اتخاذ قانون انتقال انرژی شهرداری در شیکاگو

اعضای شورای شهر شیکاگو، بزرگ‌ترین شهر ایالت ایلینوی آمریکا در نظر دارند برای اولین بار در سراسر کشور، قانون بین‌المللی صرفه‌جویی در انرژی ۲۰۲۲ را در شهر اتخاذ کنند.

به گزارش سرویس ترجمه ایمنا، لوری لایت‌فوت شهردار شیکاگو بر این باور است که پیاده‌سازی سبز پروژه‌ها و نوسازی زیرساخت‌های شهری می‌تواند به طور قابل‌توجهی به پایداری مناطق و افزایش کارآمدی آن‌ها کمک کند و برای تحقق این اهداف در نظر دارد از قانون انتقال انرژی شیکاگو در سال ۲۰۲۲ بهره بگیرد. در نتیجه این اقدام، شیکاگو اولین شهر آمریکایی خواهد بود که به اتخاذ قانون بین‌المللی صرفه‌جویی در انرژی خواهد پرداخت که در سال ۲۰۲۱ شکل گرفت. ملزومات این اقدامات از اوایل نوامبر ۲۰۲۲ تأمین خواهد شد و در نهایت تا یکم ژانویه سال ۲۰۲۳ به پایان می‌رسد.

نکته جالب‌توجه این‌که شیکاگو همواره شهر پیشرو آمریکایی در اتخاذ رویکردهای اثربخش برای افزایش کارآمدی انرژی و طراحی پایدار شهری بوده است که وجود سازه‌هایی با کمترین انتشار کربن در سراسر شهر، این ادعا را با قدرت بیشتری اثبات می‌کند. بر همین اساس، مدیران شیکاگو در نظر دارند برای به حداقل رساندن تغییرات اقلیمی، نوسازی زیرساخت‌ها و پیاده‌سازی پروژه‌های جدید را به شکل کاملاً پایدار انجام دهند.

اولین مرحله ساخت‌وساز پایدار و خودکار آمد انرژی در بزرگ‌ترین شهر ایلینوی یعنی شیکاگو در سال ۲۰۰۱ پیاده شد، با این حال مدیران همه ساله با قدرت بیشتری به طراحی شهر با هدف پایداری پرداخته‌اند و از این طریق توانسته‌اند مصرف انرژی شهری را به حداقل برسانند و در نتیجه آن، هزینه‌های مربوطه را برای ساکنان کاهش دهند. اعضای شورای شهر شیکاگو پیش‌بینی کرده‌اند که اتخاذ قانون انتقال انرژی شهرداری در سال ۲۰۲۲، نسبت به اقدامات انجام شده در این خصوص در سال ۲۰۰۱ به بهبود حدود ۴۰ درصدی کارآمدی انرژی برای ساختمان‌های مسکونی و تجاری منجر شود و در نهایت شیکاگو در خط مقدم دریافت کمک‌هزینه مالی یک میلیارد دلاری فدرال قرار گیرد. پروژه جدید، برخلاف اقدامات مشابهی که پیش از این انجام شده است، علاوه بر کمک به کاهش مصرف انرژی شهری، شهروندان را به استفاده از تجهیزات الکتریکی با کمترین میزان انتشار گازهای آلاینده سوق خواهد داد و از این طریق به کاهش اثرات جزایر گرمایی در شیکاگو نقش مهمی ایفا خواهد کرد.

اتخاذ قانون انتقال انرژی شهرداری در شیکاگو

کد خبر 608457

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.