بازگشت آموزش «تزریقات» به فهرست آموزش‌های همگانی هلال‌احمر

معاون آموزش، پژوهش و فناوری جمعیت هلال‌احمر گفت: علاقه‌مندان به آموزش تزریقات می‌توانند پس از گذراندن دوره‌های پایه کمک‌های اولیه، از یکم آذرماه برای ثبت‌نام دوره «تزریقات در مواقع اضطرار» به شعب هلال احمر سراسر کشور مراجعه کنند.

به گزارش ایمنا و به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی جمعیت هلال احمر، پیمان صابریان اظهار کرد: هم‌اکنون مربیان هلال احمر در سراسر کشور در حال طی کردن دوره‌های بازآموزی هستند تا با اضافه شدن تزریقات به آموزش‌های همگانی از ابتدای آذرماه امسال بتوانند اعضای داوطلب و علاقه‌مندان را آموزش دهند تا در مواقع اضطراری ناشی از سوانح و بحران‌ها، توانایی نجات جان همنوعان خود را داشته باشند.

وی اضافه کرد: علاقه‌مندان به آموزش تزریقات می‌توانند پس از گذراندن دوره‌های پایه کمک‌های اولیه، از یکم آذرماه برای ثبت‌نام دوره «تزریقات در مواقع اضطرار» به شعب هلال احمر سراسر کشور مراجعه کنند.

معاون آموزش، پژوهش و فناوری جمعیت هلال احمر داشتن گواهی پایان دوره چهار مرحله آموزش کمک‌های اولیه را پیش‌نیاز ثبت‌نام در دوره تزریقات دانست و افزود: علاقه‌مندان می‌توانند با مراجعه به سامانه آموزش آنلاین هلال‌احمر (خادم) دوره‌های چهارگانه کمک‌های اولیه شامل مقدماتی، کنترل خون‌ریزی و شوک، احیا و سوختگی را بگذرانند و در همان سامانه پس از موفقیت در آزمون‌ها، گواهی قبولی در دوره‌ها را به صورت الکترونیکی دریافت کنند و سپس برای ثبت نام دوره‌های حضوری کمک‌های اولیه و تزریقات به شعب هلال احمر مراجعه کنند.

وی ادامه داد: تجربه سوانح طبیعی نظیر زلزله‌های بزرگ در کشور نشان می‌دهد که تعدادی از تلفات پس از رسیدن مصدومان به مراکز درمانی اتفاق افتاده است. اگر مردم در کنار کمک‌های اولیه آموزش تزریقات را آموزش ببینند می‌توانند با سرم‌تراپی یا حتی رگ‌گیری ساده شرایطی فراهم کنند که امکان درمان و نجات مصدومان پس از رسیدن به مراکز درمانی وجود داشته باشد.

صابریان تصریح کرد: تجربه کرونا به ما آموخت که اگر مردم آموزش‌های همگانی بهداشتی و درمانی را دیده باشند تا حدود زیادی از فوت مبتلایان جلوگیری می‌شود. براساس گزارش‌های رسیده، مبتلایان کووید ۱۹ که تحت درمانگری و حمایت خانواده بودند، کمتر به وضعیت وخیم دچار شدند و از فوت ناشی از بیماری آن‌ها جلوگیری شد.

ساکنان مناطق محروم روستایی و عشایری، دارای اولویت ثبت‌نام در دوره‌های تزریقات

وی اضافه کرد: هلال احمر به خصوص در سال‌های دفاع مقدس توانست تزریقات اصولی و علمی را آموزش همگانی دهد اما اکنون چند دهه است که تزریقات از فهرست آموزش‌های همگانی هلال احمر حذف شده و این جمعیت با اتکا به آن تجارب بزرگ و با حمایت فدراسیون جمعیت‌های ملی صلیب سرخ و هلال‌احمر، قصد دارد این تجربه را تکرار و به عنوان الگو در جمعیت هلال‌احمر جمهوری اسلامی انجام دهد تا نمونه‌ای برای دیگر جمعیت‌های ملی دنیا باشد.

معاون آموزش، پژوهش و فناوری جمعیت هلال احمر افرادی که در حال مراقبت از بیماران خاص در خانواده خود هستند و ساکنان مناطق محروم روستایی و عشایری را دارای اولویت ثبت‌نام در دوره‌های تزریقات دانست و تاکید کرد: براساس برنامه‌ریزی‌های صورت گرفته، همکاران آموزش همگانی در همه شعب هلال‌احمر آماده برگزاری دوره‌های مختلف کمک‌های اولیه و تزریقات برای علاقه‌مندان هستند.

وی خاطرنشان کرد: در حال حاضر افرادی بدون دانش علمی و آگاهی لازم انواع داروها را به طور شخصی در منزل و محله‌ها تزریق می‌کنند که اقدامات آن‌ها در سال‌های گذشته تبعاتی برای مردم داشته است. جمعیت هلال احمر با توسعه آموزش تزریقات تلاش می‌کند آگاهی‌های عملی لازم را در این زمینه به عموم مردم منتقل کند تا افراد جامعه بدانند که بسیاری از داروها را صرفاً باید در مراکز درمانی تزریق کرد. شرکت‌کنندگان در این دوره‌ها علاوه بر انجام تزریق با بایدها و نبایدها و موارد حقوقی و قانونی آن آشنا می‌شوند.

کد خبر 608780

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.