مزار شهدای گمنام در پارک کوثر خوراسگان گلباران شد

مدیر منطقه ۱۵ شهرداری اصفهان برنامه‌های هفته دفاع مقدس در این منطقه را تشریح کرد و گفت: در هفته دفاع مقدس مراسم غبارروبی، عطرافشانی و گل‌گذاری روی مزار شهدای گمنام در پارک کوثر خوراسگان با حضور امام جمعه خوراسگان، مسئولان، بسیجیان، هیئت‌های مذهبی و عموم شهروندان انجام شد.

به گزارش خبرنگار ایمنا، هوشنگ نظری‌پور در دیدار با مدیرکل حفظ و نشر ارزش‌های دفاع مقدس اظهار کرد: گرامیداشت هفته دفاع مقدس تجدید میثاق با جان فشانانی است که برای حفظ آرمان‌های سید الشهدا (ع) جان بر کف، تمام هستی خود را در طبق اخلاص گذاشتند تا خط سرخ آل محمد (ص) که نماد درخشش و پویایی حق و حقانیت است، تا قیام حضرت حجت (ع) امتداد یابد.

وی با بیان اینکه امسال و همزمان با آغاز هفته دفاع مقدس برنامه‌های مختلفی در منطقه ۱۵ شهرداری تدارک دیده شد، افزود: گرامیداشت هفته دفاع مقدس در این منطقه با مراسم غبارروبی، عطرافشانی و گل‌گذاری روی مزار شهدای گمنام در پارک کوثر خوراسگان با حضور امام جمعه خوراسگان، مسئولان، بسیجیان، هیئت‌های مذهبی و عموم شهروندان آغاز شد.

مدیر منطقه ۱۵ شهرداری اصفهان با بیان اینکه یکی از ثمرات بزرگ دفاع مقدس، فرهنگ‌سازی است، خاطرنشان کرد: در دفاع مقدس جوانان و رزمندگان اسلام با از خودگذشتگی و ایثارگری‌، فرهنگ ایثار و شهادت را بنیان نهادند که به عنوان فرهنگ ارزشی تمام جریان‌ها و مسائل دیگر را تحت‌الشعاع قرار می‌دهد، در همین راستا یادواره شهدای والا مقام در محله‌های سفلی، گورت و اباذر برگزار شده است.

وی با اشاره به دیدار با خانواده‌های معظم شهدای منطقه ۱۵ در هفته گرامیداشت دفاع مقدس، اظهار کرد: در دیدار از خانواده‌های معزز شهدا سعی بر آن بوده است که اگر خانواده‌های این شهدا از مشکلی رنج می‌برند تا حد امکان رفع و به آن رسیدگی شود.

خوراسگان بیش از ۶۰۰ شهید تقدیم انقلاب کرده است

محمد رضایی، مدیرکل بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس اصفهان نیز در این دیدار ضمن گرامیداشت مقام شامخ شهیدان، اظهار کرد: خوراسگان همواره یکی از مناطق شهیدپرور اصفهان بوده است که در طول هشت سال دفاع مقدس علاوه بر پشتیبانی از جبهه‌های جنگ و حضور رزمندگان و ایثارگران از این خطه، بیش از ۶۰۰ شهید تقدیم انقلاب کرده است که تعدادی از آنها سرداران دلیر و فرماندهان دفاع مقدس بوده‌اند.

وی خاطرنشان کرد: حفظ، پاسداری و زنده نگه داشتن یاد شهدا از وظایف خطیر ما است، از این رو سعی کرده‌ایم با حفظ آثار این شهدا به صورت مکتوب و جمع‌آوری آنها به طور مدون و انتقال به نسل جوان در این امر مهم کوشا و سهیم باشیم.

کد خبر 608434

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.