عملیات آزمایش دوره‌ای و اورهال فنی تله‌سی‌یژ ناژوان انجام شد

مدیرعامل شرکت توسعه مجتمع‌های سیاحتی، فرهنگی و ورزشی سپاهان شهرداری اصفهان گفت: عملیات آزمایش دوره‌ای و بازآماد(اورهال) فنی خط تله‌سی‌یژ ناژوان انجام شده است.

سعید ساکت در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا، در تشریح انجام عملیات آزمایش دوره‌ای و بازآماد (اورهال) فنی تله‌سی‌یژ ناژوان، اظهار کرد: با توجه به اهمیت مبحث استاندارد در بهره‌برداری و ارائه خدمات به گردشگران و مردم در ابرسازه‌ها، شرکت توسعه مجتمع‌های سیاحتی سپاهان خود را نسبت به پیگیری مداوم و انجام اقدامات لازم در این مسیر ملزم می‌داند.

وی افزود: در حال حاضر در مسیر همیشگی ارتقای کیفیت ایمنی و رعایت اصول و قواعد استاندارد، عملیات بافت کابل خط تله‌سی‌یژ ناژوان با همکاری شرکت معتبر بین‌المللی و عوامل فنی شرکت توسعه مجتمع‌های سیاحتی، فرهنگی و ورزشی سپاهان شهرداری اصفهان انجام شد.

مدیرعامل شرکت توسعه مجتمع‌های سیاحتی، فرهنگی و ورزشی سپاهان شهرداری اصفهان پیرامون جزئیات اقدامات فنی خط تله‌سی‌یژ ناژوان، خاطرنشان کرد: اصلاح ۱۲۰ متر از طول ۳۶۰۰ متری کابل تله‌سی‌یژ ناژوان صورت پذیرفت که پس از بازگشایی دو بافت از یکدیگر اصلاحات و تعمیرات لازم بر آن اعمال شده است.

وی با بیان اینکه پروژه‌های کابل جزو حساس‌ترین و پیچیده‌ترین اقدامات در حوزه ابرسازه‌ها محسوب می‌شود، ادامه داد: به دلیل آن که بافت‌ها و گره‌هایی که در کابل ایجاد می‌شود، حساسیت ویژه‌ای دارد، بنابراین اهمیت حضور متخصص ماهر به منظور انجام این عملیات از جایگاه ویژه‌ای برای ما برخوردار است.

مدیرعامل شرکت توسعه مجتمع‌های سیاحتی، فرهنگی و ورزشی سپاهان شهرداری اصفهان در تشریح پیشینه گروه فنی و بین‌المللی بافنده کابل تله‌سی‌یژ ناژوان اصفهان، تصریح کرد: شرکت تک‌کیبل فرانسه به مدت ۹۰ سال است که در فرانسه تأسیس و در حوزه کابل‌ها فعالیت می‌کند؛ این شرکت ضمن انجام بافت کابل‌ها به صورت تخصصی و مطابق با علوم روز دنیا، به تولید انواع کابل‌های ابرسازه‌ها می‌پردازد.

وی تصریح کرد: اکنون نیروی فنی این تیم بین‌المللی که سابقه ۱۶ ساله در حوزه کابل‌ها دارد برای انجام عملیات بافت کابل خط تله‌سی‌یژ ناژوان به اصفهان سفر کرده‌اند که به دنبال آن این پروژه فنی پس از انجام اقداماتی همچون تجهیز کارگاه، آماده‌سازی کارگاه، وینچ، دمونتاژ و آزاد کردن کابل در مدت زمان ۱۰ روزه آغاز و انجام شد.

انجام اقدامات تخصصی و فنی توسط نیروهای فنی و متخصص شرکت توسعه سپاهان

ساکت با اشاره به حساسیت بسیار بالای این اقدام فنی و وجود خطرات زیاد احتمالی، خاطرنشان کرد: با توجه به اینکه انجام بافت کابل در سطح کیفیت بالا از آسیب‌دیدگی قرقره‌ها، لاستیک قرقره‌ها و فریم‌ها در مدت زمان کوتاه جلوگیری می‌کند، انجام این اقدام با دقت بالا از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است.

وی افزود: بخش زیادی از اقدامات تخصصی و فنی این پروژه همچون دمونتاژ، جمع‌آوری و وینچ کردن کابل توسط نیروهای فنی و متخصص شرکت توسعه سپاهان انجام شد و متخصص شرکت بین‌المللی ما را در فرایند گره‌ها، پوشاندن وایرها و اصلاح وایرهای آسیب‌دیده را با همراهی کارکنان فنی شرکت توسعه مجتمع‌های سیاحتی سپاهان دنبال کرد.

مدیرعامل شرکت توسعه مجتمع‌های سیاحتی، فرهنگی و ورزشی سپاهان شهرداری اصفهان اظهار امیدواری کرد: با انجام این اقدامات فنی و مهندسی به نحو احسن همچون استانداردسازی تله‌کابین صفه و تله‌سی‌یژ ناژوان با کیفیت بالاتری میزبان مردم اصفهان و گردشگران باشیم.

وی ادامه داد: گواهینامه بین‌المللی اجرای تعمیر بافت کابل توسط شرکت مذکور صادر و به بازرس شرکت ملی استاندارد ارائه خواهد شد.

ساکت با اشاره به فرایند بازرسی اداره کل استاندارد استان اصفهان از روند انجام عملیات آزمایش دوره‌ای، خاطرنشان کرد: بازرس معتمد اداره کل استاندارد استان اصفهان با حضوری میدانی خود و مشاهده نزدیک روند عملیات بافت و اصلاح کابل تله‌سی‌یژ ناژوان در جریان تمام اقدامات فنی و تخصصی قرار گرفت، همچنین پس از انجام این عملیات آزمایش‌های MRT کابل و چشمی VT انجام شد.

وی با بیان اینکه انجام آزمایش‌های ایمنی مورد نیاز اداره کل استاندارد هشت ساعت به طول انجامید، گفت: در این بازه زمانی اندازه‌گیری تمام گره‌های بافت به همراه ابزار دقیق کالیبره شده صورت گرفت و مطابق با بررسی‌های انجام شده از سوی بازرس اداره کل استاندارد استان اصفهان کابل تله‌سی‌یژ ناژوان به لحاظ موارد فنی و ایمنی مورد تأیید شرکت بازرسی اداره کل استاندارد قرار گرفت.

کد خبر 609128

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.