فعالیت‌ها در عرصه میراث فرهنگی و گردشگری مطلوب نبوده است

نماینده مردم اصفهان در مجلس شورای اسلامی گفت: هنرمندان اصفهان درخواست و مطالبه‌ای از رئیس جمهور دارند و آن رسیدگی حداکثری به عرصه فرهنگی است که می‌تواند ابعاد و آثار مختلفی در برون و درون کشور داشته باشد.

به گزارش خبرنگار ایمنا، عباس مقتدایی امروز _پنجشنبه، هفتم مهرماه_ در آئین افتتاح نمایشگاه هفته گردشگری اصفهان در محل دائمی نمایشگاه‌های بین‌المللی این استان، اظهار کرد: چنین رویدادی را به فال نیک می‌گیریم.

به گفته وی، واقعیت این است که همه افرادی که از نمایشگاه دیدن می‌کنند، خواهند دید که در این نمایشگاه مکاتب مختلفی قابل مشاهد است. اینجا سبک‌هایی که پای در تاریخ و ریشه در اندیشه دارد و بسط و گسترش آن در طور زمان به تجربیات افراد و سینه به سینه، نسل به نسل منتقل شده، قابل مشاهده است.

نماینده مردم اصفهان در مجلس ادامه داد: اگر در این نمایشگاه نگارگری را مورد توجه قرار دهید، متوجه خواهید شد که اصفهان سبک دارد. اگر بخش‌های مرتبط با شعر، موسیقی، نوشتن و هر آنچه در قالب هنر را مورد نظر داشته باشید، می‌بینید که اینجا مکتبی مثل داستان نویسی یا نی‌نوازی و موسیقی دارد.‌

مقتدایی با بیان اینکه ابوعلی سینا حدود ۱۷ سال از عمر علمی خود را در اصفهان سپری کرده است، اظهار کرد: بخش قابل توجهی از نوشته‌های این دانشمند و فیلسوف در همین سرزمین نگاشته شد، رشد یافت و به کتاب‌هایی اثرگذار و ماندگار تبدیل شد.

وی تصریح کرد: بیش از هزار سال قبل افرادی که به‌عنوان گردشگر به اصفهان آمدند، گفته‌اند که هیچ نقطه‌ای از ایران زمین و عالم هستی، جایی به خوبی و آراستگی اصفهان ندیده‌اند.

مطالبه هنرمندان از رئیس جمهور

این نماینده مجلس ادامه داد: اکنون هنرمندان اصفهان درخواست و مطالبه‌ای از رئیس جمهور دارند و آن رسیدگی حداکثری به این عرصه فرهنگی است که می‌تواند ابعاد و آثار مختلفی در برون و درون کشور داشته باشد.

مقتدایی تاکید کرد: ما از افرادی که امروز در دولت برنامه‌ریزی می‌کنند طلبکاریم، برای اینکه این همه خوبی‌ها و پاکیزگی‌ها که در عرصه هنر، صنایع دستی و علم و فناوری آنگونه که باید و شاید مورد رسیدگی واقع نشده و فعالیت‌های چندماه گذشته در عرصه صنایع دستی، گردشگری، آثار تاریخی و میراث فرهنگی مطلوب نبوده است.

به گفته وی، قدم‌های برداشته شده قدم‌هایی ابتدایی است که باید به سرعت تکمیل شود؛ مجلس شورای اسلامی هم با همه توان به این عرصه کمک می‌کند. فصل بودجه، یعنی زمان نوشتن برنامه هفتم توسعه فرصت خوبی است که دولت هم از این بخش از توانمندی‌ها و همراهی‌های مجلس بهره بگیرد.

نماینده اصفهان در مجلس شورای اسلامی گفت: مردم اصفهان، مردمانی سخت‌کوش و مملو از عشق به هنر و دلداده رویکردهای اسلامی هستند که همه اینها در ایران اسلامی متبلور است.

مقتدایی افزود: اینجا چهار راهی است که همه ادیان و مذاهب به عرصه هنر و فرهنگ کمک کردند و این همکاری باز هم تداوم خواهد داشت. امیدواریم کارهای بر زمین مانده به همت همه دلسوزان به کار انجام شده تبدیل شود.

به گزارش ایمنا، نمایشگاه هفته گردشگری اصفهان از هفتم تا یازدهم مهرماه از ساعت ۱۱ تا ۲۰ در محل دائمی نمایشگاه‌های بین‌المللی اصفهان در حاشیه کمربندی شرق این کلان‌شهر برپا خواهد بود.

کد خبر 608587

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.