انواع ورق پلی کربنات در بازار و بورس خرید پلی کربنات

انواع ورق پلی کربنات یکی از ترموپلاستیک ‌های فشرده است که می ‌توان آن را از نظر عبور نور نیز شفاف کرد. 

انواع ورق پلی کربنات در بازار و بورس خرید پلی کربنات

پلی کربنات اغلب به عنوان جایگزین سبک تر و قوی تر برای شیشه استفاده می شود. سخت تر از اکریلیک (یکی دیگر از ترموپلاستیک شفاف شفاف محبوب) است.

پنل های پلی کربنات تابش یکی از بهترین ورق پلی کربنات های موجود در بازار است. این پنل ها دو عیب قابل توجه دارند، با این حال، زمانی که در معرض اشعه ماوراء بنفش قرار می گیرند، شکننده و زرد می شوند و به راحتی خراشیده می شوند. لازم به ذکر است که هر دوی این خواص نامطلوب را می توان با پوشش های تخصصی تابش شاپ رفع کرد.

انواع پلی کربنات در بازار پامنار

ترکیب منحصر به فرد و خواص پلی کربنات به این معنی است که پلی کربنات دارای طیف گسترده ای از کاربردها مانند پنجره های مقاوم در برابر گلوله، حفاظ ماشین آلات، آینه های دو طرفه، پنجره های تجاری و موانع است. در این مقاله موارد استفاده و مزایای انواع ورق پلی کربنات تابش شاپ را شرح خواهیم داد.

تنوع روش‌ هایی که می ‌توان پلی ‌کربنات ایجاد کرد، به لطف ماهیت انعطاف‌پذیر آن، تقریباً نامحدود است. تنها تعدادی از انواع مختلف پلی کربنات را در ادامه مورد بررسی قرار می دهیم.

پلی کربنات شفاف

ورق شفاف پلی کربنات نور را تقریباً به خوبی شیشه منتقل می کند. این امر ورق را برای برنامه هایی که به وضوح نوری نیاز دارند ایده آل می کند. ورق پلی کربنات تخت و شفاف تابش شاپ می تواند ضربه هایی را تحمل کند که به راحتی شیشه را خرد می کند.

همچنین از اکریلیک، یکی دیگر از ترموپلاستیک های شفاف رایج، قوی تر است. با توجه به این ویژگی ها، پلی کربنات در محصولاتی که نیاز به شفافیت نوری و همچنین مقاوم در برابر ضربه دارند استفاده می شود. کاربردها می تواند شامل موارد زیر باشد: محافظ ماشین آلات، پوشش چراغ خودرو، و شیشه جلو خودروهای ساختمانی.

پلی کربنات ضد گلوله تابش شاپ

برخی از انواع پلی کربنات را می توان مقاوم در برابر گلوله در نظر گرفت و بسته به عوامل مختلفی درجات مختلفی از محافظت را ارائه می دهد. سطح حفاظت بستگی به نوع پلی کربنات مورد استفاده، روش لمینیت و ضخامت کلی ورق پلی کربنات دارد.

مقاومت گلوله معمولاً در مقیاس UL اندازه گیری می شود که سطح 1 کمترین محافظت و سطح 3 بیشترین محافظت را ارائه می دهد. ورق های پلی کربنات با ضخامت ¾ اینچ می توانند به سطح UL 1 دست یابند. پلی کربنات های مقاوم در برابر گلوله برای کاربردهایی که به سطوح بالایی از مقاومت در برابر ضربه نیاز دارند اما جرم قطعه کمی دارند خوب هستند. ورق پلی کربنات آئرولیت یکی از رایج ترین انواع پلی کربنات است که برای کاربردهای مقاوم در برابر گلوله استفاده می شود.

پلی کربنات آنتی استاتیک

انواع خاصی از پلی کربنات خاصیت ضد الکتریسیته ساکن دارند. به این معنی که الکتریسیته ساکن نمی تواند روی سطوح مواد ایجاد شود. این پلی کربنات ضد الکتریسیته ساکن را برای قطعاتی که با تجهیزات الکترونیکی حساسی که ممکن است در اثر تخلیه استاتیک آسیب ببینند در تماس هستند ایده آل می کند.

پلی کربنات ضد الکتریسیته ساکن دارای روکش خاصی است که از تجمع بارهای ساکن در سطح آن جلوگیری می کند. کاربردهای معمولی می تواند شامل موارد: سطوح مونتاژ برای قطعات الکترونیکی و محفظه های الکترونیکی باشد.

