کاهش دما در ۳ استان شمالی/نفوذ گردوغبار به غرب کشور

رئیس مرکز ملی پیش‌بینی و مدیریت بحران مخاطرات وضع هوا از بارش باران و کاهش دما در سه استان و نفوذ گردوغبار به نوار غربی کشور و جنوب‌غرب کشور، خبر داد.

به گزارش ایمنا، صادق ضیاییان درخصوص شرایط جوی کشور اظهار کرد: امروز _یازدهم مهرماه_ در بیشتر مناطق کشور جوی آرام و پایدار حاکم است و در ساعات بعدازظهر و اوایل شب در ارتفاعات واقع در شمال هرمزگان، جنوب کرمان و جنوب شرق فارس افزایش ابر و رگبار موقتی انتظار می‌رود.

وی افزود: سه‌شنبه و چهارشنبه دوازدهم و سیزدهم مهرماه، جوی آرام و پایدار در کل کشور مستقر می‌شود. پنجشنبه _چهاردهم مهرماه_ با نفوذ جریانات خنک شمالی به سواحل دریای خزر در شرق اردبیل، گیلان و مازندران ابرناکی و بارش باران همراه با کاهش نسبی دما آغاز می‌شود.

رئیس مرکز ملی پیش‌بینی و مدیریت بحران مخاطرات وضع هوا با بیان اینکه امروز دریای خزر مواج است، تصریح کرد: جمعه _پانزدهم مهرماه_ برای سواحل دریای خزر و اردبیل ابرناکی و بارش باران پیش‌بینی می‌شود. طی پنج روز آینده در نوار شرقی کشور به‌ویژه در منطقه زابل وزش باد شدید گاهی همراه با خیزش گردوخاک ادامه خواهد داشت.

وی درخصوص وضعیت جوی تهران، اضافه کرد: امروز _یازدهم مهرماه_ در نوار غربی و جنوب غرب کشور افزایش سرعت وزش باد و نفوذ گردوغبار از کشور عراق دور از انتظار نیست. آسمان تهران فردا _ دوازدهم مهرماه_ صاف تا کمی ابری همراه با غبار صبحگاهی و در بعدازظهر وزش باد با حداقل دمای ۱۹ و حداکثر دمای ۳۱ درجه سانتی‌گراد و روز چهارشنبه _سیزدهم مهرماه_ صاف تا کمی ابری و گاهی وزش باد با حداقل دمای ۱۶ و حداکثر دمای ۲۸ درجه سانتی‌گراد پیش‌بینی می‌شود.

ضیائیان خاطرنشان کرد: طی امروز و فردا یازدهم و دوازدهم مهرماه اهواز با دمای ۴۲ درجه سانتی‌گراد گرم‌ترین و شهرکرد با دمای ۴ درجه سانتی‌گراد سردترین مرکز استان کشور است.

منبع: ایسنا

کد خبر 609435

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.