پیاده‌راه‌سازی مرکز شهر اراک دغدغه مدیریت شهری

عضو شورای اسلامی شهر اراک گفت: پس از اتمام پروژه‌های عمرانی نیمه‌تمام شهر و بازنگری طرح جامع میدان شهدا، روند پیاده راه شدن مرکز شهر اراک را دنبال خواهیم کرد.

به گزارش ایمنا و به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی شورای اسلامی شهر اراک، علی چگینی با اشاره به خروج اراک از حالت یک شهر تک هسته‌ای و پیاده‌راه‌سازی مرکز این شهر، اظهار کرد: هسته مرکزی شهر اراک، قلب تپنده اقتصادی شهر به شمار می‌رود و باید شرایطی فراهم شود که استخوان‌بندی بافت قدیم و تاریخی شهر همچنان حفظ و برجسته شود، چرا که ریشه در فرهنگ، هویت و ریشه این کلانشهر دارد.

وی با اشاره به اینکه طراحی و المان‌های این مرکز باید به شکلی باشد که هویت شهر را القا کند، ادامه داد: برای اجرای پیاده‌راه تلاش بر این است که قسمت شمالی میدان شهدا در مرحله اول به پیاده‌راه امیرکبیر الحاق شود، چرا که کمترین میزان ترافیک را دارد، البته تمام خیابان‌های اطراف به جهت عبور و هدایت ترافیک حفظ می‌شود و هیچ گونه خلل ترافیکی بروز نمی‌کند و در واقع طرح جامع میدان شهدا را این گونه پیش خواهیم برد.

عضو شورای اسلامی شهر اراک گفت: اگر به دنبال چند هسته‌ای شدن شهر اراک هستیم، باید مباحث ترافیکی مرکز شهر را رصد و کنترل کنیم، اما با توجه به پارکینگ‌هایی که در این منطقه از شهر در حال احداث است، تناقضی را در کار شاهد هستیم. باید از میدان هفت تیر تا میدان شهدا را در برنامه‌های بلندمدت در نظر داشته باشیم و در پی پیاده‌راه شدن آن باشیم، از طرفی رینگ دوم شهری، باید این ترافیک را از هسته مرکزی شهر خارج کند و خیابان ۲۴ متری می‌تواند به شکل قابل توجهی هسته مرکزی را از ترافیک و تردد خودروها خالی کند.

وی با بیان اینکه باید به شکلی عمل شود که مراکز خدماتی، رفاهی، اقامتی و تجاری در این بافت از شهر همچنان حفظ شود و تنها ترافیک از منطقه تخلیه شود و به نوعی معماری جدید در کنار بافت قدیمی و سنتی اراک هم‌زیستی داشته باشد، تصریح کرد: این دو معماری باید همخوان باشند تا بتوانیم مباحث گردشگری را پیش ببریم.

کد خبر 608911

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.