تدوام سقوط بازار سرمایه

شاخص کل بازار بورس تهران امروز با افت هشت هزار ۸۵۵ واحد به سطح یک میلیون ۳۲۲ هزار ۲۳ واحد رسید و شاخص کل هم وزن با افت چهار هزار ۲۳ واحد در سطح ۳۸۲ هزار ۱۱۴ واحد قرار گرفت.

به گزارش خبرنگار ایمنا، همانطور که پیش بینی می‌شد بازار امروز هم روند نزولی داشت و بیش از هشت هزار واحد افت کرد، نمادهای وپاسار، میدکو، فارس، کچاد، شپنا، بفجر و اخابر بیشترین تأثیر منفی را بر روند بازار گذاشتند، ارزش معاملات در بازار امروز کاهش چشمگیری داشت و در محدوده دو هزار میلیارد تومان بود. در بازار فرابورس نیز شاهد افت ۳۷ واحد بازار بودیم ارزش معاملات فرابورس نیز در سطح پنج هزار میلیارد تومان بود، پیش بینی می‌شود روند بازار بهبود پیدا کند.

بازار بورس و فرابورس چه تغییراتی کرد؟

شاخص کل بازار بورس تهران امروز با افت هشت هزار ۸۵۵ واحد به سطح یک میلیون ۳۲۲ هزار ۲۳ واحد رسید و شاخص کل هم وزن با افت چهار هزار ۲۳ واحد در سطح ۳۸۲ هزار ۱۱۴ واحد قرار گرفت.

تعداد نمادهای مثبت بازار بورس: ۸۷

تعداد نمادهای منفی بازار بورس: ۳۰۶

شاخص کل فرابورس هم امروز با افت ۳۶ واحدی به سطح ۱۸ هزار ۱۲۴ واحد رسید.

تعداد نمادهای مثبت بازار فرابورس: ۹۴

تعداد نمادهای منفی بازار فرابورس: ۱۹۷

ارزش و حجم معاملات

ارزش معاملات: بازار بورس و فرابورس به ۲۱ هزار ۷۴۵ و ۵۵ هزار ۳۳۷ میلیارد ریال بود.

حجم معاملات: بازار بورس و فرابورس به ترتیب چهار میلیارد ۷۶۵ و یک میلیارد ۸۶۵ میلیون برگه سهم بود.

بیشترین ارزش معامله

۱. میدکوح

۲. افران

۳. کمند

۴. کیان

۵. دانا

بیشترین حجم معامله

۱. دانا

۲. خساپا

۳. خودرو

۴. شستا

۵. خمحرح

بیشترین افزایش قیمت

۱. دانا

۲. بورس

۳. غنوش

۴. سصفها

۵. دسبحان

بیشترین کاهش قیمت

۱. خمحرح

۲. سخزر

۳. ولملت

۴. دسبحاح

۵. پردیسح

وضعیت تکنیکالی شاخص کل

تدوام سقوط بازار سرمایه

حمایت: یک میلیون ۳۰۰ هزار واحد.

مقاومت: یک میلیون ۳۵۰ هزار واحد.

تحلیل: بسیاری از نگاه‌ها به بازار فردا است، امیدواریم که بازار به کف حمایتی داینامیک خود واکنش مثبت نشان دهد، پیش بینی می‌شود در بازار فردا تغییر روند اتفاق افتد، در صورت از دست رفتن محدوده حمایتی احتمال ریزش قیمتی وجود دارد.

احتمال تغییر دامنه نوسان ۱۱ نماد

معاونت نظارت بر بازار شرکت فرابورس با انتشار اطلاعیه‌ای از شمول ۱۱ نماد برای تغییر دامنه نوسان قیمت در صورت تمایل به رعایت بندهای ۲، ۳ و ۴ ضوابط مربوط به ماده ۲۱ دستورالعمل فعالیت بازارگردانی خبر داد.

پیرو اطلاعیه ۲۲ فروردین شرکت فرابورس ایران با موضوع ضوابط مربوط به ماده ۲۱ دستورالعمل فعالیت بازارگردانی در بورس تهران و فرابورس، پس از بررسی‌های صورت گرفته طی شش ماهه منتهی به ششم مهر ماه سال جاری، ۱۱ نماد به شرح جدول ذیل مشمول بندهای ۲، سه و چهار ماده یک ضوابط یادشده هستند.

