گلایه شهروندان فریدونشهر از نبود فاضلاب شهری+ پاسخ مسئولان

شهروندان ساکن فریدونشهر نسبت به نبود شبکه فاضلاب در این شهر به عنوان معضل بزرگ، منتقد هستند.

به گزارش خبرنگار ایمنا، فریدون‌شهر یکی از غربی‌ترین شهرهای استان اصفهان است که به دلیل نبود فاضلاب شهری در بعضی محلات شهر با معضل پس‌زدگی چاه‌های فاضلاب دست‌وپنجه نرم می‌کند.

یکی از موضوعاتی که در حفظ بهداشت شهری مؤثر است جمع‌آوری سیستم دفع فاضلاب به نحو مطلوب است که نقش بسزایی در حفاظت از محیط زیست دارد و نبود آن آرامش شهروندان را بر هم می‌زند.

شهروندان می‌گویند: شهر فریدون‌شهر سیستم جمع‌آوری فاضلاب ندارد و امکان نفوذ فاضلاب شهری به آب‌های سطحی، رودخانه‌ها و حتی گاهی آب آشامیدنی وجود دارد و وجود ناخالصی‌ها و آلایندگی‌ها به محیط زیست ضرر می‌رساند.

اجرای طرح فاضلاب شهری از آلوده شدن آب رودخانه‌ها و قنوات پایین‌دست جلوگیری می‌کند. اهمیت اجرای فاضلاب فریدون‌شهر تنها محدود به شهر نیست، بلکه تأثیر آن بر حوزه وسیعی از استان و حتی فلات مرکز کشور است؛ چراکه سرچشمه اصلی زاینده‌رود چشمه‌لنگان است و خروجی آن با احداث تونل در پایین دست این شهر قرار دارد.

آن‌ها معتقدند که اهمیت حفظ محیط زیست و پاک نگه داشتن آب‌های سطحی و آب رودخانه چشمه لنگان موضوع مهمی است که نباید به سادگی از آن گذشت.

عده‌ای از شهروندان فریدون‌شهر نسبت به نبود فاضلاب شهری در شهر معترض هستند و در تماس با خبرگزاری ایمنا نسبت به این شرایط اعتراض کرده‌اند و خواهان رسیدگی فوری شدند.

شهروندان می‌توانند مشکلات خود را از طریق تماس با شماره تلفن ۸_۳۵۵۴۴۱۱۲ در اختیار این رسانه قرار دهند؛ دستگاه‌ها و نهادهای مسئول نیز می‌توانند برای پاسخ‌گویی به شهروندان از همین طریق اقدام کنند.‌

اجرای طرح فاضلاب بر عهده شرکت آبفا است

ابراهیم باتوانی، شهردار فریدون‌شهر با بیان اینکه نبود پروژه فاضلاب شهری معضل کنونی این شهر است، گفت: اجرای پروژه فاضلاب شهری یک کار تخصصی و اجرای آن برعهده شرکت آبفای شهرستان است.

وی افزود: انتظار می‌رود شرکت مذکور اصلاح طرح و تخصیص ردیف اعتباری عملیات اجرایی را در اسرع وقت و شدت بیشتری دنبال کند، چرا که این موضوع یکی از مطالبات عمومی شهروندان است.

پیگیر جذب اعتبارات برای اجرای پروژه هستیم

محمدرضا یبلویی، مدیر آبفای شهرستان فریدون‌شهر در این خصوص به خبرنگار گفت: سال ۱۳۷۴ در شهرستان فریدون‌شهر پروژه ۸۵ کیلومتری توزیع شبکه فاضلاب شهری در حالی آغاز شد که ردیف بودجه نداشت.

وی افزود: در دولت نهم با توجه به حذف ردیف بودجه و اعتبارات در سفرهای استانی دولت به استان اصفهان با تخصیص اعتبارات ۲۵ کیلومتر از پروژه فاضلاب فریدون‌شهر، یعنی ۳۰ درصد پیشرفت کرد.

مدیر آبفای شهرستان فریدونشهر خاطرنشان کرد: طی ۱۰ سال گذشته با توجه به سرعت بالای پروژه، ۳۰۰ انشعاب پیش فروش و همین امر مزید بر علت شده که انتقادات مردمی نسبت به مسکوت ماندن اجرای طرح فاضلاب را در پی داشته است.

یبلویی با بیان اینکه در حال حاضر برای اجرای مابقی پروژه ۴۰۰ میلیارد تومان اعتبار برآورد شده است، تصریح کرد: امروزه نبود شبکه فاضلاب تبعات اجتماعی و بهداشتی دارد و یکی از مطالبات بحق شهروندان هر شهر از جمله دو شهر فریدون‌شهر و برف‌انبار و همچنین روستاهای این شهرستان است.

وی ادامه داد: با توجه به پیش‌فروش انشعابات در ۱۰ سال گذشته، در حال حاضر انتظارات و انتقادات شهروندان فریدون‌شهر بحق است.

مدیر آبفای شهرستان فریدونشهر تاکید کرد: اجرای این پروژه نیازمند اعتبار است و پیگیری‌هایی که از طریق کمیسیون ماده ۲۳ انجام شده است. پس از ادغام آبفای شهری و روستایی و انتصاب من به سمت مدیریت آبفای شهرستان، در کمیسیون ماده ۲۳ پیگیر جذب اعتبار شدم، اما به دلیل اینکه مطالعات پروژه مربوط به سال ۱۳۹۰ بوده مدارک عودت داده شد تا به‌روزرسانی شود.‌

کد خبر 608175

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.