مردم هوشیارتر باشند/ هیچ روزنه‌ای برای نفوذ دشمن و موج‌سواری آن‌ها فراهم نشود

رئیس شورای اسلامی شهر اصفهان گفت: کشوری به اندازه ایران تحت رصد مراکز جاسوسی نیست به‌طوری که رسانه‌های مجازی و غیرمجازی متعددی دست به تبلیغات گسترده و سیاه‌نمایی علیه این کشور می‌زنند و از هر اتفاق کوچکی برای ایجاد آشوب استفاده می‌کنند.

به گزارش خبرنگار ایمنا، محمد نورصالحی امروز _چهارشنبه ششم مهرماه_ در نطق پیش از دستور پنجاه‌وششمین جلسه علنی شورای اسلامی شهر اصفهان، با تبریک حلول ماه ربیع‌الاول، اظهار کرد: دو ماه محرم و صفر را پرشور پشت سر گذاشتیم، مردم مانند گذشته به خوبی این ایام را گرامی داشتند، به خصوص حماسه بزرگ اربعین که پس از دو سال و با فروکش کردن بیماری کرونا بسیار پرشکوه‌تر برگزار شد.

وی افزود: در اربعین امسال بیش از ۲۱ میلیون نفر در کربلا حضور یافتند و بیش از سه میلیون و ۳۰۰ هزار نفر ایرانی نیز در این مراسم باشکوه شرکت کردند. برای این امر افراد بسیاری از جمله در حوزه حمل‌ونقل تلاش کردند و با وجود محدودیت در زیرساخت‌ها تمام دست‌اندرکاران وظایف خود را به خوبی انجام دادند.

رئیس شورای اسلامی شهر اصفهان گفت: توصیه این است که نهادهای متولی از اکنون برای سال آینده برنامه‌ریزی کنند، به علت محدودیت‌های حوزه حمل‌ونقل و با توجه به اینکه عراق در یک محدوده زمانی کوتاه باید میزبان چنین جمعیتی باشد، باید تلاش کنیم تا زیرساخت‌ها بهبود یابد.

وی با اشاره به هفته دفاع مقدس، تصریح کرد: رهبر معظم انقلاب اسلامی (مدظله‌العالی) در دیدار اخیر خود با رزمندگان دفاع مقدس فرمودند «برای صیانت از کیان کشور، مقاومت جواب می‌دهد نه تسلیم» این امر مورد تاکید است که سلامت و رفاه امروز کشور مدیون ایثار این افراد است و باید از آن‌ها تشکر کنیم.

نورصالحی با اشاره به حضور رئیس‌جمهور در اجلاس شانگهای و پیوستن دائم ایران به این اجلاس، خاطرنشان کرد: در شرایطی که دنیا به دنبال منزوی نشان دادن ایران است، این اقدام قابل تقدیر بود؛ بیانات رئیس‌جمهور در سازمان ملل نیز مقتدرانه و با صلابت بود؛ چه بسا به دلیل همین توفیقات بود که دشمنان نقشه مرموزانه‌ای کشیدند. هم‌زمان با این توفیقات، با فوت نامشخصی که در پی یک دستگیری رخ داد، مواجه شدیم، اتفاقی که ممکن است به صورت طبیعی، غیر ارادی یا خدایی نکرده برنامه‌ریزی شده از سوی دشمنان بوده باشد.

وی تصریح کرد: کشوری به اندازه ایران تحت رصد مراکز جاسوسی نیست، به‌طوری که رسانه‌های مجازی و غیرمجازی متعددی دست به تبلیغات گسترده و سیاه‌نمایی علیه کشور می‌زنند و از هر اتفاق کوچکی برای ایجاد آشوب استفاده می‌کنند؛ در این واقعه اخیر نیز چنین مسائلی را شاهد بودیم، اگرچه اتفاق ناگوار و غیرقابل قبول بود.

رئیس شورای اسلامی شهر اصفهان گفت: سرویس‌های جاسوسی ممکن است در دستگیری‌های انبوه برای کناردستی خود مشکل ایجاد کند که نتیجه آن شاید کشته‌سازی و ایجاد مشکل برای کشور است.

وی ادامه داد: در این ماجرا نیروی انتظامی که رفاه و امنیت کشور به دستش است، آسیب دید، مورد تعرض حیثیتی قرار گرفت و نیروهای خدوم و مردمی پلیس مورد هجمه قرار گرفتند، خانواده‌هایی عزادار شدند و جوان‌های بی‌اطلاع در دام توطئه‌های دشمن قرار گرفتند.

نورصالحی خاطرنشان کرد: البته این وقایع کف روی آب است و می‌گذرد، اما انتظار مردم این است که برنامه‌ریزی مناسب انجام گیرد و به اتفاقات مشابه رسیدگی شود و اگر کوتاهی یا تخلفی وجود دارد، برخورد شود. این موارد دلیل نمی‌شود که اعتبار و آبروی کشور مورد هجمه قرار گیرد و یکی دو هفته کشور مختل شود.

وی ادامه داد: امیدواریم مردم هوشیارتر باشند و اطلاع‌رسانی‌ها نیز سریع و به موقع انجام شود تا هیچ روزنه‌ای برای نفوذ دشمن و موج‌سواری آن‌ها فراهم نشود.

رئیس شورای اسلامی شهر اصفهان با تشکر از نیروهای خدوم انتظامی در کشور و اصفهان، گفت: از تمام افرادی که تلاش کردند و خواهند کرد که امنیت روز و شب مردم را در سراسر کشور تأمین کنند، تشکر می‌کنیم، امیدواریم قانون مدافع آن‌ها باشد و در چنین مواقعی کمتر مورد آسیب واقع شوند.

کد خبر 608188

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.