تداوم روند نزولی در بورس

شاخص کل بازار بورس تهران امروز با افت سه هزار ۳۱۱ واحد به سطح یک میلیون ۳۱۸ هزار ۷۱۳ واحد رسید و شاخص کل هم وزن با افت ۹۹۸ واحد در سطح ۳۸۱ هزار ۸۹ واحد قرار گرفت.

به گزارش خبرنگار ایمنا، بازار امروز هم روند منفی در پیش گرفت اما نسبت به روز گذشته بهتر بود، بازار روز گذشته افت هشت هزار واحدی و امروز سه هزار واحد، با رشد قیمت دلار به بالای ۳۳ هزار تومان بازار بورس واکنش مثبتی به این تغییرات نداشته، ارزش معاملات بازار بورس امروز نسبت به روزهای گذشته کمترین سطح را تجربه کرده است و در محدوده یک هزار ۹۰۰ میلیارد تومان قرار گرفته است، پیش بینی‌ها حاکی از بهبود وضعیت بازار در روزهای آینده است.

حجم معاملات در محدوده سه میلیارد برگه سهم بود، بیشترین نمادهای تأثیر گذار در بازار بورس شامل میدکو، وغدیر، بفجر، شپنا، ذوب، وصندوق و کچاد بود، در بازار فرابورس نیز وضعیت نسبت به روز گذشته بهتر شد و افت ۵۴ واحدی را تجربه کردیم در این بازار نمادهای بپاس، آریا، فغدیر، کگهر، فرابورس، بمپنا و شراز بیشترین تأثیر را بر این بازار گذاشتند.

وزیر اقتصاد امروز در نشستی اظهار کرد که چشم‌انداز بازار بورس برای رئیس جمهور مهم بوده و ناآرامی‌های اخیر منجر به تأثیر منفی شده است.

به گفته خاندوزی فاصله ارزش ذاتی و قیمتی فعلی نمادها زیاد شده است و نشان از ارزندگی است.

وی به کمک صندوق توسعه بورس و برخی از حمایت‌ها از نهادهای حمایت کننده در حال انجام است، اشاره کرده است.

بازار بورس و فرابورس چه تغییراتی کرد؟

شاخص کل بازار بورس تهران امروز با افت سه هزار ۳۱۱ واحد به سطح یک میلیون ۳۱۸ هزار ۷۱۳ واحد رسید و شاخص کل هم وزن با افت ۹۹۸ واحد در سطح ۳۸۱ هزار ۸۹ واحد قرار گرفت.

تعداد نمادهای مثبت بازار بورس: ۱۱۷

تعداد نمادهای منفی بازار بورس: ۲۶۰

شاخص کل فرابورس هم امروز با افت ۵۷ واحدی به سطح ۱۸ هزار ۶۶ واحد رسید.

تعداد نمادهای مثبت بازار فرابورس: ۱۳۸

تعداد نمادهای منفی بازار فرابورس: ۲۰۳

ارزش و حجم معاملات

ارزش معاملات: بازار بورس و فرابورس به ۴۹ هزار ۵۴۵ و یک میلیون ۳۷۵ هزار ۱۴۸ میلیارد ریال بود.

حجم معاملات: بازار بورس و فرابورس به ترتیب سه میلیارد ۵۳۸ و سه میلیارد ۳۹۱ میلیون برگه سهم بود.

بیشترین ارزش معامله

۱. افران

۲. کمند

۳. کیان

۴. فیروزا

۵. پارند

بیشترین حجم معامله

۱. کمند

۲. دانا

۳. خودرو

۴. خساپا

۵. شستا

بیشترین افزایش قیمت

۱. خزامیا

۲. سکرد

۳. دسبحان

۴. غپینو

۵. حتوکا

بیشترین کاهش قیمت

۱. فاذر

۲. زمگسا

۳. شلعاب

۴. دسبحاح

۵. کگاز

وضعیت تکنیکالی شاخص کل‌

تداوم روند نزولی در بورس

حمایت: یک میلیون ۳۰۰ هزار واحد.

