رژیم غذایی مناسب خطر بروز آلزایمر را کاهش می‌دهد

نتایج بررسی‌های انجام شده نشان می‌دهد که مصرف میوه، سبزیجات، ماهی، غلات کامل و سبوس‌دار، حبوبات، غذاهای دریایی و چربی‌های غیراشباع خطر بروز آلزایمر را کاهش می‌دهد.

به گزارش سرویس ترجمه ایمنا، آلزایمر یکی از رایج‌ترین بیماری‌های دوران سالمندی است که نوعی بیماری تخریب اعصاب است و با علائمی مانند از دست دادن حافظه و عملکرد شناختی همراه است. از آنجایی که تاکنون درمان موثری برای زوال عقل یا آلزایمر شناسایی نشده است بر پیشگیری از این بیماری به ویژه با استفاده از رژیم غذایی مناسب تاکید شده است.

به گفته محققان مصرف میوه، سبزیجات، غلات کامل و سبوس‌دار، ماهی، حبوبات، غذاهای دریایی و چربی‌های غیراشباع مانند روغن زیتون خطر بروز آلزایمر را کاهش می‌دهد. همچنین بر محدودیت مصرف انواع گوشت قرمز، تخم‌مرغ و شیرینی‌ها نیز توصیه می‌شود. پژوهشگران با تاکید بر اهمیت داشتن تغذیه مناسب برای قوی و سالم نگه داشتن بدن، اعلام کردند زمانی که افراد مبتلا به آلزایمر یا زوال عقل، از رژیم غذایی نامناسب پیروی کنند، علائم بیماری وخیم‌تر می‌شود.

توصیه شده است که به منظور تقویت سلامت مبتلا به زوال عقل، لازم است افراد انواع سبزی‌ها و میوه‌های تازه، غلات کامل و سبوس‌دار، لبنیات کم‌چرب و غذاهای پروتئینی بدون چربی را در رژیم غذایی خود جای دهند. همچنین لازم است مصرف غذاهای دارای چربی اشباع شده و کلسترول بالا محدود شود. افراد باید به منظور حفظ سلامت خود همچنین پیشگیری از بروز زوال عقل و آلزایمر، مصرف قندهای تصفیه‌شده همچنین نمک را کاهش دهند.

کد خبر 608376

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.