جنگ آرتتا و کنته از شمال و جنوب لندن

حساس‌ترین رقابت این هفته لیگ جزیره میان دو تیم آرسنال و تاتنهام با هدایت آنتونیو کنته و میکل آرتتا خواهد بود.

به گزارش سرویس ترجمه ایمنا و به نقل از گل، اولین دربی شمال لندن روز شنبه _نهم مهرماه_ میان دو تیم آرسنال و تاتنهام برگزار خواهد شد که بدون شک این دیدار، جذاب‌ترین مسابقه این هفته رقابت‌های لیگ جزیره است.

دربی شمال لندن همیشه یک دیدار بزرگ و حیاتی به حساب می‌آید. با این حال، دربی آتی اهمیتی به مراتب بیشتر از سال‌های گذشته دارد. شاگردان میکل آرتتا پس از شروع چشمگیر در ابتدای فصل، اکنون به عنوان صدرنشین لیگ برتر به بازی می‌روند و تنها یک امتیاز بیشتر از تیم دوم جدول دارند.

در سمت دیگر زمین مسابقه، پیروزی در ورزشگاه امارات، زمینی که از سال ۲۰۱۰ تاکنون تاتنهام در هیچ مسابقه‌ای از لیگ در آن پیروز نشده است، انگیزه مضاعفی به شاگردان کنته تزریق می‌کند.

مضاف بر اتفاقاتی که درون زمین مسابقه رخ می‌دهد، شکی وجود ندارد که تقابل و جدال میکل آرتتا و آنتونیو کنته کنار زمین مسابقه نیز می‌تواند جذابیت‌های خاص خودش را داشته باشد. هر قدر که این دو مربی تلاش کنند خود را خونسرد نشان دهند، اما به طور آشکار خصومت شخصی این دو قابل انکار نیست.

سرمربی تاتنهام در آخرین دیدار طرفین به وضوح از دست آرتتا عصبانی شد و پس از بازی انتقاد عجیبی از سرمربی توپچی‌ها کرد. او در دیداری که با نتیجه سه بر صفر به سود تاتنهام به پایان رسید، گفت: "میکل آرتتا واقعاً کارش را خوب انجام می‌دهد، اما من خیلی به شکایت کردن‌های او گوش دادم. فکر می‌کنم او باید بیشتر روی تیمش تمرکز کند و شاکی نباشد. "

وی ادامه داد: "این توصیه من است. البته به او بستگی دارد که بخواهد از توصیه‌های من استفاده کند یا نه. من در کنار زمین بودم و دیدم که او خیلی زیاد از وضعیت بازی شکایت می‌کند. این خوب نیست. "

آرتتا مطمئناً این نظرات را مورد توجه قرار می‌دهد و می‌خواهد در دیدار رودررو برابر او، ارزش‌هایش را ثابت کند.

هر دو سرمربی، دو سبک بسیار متفاوت دارند. کنته آخرین بار در بازی مقابل آرسنال توانست برتری تاکتیکی خود را به خوبی پیدا کند و در نهایت به پیروزی رسید. آن‌ها بدون شک در تلاش هستند تا توپ و میدان را به آرسنال بسپارند و خودشان در طول مسابقه از ضدحملات برای نزدیک شدن به دروازه حریف استفاده کنند. تاکتیکی که منچستریونایتد به خوبی در برابر آرسنال استفاده کرد و مزدش را با پیروزی سه بر یک گرفت.

اینکه آرتتا چگونه تیمش را برای مقابله با تهدید ضدحملات کنته آماده کند در سرنوشت بازی بسیار اثرگذار خواهد بود.

از تقابل‌های جذاب دربی لندن، جنگ میان رومرو و گابریل ژسوس خواهد بود. رومرو در طول مدت حضورش در انگلیس نشان داده است که دوست دارد مهاجمان را امتحان کند. او قوی و تهاجمی است و سعی می‌کند در برابر مهاجمان حریف بسیار محکم بازی کند. این در حالی است که ژسوس از زمان پیوستنش به آرسنال نشان داده است از مدافعان ترسی ندارد و می‌تواند با هر مهره‌ای مقابله کند.

کنترل جریان دربی شمال لندن کار آسانی نیست و نقش داوری که به آنتونی تیلور واگذار شده است در اتفاقات مسابقه کلیدی خواهد بود. او یک داور باتجربه است و می‌داند که از بازی چه انتظاراتی دارد، اما هر دو تیم باید مراقب باشند تا با دریافت اخطار و اخراج، کار را برای خود سخت‌تر نکنند.

کد خبر 608821

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.