجه نقد، اسناد و مدارک هویتی برادرم به سرقت رفته است و در این رابطه به مریم ظنین هستیم.

پس از ثبت شکایت مأموران موفق شدند مریم را بازداشت کنند. وی در همان بازجویی‌های اولیه به خوراندن ۳۰ قرص خواب‌آور به پیرمرد بیمار اعتراف کرد و پرونده با صدور کیفرخواست و تکمیل تحقیقات از سوی پلیس و همین طور گزارش پزشکی قانونی به شعبه دوم دادگاه کیفری یک استان تهران فرستاده شد.

در ابتدای جلسه اولیای دم درخواست قصاص کردند و در ادامه متهم برای دفاع از خودش به جایگاه رفت و گفت: من از شهرستان برای کار به تهران آمدم و مدتی بعد به شیشه اعتیاد پیدا کردم. چند ماه بعد به کمپ رفتم و ترک کردم. وقتی پرستار هاشم شدم او بیماری‌های متعددی داشت و چند بار هم سکته قلبی کرده بود.

شب حادثه متوجه شدم که قصد تعرض به من دارد و به همین خاطر قرص‌های خواب‌آوری را که به خاطر ترک اعتیاد مصرف می‌کردم، در غذایش ریختم اما او چند قاشق بیشتر نخورد و پس از آن هم خوابید. صبح روز بعد به محض اینکه از خواب بیدار شد، حالش به هم خورد و روی زمین افتاد.

من همان موقع به خانواده‌اش خبر دادم و قصدی برای کشتن او نداشتم. هاشم بارها از من خواسته بود تا از همسرم جدا شوم و با او ازدواج کنم. خانواده او هم که فکر می‌کردند هاشم سکته قلبی کرده او را به پزشکی قانونی نبردند تا اینکه خودم واقعیت شب قبل از فوت را به آنها گفتم. اگر قصدم کشتن او بود هیچ‌گاه قضیه قرص‌ها را نمی‌گفتم.

در پایان جلسه قضات وارد شور شدند و با توجه به مدرک‌های موجود در پرونده متهم را از اتهام قتل عمد تبرئه و وی را به خاطر قتل شبه عمد به پرداخت دیه و حبس محکوم کردند.

بازداشت جدیدترین سلطان تبهکار

سرهنگ میکائیل قهرمانپور رئیس پلیس آگاهی استان قم، اظهار کرد: درپی تماس رئیس یکی از بانک‌های استان در قم، مبنی بر اینکه فردی با در دست داشتن ۵۶ قطعه ایران چک ۵۰ هزار تومانی مجعول که همگی پاره بوده و قصد تعویض آن را در شعبه مربوطه دارد، موضوع در دستور کار کارآگاهان پلیس آگاهی استان قم قرار گرفت.

وی افزود: بلافاصله با هماهنگی مقام قضائی استان متهم به همراه ایران چک‌های مجعول دستگیر و به پلیس آگاهی استان منتقل شد. نامبرده ۴۴ ساله و اهل یکی از استان‌های غربی است و از وی یک عدد تیغ دست‌ساز کشف شد و در نهایت به همراه پرونده تشکیل شده برای انجام مراحل قانونی تحویل مرجع قضائی استان شد.

راز ۴ عضو خانواده در سفر

سرهنگ ضرغام آذین رئیس پلیس مبارزه با مواد مخدر تهران بزرگ، اظهار کرد: مأموران عملیات ویژه پلیس مبارزه با موادمخدر پلیس پایتخت، هنگام کنترل خودروهای عبوری در بزرگراه آزادگان به یک دستگاه سواری پراید با چهار سرنشین مشکوک شدند و دستور توقف آن را صادر کردند.

وی با اشاره به بی‌توجهی راننده به ایست پلیس و افزایش سرعت خودرو برای فرار از دست مأموران، افزود: در ادامه، تعقیب و گریز میان پلیس و مأموران شکل گرفت که دقایقی بعد با عکس‌العمل مأموران خودرو متوقف شد.

رئیس پلیس مبارزه با موادمخدر تهران بزرگ با اشاره به بررسی داخل ماشین، گفت: مأموران در بازرسی از خودرو، ۱۳۴ کیلو و ۲۷۰ گرم حشیش را که به طرز ماهرانه‌ای در خودرو جاساز شده بود، کشف و ضبط کردند. قاچاقچیان قصد داشتند که در پوشش سفر خانوادگی و چهار عضو یک خانواده این مواد را به تهران منتقل کنند که ناکام ماندند.

وی با اشاره به اینکه چهار نفر از اعضای این خانواده که در خودرو حضور داشتند دستگیر شدند، خاطرنشان کرد: در این رابطه پرونده‌ای برای دستگیرشدگان تشکیل شده و متهمان برای سیر مراحل قانونی تحویل مراجع قضائی شدند و تحقیقات در خصوص این پرونده همچنان ادامه دارد.

بازداشت ۲ عضو تیم تروریستی در آذربایجان غربی

سردار محمد احمدی فرمانده مرزبانی استان آذربایجان شرقی، اظهار کرد: دو نفر از اعضای تیم تروریستی که قصد عملیات خرابکارانه در داخل کشور را داشتند به همراه مقادیر قابل توجهی سلاح و مهمات جنگی در نوار مرزی خداآفرین دستگیر شدند.

وی افزود: در این عملیات دو دستگاه خودروی سواری پراید و دنا توقیف که در بازرسی از آن‌ها یک قبضه سلاح جنگی دوربین‌دار ام ۱۶، یک قبضه سلاح جنگی کلاشنیکف و کلت کمری، چهار قبضه نارنجک دستی، سه عدد ریموت انفجاری و بیسیم دستی به همراه دوربین‌های دید در شب پیشرفته کشف شد.

فرمانده مرزبانی استان آذربایجان شرقی تصریح کرد: در بازجویی‌های فنی و تخصصی مشخص شد این افراد قصد انجام عملیات‌های خرابکارانه با توجه به اوضاع پیش آمده در داخل کشور را داشتند که با تلاش تیم‌های اطلاعاتی و عملیاتی مرزبانی دستگیر، شناسایی و دستگیری همدستان این افراد نیز در دستور کار قرار دارد.

وی با تاکید بر اینکه امنیت و آرامش در مرزها خط قرمز مأموران مرزبانی است، خاطرنشان کرد: متهمان دستگیر شده در این عملیات پس از تشکیل پرونده جهت سیر مراحل قانونی به مراجع قضائی تحویل شدند.

کد خبر 609546

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.