وضعیت متهمان دستگیر شده در اغتشاشات اخیر بررسی می‌شود

رئیس کل دادگستری استان تهران گفت: بررسی وضعیت متهمان دستگیر شده در اغتشاشات اخیر با انجام سرکشی‌های متعدد از زندان‌ها و بازداشتگاه‌های مختلف در حال انجام است.

به گزارش ایمنا و به نقل از مرکز رسانه قوه قضائیه، در راستای عملیاتی‌سازی توصیه‌ها و دستورات ریاست قوه قضائیه در خصوص رسیدگی به پرونده‌های قضائی اغتشاشگران، علی القاصی‌مهر رئیس کل دادگستری استان تهران و علی صالحی دادستان تهران در صدر یک هیئت قضائی پس از بازدید از محل نگهداری متهمان اغتشاشات اخیر در ندامتگاه تهران بزرگ، از محل نگهداری متهمان دستگیر شده در جریان اغتشاشات اخیر در ندامتگاه نسوان استان تهران بازدید به‌عمل آوردند.

رئیس کل دادگستری استان تهران در جریان این بازدید، به صورت چهره به چهره با تعدادی از متهمان فوق‌الذکر ملاقات کرد و ضمن استماع ادعاهای مطروحه از جانب این افراد، دستورات لازم را به‌منظور صحت‌سنجی ادعاهای طرح شده، صادر کرد.

القاصی‌مهر در حاشیه این بازدید با بیان اینکه بررسی وضعیت متهمان دستگیر شده در اغتشاشات اخیر با انجام سرکشی‌های متعدد از زندان‌ها و بازداشتگاه‌های مختلف در حال انجام است، اظهار کرد: هدف از انجام این بازدیدها این است که هم وضعیت متهم از حیث محل نگهداری، دسترسی به امکانات و نیازمندی‌ها مورد بررسی قرار گیرد و هم از این جهت که ادعاها و اظهارات این افراد مورد استماع و بررسی قرار گیرد.

وی تصریح کرد: هدف نهایی این است که در خصوص پرونده‌های متناظر بر اغتشاشات بررسی‌ها به‌طور کامل و همه‌جانبه انجام گیرد تا در خصوص این افراد و قرار تأمین مرتبط با آن‌ها تصمیم‌گیری شود.

رئیس کل دادگستری استان تهران با تاکید بر این گزاره که در تعیین مسئولیت کیفری به نقش اشخاص حتماً توجه خواهد شد، گفت: اگر بررسی‌های قضائی حکایت از کم‌تقصیر یا بی‌تقصیر بودن برخی از متهمان داشته باشد، آزاد یا با قرار تأمین مناسب تعیین تکلیف خواهند شد.

رئیس کل دادگستری استان تهران و دادستان تهران روز چهارشنبه _ششم مهرماه_ نیز به همراه دادستان کل کشور از محل نگهداری متهمان اغتشاشات اخیر در ندامتگاه تهران بزرگ بازدید به‌عمل آوردند و دستورات لازم را صادر کردند.

کد خبر 608478

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.