گل‌گهر یک _ استقلال ۲/ دشت سه امتیازی ساپینتو از سیرجان با پنالتی دقیقه نود و هشت

استقلال با نتیجه دو بر یک از سد شاگردان امیر قلعه‌نویی گذشت.

به گزارش خبرنگار ایمنا، استقلال و گل‌گهر از ساعت ۱۸ و ۳۰ دقیقه امروز شنبه _ نهم مهر ماه _در سیرجان به مصاف هم رفته‌اند که این مسابقه جنجالی با برتری یک گله شاگردان ساپینتو خاتمه یافت.

هفته هفتم لیگ برتر، جام خلیج فارس

دیدار تیم‌های گل‌گهر سیرجان و استقلال

ورزشگاه: شهید سلیمانی، سیرجان

تماشاگر: -

گل‌ها: محمد محبی (دقیقه ۲۹، برای استقلال) - مهدی تیکدری (دقیقه ۵۴، برای گل گهر) - کوین یامگا (دقیقه ۸+۹۰- از روی پنالتی برای گل گهر)

اخطار: رضا شکاری (دقیقه ۶۰، از گل گهر) - عاشوری (دقیقه ۷۹، از گل گهر) - امین قاسمی‌نژاد (دقیقه ۲+۹۰، از گل گهر)

اخراج: ریکاردو ساپینتو (دقیقه ۴+۹۰، از استقلال) - سعید الهویی (دقیقه ۵+۹۰- از گل گهر)

گل‌گهر سیرجان: محسن فروزان، آرمین سهرابیان، علیرضا علیزاده، علیرضا آرتا، رضا شکاری (دقیقه ۶۹- امین قاسمی نژاد)، مرتضی تبریزی، مهدی تیکدری، شایان مصلح (دقیقه ۶۴- مهران درخشان مهر)، محمد خدابنده لو (دقیقه ۶۴، امین علی‌پور)، اریک بایناما، کی‌روش استنلی

سرمربی: امیر قلعه‌نویی

استقلال تهران: سید حسین حسینی، رافائل سیلوا، عارف غلامی، کوین یامگا، جعفر سلمانی (دقیقه ۸۸- عزیز بک امانوف)، روزبه چشمی، آرش رضاوند (دقیقه ۷۱- سعید مهری)، مهدی مهدی‌پور (دقیقه ۸۸- ابولفضل جلالی)، محمد محبی، پیمان بابایی (دقیقه ۷۱- صالح حردانی)، مهدی قایدی (دقیقه ۶۱، رضا میرزایی)

سرمربی: ریکاردو ساپینتو

داور: امیر عرب‌براقی

شرح بازی:

دو تیم متعادل بازی را آغاز کرده‌اند اما سیرجانی توپ و میدان را بیشتر در اختیار دارند. شاگردان ساپینتو با گذشت زمان خود را پیدا کردند و حملاتی در زمین میزبان‌شان پی‌ریزی کردند که البته چندان زهردار نبود. در دقیقه ۲۹ اولین حمله جدی سفیدپوشان تهرانی به ثمر نشست و محبی با قطع پاس بابایی استقلال را پیش انداخت.

نیمه دوم با را گل‌گهری‌ها بهتر شروع کردند و در پنجاه و سومین دقیقه تیکدری روی اشتباه حسینی بازی را به تساوی کشاند. بعد از گل دو تیم معدود کوشش‌های برای نزدیک شدن به دروازه حریف انجام دادند اما بازی بیشتر متعادل پیش رفت.

با این وجود عرب‌براقی تصمیم بحث‌برانگیزی در وقت‌های تلف شده گرفت و نقطه پنالتی را به سود سفیدپوشان استقلال نشان داد. اعلام این تصمیم جنجالی، جو را متشنج و موجب اعتراض و درگیری دو تیم شد که در نهایت داور ساپینتو و الهویی را اخراج کرد که سرمربی پرتغالی استقلال بعد از اخراجش هم رفتار تندی نشان داد. یامگا این پنالتی را به گل تبدیل کرد تا سه امتیاز شیرین سهم استقلالی‌ها از این دوئل شود.

دقایق حساس:

دقیقه ۵۳- توپ با گذر از مدافعین استقلال در چند قدمی دروازه جلو پا باگناما افتاد اما او نتوانست به توپ ضربه بزند.

دقیقه ۸۱- ضربه زمینی سعید مهری را فروزان درازکش مال خود کرد.

شرح گل‌ها:

۱-۰ (محمد محبی، دقیقه ۲۹) - محبی روی پاس زمینی پیمان بابایی و با بغل پا دروازه گل گهر را فرو ریخت.

۱-۱ (مهدی تیکدری، دقیقه ۵۴) - تیکدری از جناح راست محوطه شوت محکمی را زد که حسینی توپ را گرفت اما شدت آن به حدی بود که به دستان گلر استقلال کمانه و وارد دروازه شد.

۲-۱ (کوین یامگا، دقیقه ۸+۹۰) - یامگا پنالتی را خلاف جهت حرکت فروزان به سمت چپ دروازه گل گهر فرستاد.

نکات ویژه:

* در دومین دقیقه وقت‌های تلف شده پایان بازی، قاسمی‌نژاد که قصد داشت با ضربه آکروباتیک توپ را از دفاع دور کند، پایش به صالح حردانی برخورد و عرب‌براقی نقطه پنالتی را نشان داد. پس از این تصمیم، گل گهری‌ها به شدت نسبت به این تصمیم معترض شدند و معتقد بودند خطا پشت محوطه انجام شده است.

* بعد از تصمیم جنجالی داور در اعلام پنالتی، ساپینتو به اعتراض گل گهری ها معترض بود و عرب براقی با کارت قرمز او را از زمین اخراج کرد. ساپینتو بعد از دیدن کارت قرمز، از کوره در رفت و واکنش تندی به عرب براقی نشان داد. او در ادامه هم به سمت نیمکت سیرجانی‌ها یورش برد که کادر استقلال مانع شدند.

کد خبر 609015

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.