بنابراین، بازارگردانان این نمادها در صورت تمایل می‌توانند با رعایت سایر بندهای ضوابط مربوط به ماده ۲۱ دستورالعمل فعالیت بازارگردانی در بورس تهران و فرابورس، درخواست تغییر دامنه نوسان قیمت را به فرابورس ارائه دهند.

در ارتباط با صندوق‌های سرمایه‌گذاری و نیز اوراق تأمین مالی توجه به مفاد ماده ۲ ضوابط مربوط به ماده ۲۱ دستورالعمل فعالیت بازارگردانی در بورس تهران و فرابورس ضروری است.

تدوام سقوط بازار سرمایه

جزئیات و میزان نقدینگی عرضه اولیه وطوبی

کمتر از یک ماه از سهام گلدیران و شرکت پخش رازی در بورس عرضه اولیه شدند و تاکنون ۱۱ عرضه اولیه جدید در بازار سرمایه انجام شده است. حالا طبق تازه‌ترین اطلاعیه منتشر شده توسط فرابورس عرضه شرکت سرمایه گذاری اقتصاد شهر طوبی به عنوان دوازدهمین شرکت تازه وارد از طریق فرابورس، سه شنبه ۱۲ مهر به سرمایه گذاران واجد شرایط انجام می‌شود.

بر اساس اطلاعیه شرکت فرابورس ایران، سهام شرکت سرمایه گذاری اقتصاد شهر طوبی در نماد «وطوبی» روز سه شنبه ۱۴۰۱.۰۷.۱۲ به روش حراج عرضه می‌شود.

تعداد سهام قابل عرضه معادل ۲۰ درصدی از کل سهام شرکت معادل ۶۰۰ میلیون سهم و حداکثر تعداد سهام قابل خریداری توسط هر کد معاملاتی ۲۹ میلیون سهم با قیمت ارزش گذاری شده ۱.۵۲۹ ریال است.

۱۰ خبر تأثیر گذار بر بازار امروز

۱- نماد معاملاتی اتکاسا بنا به تشخیص شرکت فرابورس ایران حداکثر تا تاریخ ۱۴۰۱/۰۷/۲۳ تعلیق شد.

۲- مدیرعامل ایران خودرو از توقف دو خودروی سمند معمولی و پژو ۴۰۵ در روزهای آینده خبر داد.

۳- براساس جدیدترین اعلام بانک مرکزی نرخ سود بین بانکی در ششم مهرماه به ۲۰.۹ درصد رسید که این در حالی است که این نرخ در هفته گذشته برابر با ۲۰.۹۴ درصد بود و این هفته کاهش اندکی داشت.

۴- سازمان بورس بعد از اتمام مهلت ۶۰ روزه افزایش سرمایه ۳۹۳ درصدی شرکت توسعه فناوری اطلاعات خوارزمی با نماد مفاخر از محل تجدید ارزیابی با تمدید ۳۰ روزه این مجوز موافقت کرد.

۵- ۹ هزار و ۶۰۰ میلیارد تومان سود نقدی سهام از طریق سامانه سجام پرداخت می‌شود.

۶- شرکت مدیریت انرژی امید تابان هور با نماد وهور اعلام نمود ۲۴.۵ درصد از سهام شرکت مولد نیروگاهی سامان سمنان را از طریق مزایده برگزار می‌کند.

۷- براساس اطلاعیه سازمان بورس تهران عملیات بازارگردانی سرمایه گذاری سپه با نماد وسپه از روز ۱۴۰۱/۰۷/۱۰ آغاز و تا ۱۴۰۲/۰۷/۰۵ ادامه خواهد داشت.

۸- مطابق با اطلاعیه منتشره در تارنمای کدال، نماد معاملاتی خبنیان بنا به تشخیص شرکت فرابورس ایران حداکثر تا تاریخ ۱۴۰۱/۰۷/۲۳ تعلیق شد.

۹- هیأت وزیران، وزارت اقتصاد را مکلف کرد از محل باقیمانده سهام متعلق به دولت نسبت به واگذاری سهام به افراد فاقد سهام عدالت در دو دهک کم درآمد و تحت پوشش نهادهای حمایتی اقدام کند.

۱۰- امیدی به افزایش قیمت متانول نیست و پیش بینی قیمت‌های متانول در یک سال آینده نشان می‌دهد نرخ این محصول در محدوده ۲۹۵ تا ۳۲۰ دلاری هر تن نوسان خواهد داشت.

نقشه بازار

تدوام سقوط بازار سرمایه

کد خبر 609291

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.