لزوم توجه به کارکرد صحیح کپسول‌های آتش‌نشانی مدارس

سخنگوی سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری اصفهان با بیان اینکه آماده‌به‌کار بودن کپسول‌های آتش‌نشانی مدارس الزامی است، گفت: با توجه به اینکه طی مدت مشخص باید این کپسول‌ها مورد بازبینی و شارژ قرار گیرد، مدیران مدارس باید به این موضوع توجه ویژه داشته باشند.

فرهاد کاوه‌آهنگران در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا، ضمن تبریک به مناسبت آغاز سال تحصیلی، اظهار کرد: با توجه به اینکه باید در اجرا و انجام هر فعالیتی نکات ایمنی را رعایت کرد، از تمام شهروندان درخواست داریم به این موارد توجه کافی را داشته باشند.

وی ادامه داد: عبور از گذرگاه‌های عابرپیاده، بستن کمربند ایمنی در خودروها توسط دانش‌آموزان و رانندگان سرویس مدارس، خودداری از ارتکاب هر عملی که باعث پرت شدن هواس راننده می‌شود، همچنین سوار کردن دانش‌آموزان به تعداد مجاز، از جمله موارد ایمنی است که باید در سرویس‌های دانش‌آموزی رعایت شود.

سخنگوی سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری اصفهان با بیان اینکه آماده‌به‌کار بودن کپسول‌های آتش‌نشانی مدارس الزامی است، خاطرنشان کرد: با توجه به اینکه طی مدت مشخص باید این کپسول‌ها مورد بازبینی و شارژ قرار گیرد، مدیران مدارس باید به این موضوع توجه ویژه داشته باشند.

وی با بیان اینکه بهتر است شهروندان نحوه استفاده از کپسول آتش‌نشانی را یاد بگیرند تا در زمان وقوع حادثه و رسیدن عوامل ایمنی به محل، بتوان تا حدی حریق را مدیریت کرد، تاکید کرد: از مدیران مدارس درخواست داریم به صورت مجدد دودکش‌های بخاری‌ها را بازبینی کنند، زیرا ممکن است هوا ناگهان برودت پیدا کند و از نبود ایمنی کافی در این وسایل گرمایشی، دانش‌آموزان آسیب ببینند.

کاوه‌آهنگران تصریح کرد: کلید و پریزها و وسایل برقی که در مدارس وجود دارد، باید دارای استاندارد و سالم باشد تا خطری را متوجه دانش‌آموزان و عوامل میعادگاه تعلیم و تربیت نکند.

وی اضافه کرد: با توجه به اینکه مواد قابل اشتعال و سریع‌الاشتعال در مدارس به‌ویژه آزمایشگاه‌های آن وجود دارد، باید کار کردن با آن به کمک استاد راهنما انجام شود.

کد خبر 608489

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.