شهرداری و شورا را نمی‌توان از هم جدا کرد

مدیرکل دفتر امور شوراهای اسلامی شهر و روستا وزارت کشور گفت: شهرداری و شورا را نمی‌توان از هم جدا کرد.

به گزارش ایمنا و به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی دفتر امور شوراهای اسلامی شهر و روستا وزارت کشور، محمدرضا صمیمی در اجلاس رؤسای مراکز پژوهشی شوراهای اسلامی مراکز استان‌ها که به میزبانی شورای شهر خرم‌آباد برگزار شد، اظهار کرد: همه به دنبال بازگشایی گره هستیم و معتقد هستم نوع تعامل وزارت کشور به واسطه مسئولیتی که به اعتبار ماده ۱۰۶ قانون شوراها دارد هم‌اکنون ایده‌آل است.

وی با بیان اینکه شورا ستایی نمی‌کنیم، بلکه می‌خواهیم شورا را شناسایی کنیم، افزود: لازم است برای آینده پژوهش کنیم و اختیارات را برای آینده ترسیم کنیم.

مدیرکل دفتر امور شوراهای اسلامی شهر و روستا وزارت کشور با اشاره به اینکه شهرداری و شورا را نمی‌توان از هم جدا کرد، گفت: ضرورت دارد واقعیات شوراها را ببینیم و شورا را شناسایی کنیم.

وی با بیان اینکه سالانه بین ۱۶۰ تا ۱۷۰ هزار مصوبه توسط شوراهای شهر به هیأت‌های تطبیق ارسال می‌شود، تاکید کرد: اکنون ۷۵۰۰ شورای شهر و بیش از ۱۲۳ هزار نفر در شورای روستا فعالیت دارند. در کشور چندین شهر و دهیاری داریم که شهردار و دهیار ندارند.

صمیمی گفت: شاهد هستیم چندین شورا در کشور شهردار انتخاب کردند و پس از چهار ماه شهردار را عزل کردند و نیاز است مرکز مطالعات پژوهش قبل از هر کاری به این مسئله بپردازد و آن را حل کند.

وی اضافه کرد: در یک برنامه سه ماهه، ۶۰ پرونده تخلف از شوراهای شهر دریافت کردیم که جای تعجب و تأمل دارد. بر اساس ماده ۸۰ قانون شوراها، ۳۴ وظیفه برای شوراهای اسلامی شهر تعیین شده است و باید مشخص شود چقدر به این وظایف تعهد داریم؟

مدیرکل دفتر امور شوراهای اسلامی شهر و روستا وزارت کشور تصریح کرد: بهترین مدیران شهری افرادی هستند که می‌توانند ارتباط بین آنچه را انجام می‌دهند و علت آن را مطرح کنند.

وی گفت: شوراها نهادهایی محلی هستند نه پارلمان محلی و با توجه به ویژگی‌های خاصی که دارند، علی‌رغم داشتن استقلال باید پاسخگو باشند.

کد خبر 608769

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.