جمعیت نیم میلیونی زنجان تنها ۱۰۰ آتش نشان دارد

رئیس سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری زنجان از استاندار زنجان خواست تا به منظور جبران کمبود آتش نشان در زنجان، اجازه جذب ۱۷۰ نفر نیروی انسانی را صادر کنند.

به گزارش خبرنگار ایمنا، مجید امیر فضلی در آئین گرامیداشت روز آتش نشان با بیان اینکه تقویم سازمان آتش نشانی از چهارشنبه سوری هر سال آغاز و تا سال بعد ادامه دارد، اظهار کرد: آتش نشانان در همه مراسم آئینی، مذهبی، جشن‌ها و… (نماز جمعه، مانورها) حضور فعال دارند.

وی با اشاره به اینکه در اغتشاشات اخیر آتش نشانان تا پای جان در پای کار بودند، گفت: کمبود نیروی انسانی از مشکلات اساسی این سازمان است و برخورداری همکاران از حقوق و مزایایی بیشتری کمک خواهد کرد.

رئیس سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری زنجان با تاکید بر اینکه شهر نیم میلیونی زنجان باید ۲۷۱ آتش نشان داشته باشد، از استاندار خواست تا مجوز جذب نیروی انسانی را صادر و در جهت اختصاص سه بلوک از مسکن ملی به صورت ویژه به همکاران آتش نشان سازمان را یاری کند.

امیرفضلی با بیان اینکه دو دستگاه فوماتیک سنگین با اعتبار شش میلیارد تومان در روز آتش نشانی به تجهیزات آتش نشانی افزوده می‌شود گفت: افتتاح ایستگاه شماره هشت در محل عوارضی زنجان نیز در این هفته محقق می‌شود.

وی با اشاره به اینکه ایستگاه شماره هفت با هدف آموزش ایجاد شده است، گفت: از هفته آتش نشانی آموزش در مدارس شروع می‌شود و تورهای آتش نشانی ایجاد و دانش آموزان با تجهیزات آشنا می‌شوند و هر دانش‌آموز همیار آتش نشان خواهد بود.

رئیس سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری زنجان خاطرنشان کرد: تا پایان سال آینده پنج ایستگاه به ایستگاه‌های آتش نشانی اضافه خواهد شد، این در حالی است که در ۸۰ سال گذشته تنها شش ایستگاه در شهر زنجان فعال بوده است.

امیرفضلی ادامه داد: معاونت پیشگیری سازمان نیز با شناسایی ساختمان‌های بلند مرتبه، دستور ایمن سازی را می‌دهند و ۲۳۰ ساختمان نیز در این راستا بازدید شده است.

وی از انجام بیش از هزار عملیات طی یک سال اخیر خبر داد.

رئیس سازمان آتش نشانی با بیان اینکه نردبان ۶۴ متری هیدرولیک نیاز به ۶۰ میلیارد تومان اعتبار دارد و بسیاری از استان‌ها پیگیر تخصیص نردبان هستند اظهار کرد: کمبود اعتبار و تحریم‌ها از جمله دلایلی است که این مهم تاکنون محقق نشده است و با تأمین نیروی انسانی و نردبان هیدرولیک، شهر زنجان، ۵۰ سال آینده ایمن خواهد بود.

امیرفضلی افزود: وضعیت تجهیزات انفرادی آتش نشانان در شهر زنجان نزدیک به نرم کشوری است.

شهرداری به صورت ۲۴ ساعته خدمت رسانی می‌کند

آیت الله علی خاتمی، نماینده ولی فقیه و امام جمعه زنجان نیز در ادامه با اشاره به رشادت‌های آتش نشان در عرصه‌های مختلف اظهار کرد: شاید ما برای پیروزی انقلاب اسلامی شهدای زیادی تقدیم نکردیم ولی برای پاسداری از انقلاب ۲۱۸ هزار شهید تقدیم نظام شده است.

وی با اشاره به حدیثی از امام باقر (ع) افزود: مردم همیشه در صحنه لمس کرده‌اند که نگهداری انقلاب علاوه بر شور و احساس شعور و تدبیر لازم دارد.

امام جمعه زنجان یادآور شد: مردم وقتی در صحنه حاضرند نصرت پروردگار هم همراه ملت بوده است.

کد خبر 608600

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.