آتش‌نشانی بندر انزلی با کمبود نیرو و تجهیزات مواجه است

رئیس شورای اسلامی شهر بندر انزلی گفت: سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی این شهر با کمبود نیروی انسانی و تجهیزات مواجه است.

شعبان جعفری در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا، اظهار کرد: سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری بندرانزلی با ۶۵ نیروی انسانی، ۱۱ خودروی سنگین اطفای حریق و یک دستگاه خودروی پیشروی امداد و نجات جاده‌ای، در چهار ایستگاه فعالیت می‌کند.

وی با بیان اینکه تلاش‌ها و زحمات آتش‌نشانان انزلی قابل تقدیر است، افزود: نیروهای سازمان آتش‌نشانی و خدمان ایمنی شهرداری انزلی با وجود کمبود نیروی انسانی و تجهیزات در عملیات اطفای حریق و امداد و نجات بسیار سخت و نفس‌گیر جهت کمک به شهروندان از هیچ تلاشی دریغ نمی‌کنند.

رئیس شورای اسلامی شهر انزلی خاطرنشان کرد: در سال‌های اخیر تعدادی از نیروهای سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری انزلی بازنشسته شده یا به شهرستان دیگری منتقل شده‌اند و تاکنون نیرویی جایگزین این افراد نشده و سازمان برای انجام مأموریت‌ها با کمبود شدید نیروی انسانی مواجه است.

وی با بیان اینکه مدیریت شهری انزلی برای جبران کمبود نیروی انسانی سازمان آتش‌نشانی و خدمات‌رسانی مطلوب به شهروندان، از نیروهای شرکتی بهره می‌برد که به لحاظ قانونی با مشکلاتی مواجه است، تصریح کرد: استخدام نیروی آتش‌نشانی مستلزم برگزاری آزمون بوده و تاکنون مجوز استخدام نیرو از سوی دستگاه‌های متولی صادر نشده است.

جعفری تاکید کرد: در حاضر سازمان آتش‌نشانی انزلی نیازمند حدود حداقل ۲۵ تا ۳۰ نیروی انسانی است که امیدواریم هر چه سریع‌تر با برگزاری آزمون، شرایط استخدام و جذب نیروهای جدید فراهم شود.

کد خبر 608492

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.