پیش‌بینی صدور ۶۰۰۰ پروانه ساختمانی در تهران

معاون شهرسازی و معماری شهردار تهران گفت: پیش‌بینی می‌شود تا پایان امسال شش هزار پروانه ساخت در شهر تهران صادر شود.

به گزارش ایمنا و به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی شهرداری تهران، حمیدرضا صارمی در آیین آغاز ساخت بیش از ۱۰ هزار واحد مسکونی قرارگاه جهادی مسکن، اظهار کرد: نخستین هدف رفع موانع ساخت مسکن، دومین هدف کاهش زمان صدور پروانه ساخت، سومین هدف نوسازی بافت فرسوده و چهارمین هدف نیز بهبود وضعیت مسکن در شهر تهران بود.

وی با بیان اینکه تاکنون قرارداد ساخت ۲۲۰ هزار واحد مسکن با مجموعه‌های مختلف دولتی و خصوصی منعقد شده است، افزود: در قرارگاه جهادی مسکن نیز امروز _شنبه نهم مهرماه_ کلنگ ساخت بیش از ۱۰ هزار واحد مسکونی به زمین زده می‌شود.

معاون شهرسازی و معماری شهردار تهران با بیان اینکه بیرون آوردن بازار مسکن از رکود زمان‌بر بوده و عوامل مختلفی در آن تأثیر دارد، تصریح کرد: ما با استفاده از یک برنامه استراتژیکی در سه مدل کار را دنبال می‌کنیم، نخستین مدل زمین و پروانه توسط شهرداری و احداث از شریک، دومین مدل زمین و احداث توسط شریک و صدور پروانه از شهرداری و سومین مدل نیز زمین و ساخت و پیگیری صدور پروانه توسط شریک و رفع موانع و توافقات با شهرداری تهران است.

وی تاکید کرد: در این پروژه ۶۵ درصد از سرانه‌های عمومی این منطقه تأمین می‌شود و در سهم ارتش نیز بخشی به تأمین سرانه‌های عمومی اختصاص داده می‌شود تا معضل رکود مسکن را حل کنیم.

صارمی گفت: حدود ۲۰۰ هزار پلاک فرسوده در شهر تهران داریم که می‌توان چند صد هزار مسکن در این پلاک‌ها احداث کرد تا هم سطح رفاه زندگی بالاتر رود و هم بازار مسکن از رکود خارج می‌شود.

وی با اشاره به اینکه سیاست دولت این است که تولید مسکن را در جایی انجام دهیم که زیرساخت‌ها وجود دارد، گفت: بررسی‌ها نشان می‌دهد از سال ۱۳۹۰ تا پایان دولت قبل ۱۸ مصوبه شورای عالی صادر شده است که باعث بی‌تحرکی بازار مسکن شده است.

کد خبر 608950

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.