ترکمنستان تعرفه حمل کالای ترانزیتی ایران را لغو کرد

مدیر پایانه مرزی لطف آباد خراسان رضوی گفت: کشور ترکمنستان عوارض سنگین حمل کالای ترانزیتی توسط ایران از این مرز زمینی و دیگر مرزها را لغو کرده است.

به گزارش ایمنا و به نقل از صدا و سیما، محسن رکنی اظهار کرد: طبق مکاتبات یاد شده از ابتدای ماه آتی میلادی یعنی یکم اکتبر یا شنبه _نهم مهرماه_ ترکمنستان عوارض حمل کالای ترانزیت توسط ناوگان ایرانی بر پایه "پیمایش" یعنی ۱/۵ دلار به ازای هر کیلومتر حمل کالا در قلمرو آن کشور را به صورت اختصاصی برای ناوگان ایرانی لغو کرد.

وی ادامه داد: عوارض عبور ناوگان ترانزیت خارجی به ترکمنستان برای ناوگان با تناژ تا ۱۰، ۲۰ و بالای ۲۰ تن به بالا به ترتیب ۱۳۰، ۱۸۰ و ۲۵۰ دلار تعیین شده و عوارض "ورود به قلمرو" نیز از ۱۷۰ به ۱۵۰ دلار کاهش یافت.

مدیر پایانه مرزی لطف آباد خراسان رضوی تصریح کرد: البته ایران نیز در قالب رفتار متقابل همین نوع تعرفه‌ها را بر ناوگان ترکمنستان وضع خواهد کرد.

رکنی با بیان اینکه این توافق موجب رونق بیش از پیش تردد تجاری از پایانه مرزی لطف آباد در شهرستان می‌شود، گفت: مطابق آمار ماهانه الان روزانه به طور میانگین ۱۴۰ دستگاه کامیون از این پایانه خارج و ۱۳۵ دستگاه ناوگان باری از طریق این پایانه وارد ایران می‌شوند.

به گزارش ایمنا، پایانه مرزی لطف آباد در نقطه صفر مرزی ایران و ترکمنستان در ۳۰۰ کیلومتری شمال مشهد و ۱۱۰ کیلومتری جنوب عشق آباد، پایتخت ترکمنستان قرار دارد.

کد خبر 608603

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.