مقاومت: یک میلیون ۳۵۰ هزار واحد.

تحلیل: امید است امروز و فردا سطح ناآرامی‌های کشوری به حداقل برسد، زمینه بهبود روند بازار وجود دارد و شاخص در نقطه بسیار خوبی است.

وزیر اقتصاد و رئیس سازمان بورس روز سه شنبه به مجلس می‌روند

از احسان خاندوزی وزیر محترم امور اقتصاد و دارایی کشور و مجید عشقی رئیس سازمان بورس اوراق بهادار به منظور گفتگو درباره پاره‌ای از موارد مربوط به بازار سرمایه در مجلس دعوت به عمل آمده است. این جلسه در روز سه شنبه ۱۴۰۱/۷/۱۲ در ساعت ۱۴ برگزار خواهد شد.

از جمله موضوعات مورد گفتگو به این شرح است؛

الف) بررسی آخرین وضعیت بازار سرمایه و اقدامات وزارت امور اقتصادی و دارایی در خصوص اجرای قوانین و مقررات بازار سرمایه.

ب) بررسی پیشنهادهای کمیسیون اقتصادی در خصوص احکام مرتبط با حمایت از بازار سرمایه در لایحه بودجه سال ۱۴۰۱ کل کشور.

با اعلام بودجه پیشنهادی دستگاه‌ها به سازمان برنامه و بودجه کشور تا پایان مهرماه و جمع‌بندی این پیشنهادها تا ۲۵ آبان‌ماه، لایحه بودجه سال ۱۴۰۲ تا ۱۰ آذر ماه در دولت نهایی شده و لایحه تا ۱۵ آذرماه به مجلس شورای اسلامی تقدیم خواهد شد.

پ) ادامه بررسی طرح اصلاح قانون بازار اوراق بهادار جمهوری اسلامی ایران

چندی پیش نیز مجید عشقی در نامه‌ای رسمی خطاب به محمد مخبر معاون اول رئیس جمهور با بررسی شرایط کنونی بازار سرمایه در ایران، چالش‌ها و عوامل نگرانی در بازار سهام در شرایط فعلی را هشت محور اعلام کرده بود. در پایان این نامه هفت صفحه‌ای پیشنهادهایی برای مدیریت نااطمینانی‌ها در بازار سهام نیز در ۶ محور با عنوان تثبیت نرخ سود بین بانکی در کانال از پیش تعیین شده، حذف نرخ هاب اروپایی از فرمول قیمت‌گذاری نرخ خوراک و سوخت گاز، حذف قیمت‌گذاری دستوری، شفاف شدن روابط مالی فی‌مابین دولت و بنگاه‌های اقتصادی، تعیین تکلیف واگذاری سهام خودروها و واریز مابقی تعهدات صندوق توسعه ملی به صندوق تثبیت بازار سرمایه ارائه کرد.

خبر مهم برای وراث متوفیان سهام عدالت

پس از آزادسازی سهام عدالت تعیین تکلیف سهام متوفیان و انتقال آن به وراث از جمله معضلاتی بود که از همان ابتدا مورد پیگیری مسؤولان قرار گرفت و تصمیمات مختلفی در راستای اجرای هر چه سریع‌تر آن اتخاذ شد.

وعده تعیین تکلیف تا پایان شهریور ماه

پیمان حدادی، دستیار ویژه سهام عدالت رئیس سازمان بورس و اوراق بهادار در نخستین روزهای شهریورماه وعده تعیین تکلیف وراث سهام عدالت تا پایان شهریورماه را داده بود و در توییتی اعلام کرد: از ۴۹ میلیون سهامدار عدالت ظرف ۱۶ سال گذشته، ۳.۵ میلیون نفر فوت کرده‌اند.

