تجهیز آتش‌نشانی سرمایه‌گذاری بزرگی برای توسعه شهر است

رئیس شورای اسلامی شهر یزد با بیان اینکه تجهیز آتش‌نشانی سرمایه‌گذاری بزرگی برای توسعه شهر است، گفت: ایمن‌سازی شهر و تجهیز آتش‌نشانان هزینه نیست، بلکه سرمایه‌گذاری سودآوری است که به نفع تمام مردم شهر رقم می‌خورد.

به گزارش خبرنگار ایمنا، عزیزالله سیفی امروز _چهارشنبه ششم مهرماه_ در نشست علنی شورای اسلامی شهر یزد با اشاره به روز آتش‌نشانی و ایمنی، اظهار کرد: آتش‌نشانان جان خود را به خطر می‌اندازند تا نجات‌بخش دیگران باشد.

وی ادامه داد: هفتم مهرماه سال ۱۳۵۹، دشمن بعثی پالایشگاه آبادان را مورد حمله هوایی قرار داد و به دنبال آن با آتش‌سوزی شدیدی که در این پالایشگاه به وجود آمد، آتش‌نشانان شهرهای مختلف خوزستان برای خاموش کردن این حریق وارد عمل شدند اما هواپیماهای دشمن دوباره اقدام به بمباران پالایشگاه کرد و تعداد زیادی از آتش‌نشانان به شهادت رسیدند.

رئیس شورای اسلامی شهر یزد تصریح کرد: در سال ۷۹ پیشنهاد نام‌گذاری این روز به نام روز آتش‌نشان و ایمنی مطرح شد و با تصویب این پیشنهاد توسط شورای عالی انقلاب فرهنگی، هر ساله هفتم مهرماه به نام روز آتش‌نشانی گرامی داشته می‌شود.

وی با تاکید بر ضرورت آشنایی مردم با اصول ایمنی و پیشگیری، گفت: ایجاد زمینه مناسب برای آموزش‌های همگانی، ایمنی یکی از نکات مهمی است که باید همیشه مورد توجه قرار گیرد. همچنین آموزش مردم در حوزه پیشگیری از حوادث و حریق از جمله نکاتی است که باید مورد توجه باشد تا به این صورت از بروز مشکلات جلوگیری شود.

سیفی با بیان اینکه آتش‌نشانی در کشور سابقه بالایی دارد، خاطرنشان کرد: ایمن‌سازی شهر و تجهیز آتش‌نشانان هزینه نیست، بلکه سرمایه‌گذاری سودآوری است که به نفع تمام مردم شهر رقم می‌خورد.

وی ادامه داد: به عنوان اعضای شورای ششم باید به جایگاه و اهمیت آتش‌نشانی در کشور و استان یزد توجه داشته باشیم تا با تجهیز و آموزش آتش‌نشانان بتوانیم شهر را از هر گونه حوادث ناگوار ایمن کنیم.

رئیس شورای اسلامی شهر یزد گفت: امسال دو حادثه سیل در شهر داشتیم که آتش‌نشانان در این دو حادثه و همچنین وقوع حریق‌ها و سایر اتفاقات و حوادث بسیار خوب عمل کردند.

وی اضافه کرد: شهرداری یزد سال جاری در راستای تجهیز آتش‌نشانی اقدامات خوبی انجام داده و دستگاه‌هایی در زمینه اطفای حریق، پمپ‌های قوی آب و ژنراتورهای برق خریداری کرده است، همچنین تأمین خودروهای آتش‌نشانی در دستور کار قرار دارد.

کد خبر 608189

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.