ساماندهی بافت فرسوده پایتخت با تسهیل صدور پروانه ساختمانی

رئیس شورای اسلامی شهر تهران گفت: در ایران در زمینه معماری حرف برای گفتن داشتیم و داریم، مبدع مواردی مانند گنبد و طاق‌های طولانی و تاسیساتی همچون قنات بودیم؛ بنابراین باید بتوانیم شهروندان را تشویق و ترغیب به ساخت و ساز کنیم و کار را برای آنها تسهیل کنیم.

به گزارش خبرنگار ایمنا، مهدی چمران امروز _شنبه نهم مهرماه_ در آئین آغاز ساخت بیش از ۱۰ هزار واحد مسکونی قرارگاه جهادی مسکن که در مجموعه جنگ‌افزارسازی منطقه ۱۳ برگزار شد، با بیان اینکه باید حرکت سازنده‌ای که در تهران آغاز شده است، سرعت بیشتری به خود بگیرد، اظهار کرد: در بحث صدور پروانه به جایی که هدفمان بوده است، نرسیدیم و باید به جایی برسیم که صدور پروانه مشکلی برای سازندگان ساختمان به وجود نیاورد و این پروانه‌ها با سرعت مطلوب صادر شود.

وی ادامه داد: در ایران در زمینه معماری حرف برای گفتن داشتیم و داریم، مبدع مواردی مانند گنبد و طاق‌های طولانی و تاسیساتی همچون قنات بودیم؛ بنابراین باید بتوانیم شهروندان را تشویق و ترغیب به ساخت و ساز کنیم و کار را برای آنها تسهیل کنیم.

رئیس شورای اسلامی شهر تهران گفت: اگر امکانات به درستی در اختیار شهروندان قرار گیرد، خواهیم دید که شهروندان در ساخت مسکن پیش قدم خواهند بود و مشکلات در این حوزه را خودشان رفع می‌کنند.

وی تصریح کرد: صدور پروانه نباید به یک معضل برای ساخت و ساز تبدیل شود و مسئولان شهری باید با برنامه‌ریزی صحیح این مهم را در اختیار شهروندان به نحو احسن قرار دهند و در ساخت مسکن باید به تمام ابعاد ساخت، استحکام و نما آن توجه کافی داشته باشیم.

چمران گفت: در بحث بافت فرسوده در شهر تهران باید در کنار اقشار کم درآمد مردم باشیم و با صدور پروانه تسهیلات کم بهره و با عوارض مناسب بتوانیم بافت فرسوده شهر تهران را احیا کنیم.

کد خبر 608981

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.