در ادامه این توئیت آمده بود: تکلیف سهام این ۳.۵ میلیون متوفی سهام عدالت تا پایان شهریور مشخص می‌شود. آخرین وضعیت تعیین تکلیف سهام عدالت متوفیان، وراث باید چه اقدامی انجام دهند؟ وعده‌ای که هنوز محقق نشده است جلسه آتی شورای عالی بورس تکلیف را مشخص می‌کند؟ با توجه به اعلام چنین خبری اما هنوز وعده داده شده به مرحله تحقق نرسیده و همچنان وراث سهام عدالت چشم انتظار تعیین تکلیف انتقال سهام متوفیان هستند.

پیگیری‌ها حاکی از آن است که زیرساخت‌های لازم در شرکت سپرده‌گذاری مرکزی برای اجرایی شدن این طرح آماده است؛ اما وجود برخی موانع منجر به تأخیر در تعیین تکلیف وراث سهام عدالت شده است.

بیش از دو سال است که نامه‌نگاری‌های مختلف از سوی سازمان بورس و وزارت اقتصاد با قوه قضائیه برای انتقال سهام عدالت متوفیان به وراث صورت گرفته و در این نامه به تعیین تکلیف وراث این سهام به صورت الکترونیک اشاره شده؛ اما به نظر می‌رسد، هنوز فرایندهای الکترونیک در قوه قضائیه عملیاتی نشده و مراجع ذی‌صلاح به دنبال راهکار دیگری در این زمینه هستند. قرار است در جلسه آتی شورای‌عالی بورس در خصوص متوفیان سهام عدالت تصمیم‌گیری شود.

کدام نماد بانکی در شش ماهه عملکرد بهتری داشته است؟

در این گزارش وضعیت عملکرد نمادهای گروه بانکی در شش ماهه منتهی به شهریور ۱۴۰۱ پرداخته شده است که بررسی گزارش عملکرد شش ماهه آن‌ها نشان می‌دهد که اکثر نمادهای این گروه تراز مثبت داشته‌اند و مثبت‌ترین تراز برای بانک ملت بود.

«وپست» و تراز مثبت ۱,۰۳۹ میلیارد تومانی

پست بانک ایران در عملکرد شش ماهه منتهی به شهریور، حدود ۱,۹۴۷ میلیارد تومان درآمد از تسهیلات اعطایی خود کسب کرد. هم چنین جمع سود اعطا شده به سپرده‌های سرمایه گذاری شده در این بانک به ۹۰۸ میلیارد تومان رسید. گفتنی است تراز این بانک در شهریور ماه ۲۵۳ میلیارد تومان و در شش ماهه ۱,۰۳۹ میلیارد تومان مثبت بود.

«وملل» و تراز مثبت ۴۷۲ میلیارد تومانی

بانک اعتباری ملل گزارش فعالیت ماهانه شش ماهه منتهی به شهریور ماه خود رامنتشر کرد. براساس اطلاعات منتشر شده در سامانه کدال شرکت در عملکرد شش ماهه منتهی به شهریور، حدود ۳,۹۵۸ میلیارد تومان درآمد از تسهیلات اعطایی خود کسب کرد. هم چنین جمع سود اعطا شده به سپرده‌های سرمایه گذاری شده در این بانک به ۳,۴۸۶ میلیارد تومان رسید. گفتنی است تراز این بانک در شهریور ماه ۹۶ میلیارد تومان و در شش ماهه ۴۷۲ میلیارد تومان مثبت بود.

«وخاور» و تراز مثبت ۷۷۱ میلیارد تومانی

بانک خاورمیانه گزارش فعالیت ماهانه شش ماهه منتهی به شهریور ماه خود رامنتشر کرد. براساس اطلاعات منتشر شده در سامانه کدال شرکت در عملکرد شش ماهه منتهی به شهریور، حدود ۲,۶۷۲ میلیارد تومان درآمد از تسهیلات اعطایی خود کسب کرد. هم چنین جمع سود اعطا شده به سپرده‌های سرمایه گذاری شده در این بانک به ۱,۹۰۱ میلیارد تومان رسید. گفتنی است تراز این بانک در شهریور ماه ۸۹ میلیارد تومان و در شش ماهه ۷۷۱ میلیارد تومان مثبت بود.

