همه اطلاعات در خصوص قرعه‌کشی یورو ۲۰۲۴

هرآنچه باید درخصوص قرعه‌کشی یورو ۲۰۲۴ بدانید، در ادامه این مطلب قابل مشاهده است.

به گزارش خبرنگار ایمنا، اولین دوره مسابقات بین المللی فوتبال یوفا، مسابقات قهرمانی اروپا، در سال ۲۰۲۴ در آلمان برگزار خواهد شد. پس از سال ۱۹۸۸ این دومین بار است که این مسابقات در خاک آلمان برگزار می‌شود.

همه چیزهایی را که باید در مورد قرعه کشی مقدماتی یورو ۲۰۲۴ بدانید، از جمله تاریخ، زمان و مکان در ادامه قابل مشاهده است.

قرعه کشی مقدماتی یورو ۲۰۲۴ چه زمانی برگزار می‌شود؟

قرعه کشی مقدماتی یورو ۲۰۲۴ یکشنبه ۹ اکتبر ۲۰۲۲ برگزار خواهد شد. این رویداد در فرانکفورت، آلمان در مرکز نمایشگاهی Festhalle برگزار خواهد شد و این رویداد در ساعت ۱۱ صبح به وقت محلی آغاز خواهد شد.

کدام تیم‌ها در قرعه کشی مقدماتی یورو ۲۰۲۴ شرکت دارند؟

در مجموع ۵۳ اتحادیه عضو یوفا وارد مراحل مقدماتی شده و در قرعه کشی شرکت خواهند کرد. یوفا تأیید کرد که آلمان میزبان، از قبل در لیست مسابقات نهایی شرکت داده شده است، در حالی که روسیه از مسابقات مقدماتی یورو ۲۰۲۴ به دلیل جنگ روسیه و اوکراین محروم شده است.

مراحل قرعه کشی مقدماتی یورو ۲۰۲۴ توسط یوفا چگونه است؟

۵۳ تیم ملی شرکت کننده بر اساس رده بندی کلی لیگ ملت‌های یوفا ۲۰۲۲-۲۳ در شش گلدان قرار خواهند گرفت. چهار تیمی که به مرحله نهایی لیگ ملت‌ها راه یافته‌اند در گلدان UNL قرار می‌گیرند و در گروه‌های AD که دارای پنج تیم هستند، قرار خواهند گرفت. آنها باید به جای ۱۰ بازی، فقط هشت بازی مقدماتی را انجام دهند تا دو بازی برای حضور در فینال لیگ ملت‌ها در ژوئن ۲۰۲۳ استراحت داشته باشند.

شش تیم بعدی که بالاترین رتبه را دارند خود را در Pot 1 قرار خواهند داد. گلدان ۲ تا ۵ هر کدام ۱۰ تیم بر اساس رتبه بندی آنها خواهد داشت، در حالی که گلدان ۶ از سه تیم با رتبه‌های پایین تشکیل می‌شود. پس از آن، تیم‌ها در ۱۰ گروه قرار می‌گیرند که گروه AG دارای پنج تیم و HJ متشکل از ۶ تیم است.

گلدان‌ها پس از اتمام مرحله گروهی لیگ ملت‌های یوفا تأیید می‌شوند. اکنون اوضاع این‌گونه است:

همه اطلاعات در خصوص قرعه‌کشی یورو ۲۰۲۴


کد خبر 608171

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.