انواع ورق پلی کربنات در بازار و بورس خرید پلی کربنات

پلی کربنات آینه ای

پلی کربنات آینه ای حاوی فیلم بازتابنده است که می تواند به عنوان یک آینه معمولی یا به عنوان یک آینه دو طرفه رفتار کند. از آنجا که پلی کربنات بسیار سخت است، از آن برای جایگزینی آینه های شیشه ای سنگین تر و ظریف تر استفاده می کنند.

آینه های پلی کربنات تابش اغلب در حمام هواپیماهای تجاری و ون های کمپر یافت می شوند. در اتاق های بازجویی از آینه های پلی کربنات دو طرفه استفاده می شود. هنگامی که اتاق بازجویی به شدت روشن می شود، پوشش بازتابنده مانند یک آینه معمولی برای کسانی که در داخل هستند عمل می کند.

پلی کربنات مقاوم در برابر سایش فروشگاه تابش شاپ

اگرچه ورق پلی کربنات استاندارد به راحتی خراشیده می شود، انواعی از پلی کربنات وجود دارد که در برابر سایش مقاوم هستند. پلی کربنات مقاوم در برابر سایش دارای یک پوشش ضد خش در هر طرف ورق برای بهبود انعطاف پذیری آن است.

PACVD یک فرآیند با دمای پایین است که برای موادی مانند پلاستیک با دمای ذوب نسبتا پایین ایده آل است. پلی کربنات مقاوم در برابر سایش معمولاً در کاربردهایی مانند دیسک های نوری استفاده می شود که در آن خراش می تواند عملکرد محصول را کاهش دهد.

پلی کربنات رنگی

اکثر انواع پلی کربنات در رنگ های مختلف ورق موجود هستند. همانطور که در مورد بسیاری از ترموپلاستیک ها وجود دارد، پلی کربنات می تواند رنگی یا رنگی باشد. رنگ آمیزی در درجه اول در خدمت اهداف زیبایی شناختی است. اگرچه برخی از آنها اهداف کاربردی تری دارند. رنگ های تخصصی را می توان به پانل های پلی کربنات اضافه کرد تا تابش خورشید را منعکس کند و اتاق ها را خنک تر نگه دارد.

انواع ورق پلی کربنات در بازار و بورس خرید پلی کربنات

کدام نوع پلی کربنات در سقف ها استفاده می شود؟

پلی کربنات مورد استفاده در سقف باید در برابر اشعه ماوراء بنفش مقاوم باشد تا از زرد شدن و شکننده شدن آن جلوگیری شود. برخی از پیکربندی‌های چند صفحه‌ای برای بهبود قابلیت‌های عایق کاری پانل‌ها در دسترس هستند. پلی کربنات یک ماده سخت و مقاوم در برابر ضربه است که می تواند نور طبیعی زیادی را وارد یک سازه کند. ترکیب دوام و انتقال نور باعث می شود ورق های پلی کربنات در گلخانه ها و نورگیرها مفید باشند. در صورت عدم تمایل به انتقال نور، پلی کربنات رنگی یا رنگی نیز می تواند سقف خوبی را ایجاد کند.

ساختار کریستالی آمورف آن، پلی کربنات را به یکی از بادوام ترین ترموپلاستیک ها تبدیل می کند. استحکام، چقرمگی و مقاومت در برابر دما عالی است.

کد خبر 608083

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • لیلا از اردبیل IR ۱۷:۰۲ - ۱۴۰۲/۱۱/۲۸
    0 0
    من دنبال ورق های پلی کربنات ضدگلوله میگشتم، این سایت معرفی شده رو هم دیدم. من قبلا با یه سایتی اگه اشتباه نکنم سایت آقای پلکسی بود برای ورق پلی کربنات شیشه ای تماس گرفتم و تمام مستندات رو بهم دادن. ولی این شرکت گفت ضدگلوله س ولی داکیومنتی نداریم براش. چجوری خب ادعا میکنن ضد گلوله ست. اگر واقعا هست چون قیمتشون پایینتره من میخام سفارش بدم. کسی تاحالا برای طلافروشی از این شیشه های پلی کربنات گرفته و تست ضربه کرده؟ ممنون میشم نظرم درج بشه تا کمک کنن.