برای اجرای پروژه‌های عمرانی مترو به ۲۰۰۰ میلیارد تومان اعتبار نیاز داریم

معاون مالی و اقتصادی شهردار اصفهان با بیان اینکه امسال برای انجام پروژه‌های عمرانی قطار شهری به دو هزار میلیارد تومان اعتبار نیاز داریم، گفت: ظرفیت و درآمد شهر محدود است و مجبور هستیم برای ادامه پروژه مترو از تسهیلات وام استفاده کنیم تا سرعت پروژه دچار مشکل نشود.

به گزارش خبرنگار ایمنا، محسن رنجبر امروز _چهارشنبه ششم مهرماه_ در جلسه علنی شورای اسلامی شهر اصفهان، اظهار کرد: قطار شهری به عنوان زیرساخت حمل‌ونقل پاک در شهر اهمیت بسزایی دارد، به طوری که تمام دولت‌ها در ادوار مختلف به این موضوع با تدوین قوانین و تأمین اعتبار ورود کرده‌اند.

وی ادامه داد: برای پروژه قطار شهری اصفهان در سال گذشته ۵۵۰ میلیارد تومان اوراق مصوب در دولت و بودجه شهرداری مشخص شده است تا در سال جاری هزینه شود.

معاون مالی اقتصادی شهردار اصفهان با بیان اینکه تأمین این مقدار اوراق مشارکت در تعهد دولت و شهرداری اصفهان است، تصریح کرد: دولت برای سال ۱۴۰۱ نزدیک به ۲۲۵ میلیارد تومان از محل اوراق مشارکت تأمین مالی می‌کند و در کنار آن و در بخش دیگر، اعتبار ۵۰ میلیارد تومانی نیز پیش‌بینی کرده است که در مجموع این عدد ۲۷۵ میلیارد تومان می‌شود.

وی با تاکید بر اینکه امسال برای انجام پروژه‌های عمرانی قطار شهری به دو هزار میلیارد تومان اعتبار نیاز داریم، افزود: ظرفیت و درآمد شهر محدود است و مجبور هستیم برای ادامه پروژه از تسهیلات وام استفاده کنیم تا سرعت پروژه دچار مشکل نشود.

رنجبر با اشاره به قرارداد ۵۹۰ میلیون یورویی برای پروژه مترو معادل ۱۸ هزار میلیارد تومان، گفت: این قرارداد منعقد شده است و برای شهر خوب است، اما باید به دنبال این باشیم که قانون به طور کامل اجرا شود و دولت نیز به تعهد خود بر اساس قانون مصوب عمل کند.

وی با بیان اینکه شهرداری اصفهان بیشتر از ظرفیتی که در قانون به انجام آن متعهد شده، هزینه کرده است و همچنان هزینه می‌کند و بر این اساس از تمام منابع در دسترس بهره می‌برد، اظهار کرد: امسال نیز ۶۰۰ میلیارد تومان برای اصفهان دیده شده است که این تعهد نیز میان دولت و شهرداری به صورت مساوی تقسیم می‌شود، اما این ارقام نمی‌تواند این پروژه سنگین را به نتیجه برساند.

کد خبر 608288

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.