«وپارس»

بانک پارسیان در عملکرد شش ماهه منتهی به شهریور، حدود ۶,۴۴۵ میلیارد تومان درآمد از تسهیلات اعطایی خود کسب کرد. هم چنین جمع سود اعطا شده به سپرده‌های سرمایه گذاری شده در این بانک به ۱۱,۰۳۱ میلیارد تومان رسید.

«وپاسار» و تراز مثبت ۸,۶۵۸ میلیارد تومانی

بانک پاسارگاد در عملکرد شش ماهه منتهی به شهریور، حدود ۲۷.۶۴۵ میلیارد تومان درآمد از تسهیلات اعطایی خود کسب کرد. هم چنین جمع سود اعطا شده به سپرده‌های سرمایه گذاری شده در این بانک به ۱۸.۹۸۷ میلیارد تومان رسید. گفتنی است تراز این بانک در شهریور ماه ۴,۹۱۱ میلیارد تومان و در شش ماهه ۸,۶۵۸ میلیارد تومان مثبت بود.

«وبملت» و تراز مثبت ۱۶,۶۷۲ میلیارد تومانی

بانک ملت در عملکرد شش ماهه منتهی به شهریور، حدود ۳۹.۱۹۴ میلیارد تومان درآمد از تسهیلات اعطایی خود کسب کرد. هم چنین جمع سود اعطا شده به سپرده‌های سرمایه گذاری شده در این بانک به ۲۲.۵۲۲ میلیارد تومان رسید. گفتنی است تراز این بانک در شهریور ماه ۴,۰۱۶ میلیارد تومان و در شش ماهه ۱۶,۶۷۲ میلیارد تومان مثبت بود.

«وتجارت» و و تراز مثبت ۵,۱۹۵ میلیارد تومانی

بانک تجارت در عملکرد شش ماهه منتهی به شهریور، حدود ۲۳,۴۸۶ میلیارد تومان درآمد از تسهیلات اعطایی خود کسب کرد. هم چنین جمع سود اعطا شده به سپرده‌های سرمایه گذاری شده در این بانک به ۱۸,۲۹۱ میلیارد تومان رسید. گفتنی است تراز این بانک در شهریور ماه ۱,۳۶۹ میلیارد تومان و در شش ماهه ۵,۱۹۵ میلیارد تومان مثبت بود.

«وبصادر» و تراز مثبت ۳,۹۸۶ میلیارد تومانی

بانک صادرات ایران گزارش فعالیت ماهانه شش ماهه منتهی به شهریور ماه خود رامنتشر کرد. براساس اطلاعات منتشر شده در سامانه کدال شرکت در عملکرد شش ماهه منتهی به شهریور، حدود ۲۰,۰۱۰ میلیارد تومان درآمد از تسهیلات اعطایی خود کسب کرد. هم چنین جمع سود اعطا شده به سپرده‌های سرمایه گذاری شده در این بانک به ۱۶,۰۲۴ میلیارد تومان رسید. گفتنی است تراز این بانک در شهریور ماه ۸۶۸ میلیارد تومان و در شش ماهه ۳,۹۸۶ میلیارد تومان مثبت بود.

«ونوین» و تراز مثبت ۴۸۶ میلیارد تومانی

بانک اقتصاد نوین گزارش فعالیت ماهانه شش ماهه منتهی به شهریور ماه خود را منتشر کرد. براساس اطلاعات منتشر شده در سامانه کدال شرکت در عملکرد شش ماهه منتهی به شهریور، حدود ۱۰,۶۹۸ میلیارد تومان درآمد از تسهیلات اعطایی خود کسب کرد. هم چنین جمع سود اعطا شده به سپرده‌های سرمایه گذاری شده در این بانک به ۱۰,۲۱۲ میلیارد تومان رسید. گفتنی است تراز این بانک در شهریور ماه ۴۳ میلیارد تومان و در شش ماهه ۴۸۶ میلیارد تومان مثبت بود.

نقشه بازار

تداوم روند نزولی در بورس

کد خبر 609537

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.