۹۵ درصد آتش‌نشانان بندرعباس بومی هستند

رئیس سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری بندرعباس گفت: ۹۵ درصد آتش‌نشانان در این کلان‌شهر بومی هستند و در حال حاضر ۱۴ نفر برای ۱۱ ایستگاه آتش‌نشانی از طریق آزمون جذب شدند.

به گزارش خبرنگار ایمنا، آتشپاد دوم محمدامین لیاقت امروز _ دوشنبه یازدهم مهرماه_ در آئین گرامیداشت روز آتش‌نشان، با اشاره به اینکه ۲۵۴ نفر آتش‌نشان در ایستگاه‌های مختلف آتش‌نشانی این کلان‌شهر فعالیت دارند، اظهار کرد: ۹۵ درصد آتش‌نشانان در بندرعباس بومی هستند و در حال حاضر نفر ۱۴ نفر برای ۱۱ ایستگاه آتش‌نشانی از طریق آزمون جذب شدند.

وی با تاکید بر اینکه هر نوع هزینه در زمینه ایمن‌سازی و سلامت کارکنان، سرمایه گذاری و سودآوری برای حفظ منابع ملی است، ادامه داد: وظیفه آتش‌نشانی تنها مقابله با آتش و حوادث نیست، بلکه ترویج فرهنگ ایمنی و ارتقای سطح آگاهی شهروندان از رسالت‌های مهم این مجموعه است.

رئیس سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری بندرعباس افزود: رعایت اصول پیشگیری، از مهمترین عواملی است که می‌تواند از تلفات جانی در حریق جلوگیری و به حداقل برساند.

وی ادامه داد: با توجه به اینکه فقر آگاهی مردم نسبت به مباحث ایمنی موجب افزایش تلفات می‌شود، لذا با برگزاری دوره‌های آتش‌نشان داوطلب، بازدید از اماکن پرخطر، افزایش ایمنی در ساختمان‌های جدید، برگزاری آموزش اطفای حریق برای شهروندان در ادارات و مدارس جهت ارتقای این فرهنگ تلاش می‌کنیم.

لیاقت با اشاره به اینکه با تکیه بر دانش، تخصص و تعهد همکاران مجموعه افتخارات زیادی نصیب این سازمان شده است، تصریح کرد: تنها مدرسه غواصی آتش‌نشانان که از سوی سازمان شهرداری‌ها به عنوان مرکز آموزش غواصی آتش‌نشانان کشور تعیین شده است، پانزدهمین نقطه جهان و اولین شهر در کشور هستیم که بازی مقابله با بحران را برای کودکان برگزار می‌کنیم، همچنین به عنوان نخستین شهر کشور، استخدام آتش‌نشانان با برگزاری آزمون آمادگی جسمانی انجام شده است.

وی خاطرنشان کرد: برای ارائه خدمت‌رسانی هر چه بهتر به مردم نیازمند یاری و حمایت مسئولان هستیم و از آنها انتظار داریم نگاه ویژه‌ای به سازمان آتش‌نشانی داشته باشند تا بتوانیم کمبود امکانات را جبران کنیم.

به گزارش ایمنا، در این مراسم «نوری باژیان» به عنوان آتش‌نشان نمونه معرفی و تجلیل شد و سایر آتش‌نشانان نیز ترفیع درجه گرفتند.

کد خبر 609524

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.