از عموکشی هولناک در درگیری تا کشف و ضبط ۲ تریلی حامل موادمخدر

عموکشی هولناک در درگیری، بازداشت دو مرد با محموله ممنوعه، کشف و ضبط دو تریلی حامل موادمخدر، غافلگیری سارق حرفه‌ای موبایل زائران، بازداشت منتشرکننده فیلم‌های سیاه و بازداشت دو مدیر دولتی با سرمایه میلیاردی را در بسته خبری حوادث ایمنا، بخوانید.

به گزارش خبرنگار ایمنا، رسیدگی به این پرونده از سه روز پیش به دنبال درگیری خونین در یکی محله‌های کرج شروع شد. وقتی گشت پلیس به محل درگیری رسید با پیکر خونین مرد ۴۲ ساله روبرو شد که بر روی زمین افتاده بود. خیلی زود پیکر خونین به بیمارستان منتقل شد و در حالی که تیم پزشکی در تلاش بودند مرد ۴۲ ساله را نجات دهند اما تلاش آنها فایده‌ای نداشت و به دنبال مرگ او بود که کارآگاهان جنایی برای کشف راز این جنایت تحقیقات خود را شروع کردند.

مدت کوتاهی از تحقیقات نگذشته بود که پسر ۲۲ ساله‌ای به اداره گاهی مراجعه کرد و مدعی شد که عمویش با چاقوی او به قتل رسیده است. این پسر جوان در اعترافات خود گفت: از چندی قبل من و پسر همسایه با هم اختلاف پیدا کردیم تا اینکه روز حادثه دعوای ما با فحش ناموسی پسر همسایه بالا گرفت. من خونم به جوش آمد و رفتم داخل خانه چاقو را برداشتم می‌خواستم پسر همسایه را ادب کنم و او خیلی عصبانی بود.

عمویم که متوجه دعوای ما شده بود از خانه آمد و می‌خواست جلوی مرا بگیرد تا دعوا تمام شود اما من آنقدر خشمگین بودم که نمی‌دانم چطور چاقو به عمویم اصابت کرد و روی زمین افتاد. من سه روز در خانه بودم و از این اتفاق که افتاده به شدت عذاب وجدان گرفتم و تصمیم گرفتم خودم را تسلیم پلیس کنم.

بازداشت ۲ مرد با محموله ممنوعه

سرهنگ ضرغام آذین، رئیس پلیس مبارزه با مواد مخدر تهران اظهار کرد: در راستای تداوم اجرای طرح‌های قاطع و مبارزه بی‌امان با سوداگران مرگ، مأموران عملیات ویژه پلیس مبارزه با مواد مخدر تهران با تسلط اطلاعاتی از محل دپوی مواد مخدر در جنوب تهران مطلع شدند.

وی افزود: مأموران این پلیس با انجام اقدامات تخصصی محل دقیق دپوی مواد مخدر را شناسایی و پس هماهنگی‌های قضائی طی یک عملیات ضمن دستگیری دو قاچاقچی، ۹۸ کیلو حشیش و ۲۰۰ گرم تریاک کشف کردند و متهمان پس از تشکیل پرونده جهت سیر مراحل قانونی تحویل مرجع قضائی شدند.

کشف و ضبط ۲ تریلی حامل مواد مخدر

در روزهای گذشته سربازان گمنام امام زمان در اداره کل اطلاعات استان البرز با همکاری مشترک با فراجای البرز موفق به کشف محموله‌ای ۱۶۰۰ کیلوگرمی مواد مخدر از نوع مورفین و شیشه شدند.

این مواد به طرزی ماهرانه جاسازی شده بود که کشف و دسترسی آن غیرممکن باشد اما حافظان امنیت مردم در اقدامی پیچیده موفق به کشف و ضبط این محموله شدند.

غافلگیری سارق حرفه‌ای موبایل زائران

سرهنگ دوستعلی جلیلیان، فرمانده انتظامی شهرستان ری اظهار کرد: در پی وقوع چند فقره سرقت موبایل از زائران حرم حضرت عبدالعظیم (ع) شناسایی و دستگیری متهم در دستور کار کلانتری این محل قرار گرفت.

وی افزود: عوامل تیم عملیاتی کلانتری با بررسی‌های تخصصی و رصدهای میدانی اقدام به پوشش نقاطی که احتمال حضور سارق در آن مکان‌ها متصور بود، کردند.

فرمانده انتظامی شهرستان ری با اشاره به اینکه روز جاری مأموران سوژه مورد نظر را حین سرقت در محوطه حرم مطهر مشاهده و دستگیر کردند، اضافه کرد: در تحقیقات انجام شده متهم سابقه‌دار به بزه ارتکابی معترف و اظهار داشت مرتکب سه سرقت مشابه شده است. با شناسایی مال باختگان و پایان تحقیقات متهم تحویل مراجع قضائی شد.

بازداشت منتشرکننده فیلم‌های سیاه

رسول جلیلیان، رئیس پلیس فتا استان البرز، اظهار کرد: برابر رصد صورت گرفته از سوی کارشناسان پلیس فتا و اخبار و اطلاعات به دست آمده، یک صفحه غیراخلاقی در شبکه اجتماعی اینستاگرام که اقدام به انتشار عکس و فیلم‌های غیراخلاقی در فضای مجازی می‌کرد، مورد شناسایی قرار گرفت.

وی افزود: در ادامه مأموران با انجام اقدامات پلیسی و فنی موفق به شناسایی گرداننده پیج شدند و با هماهنگی مقام قضائی، نامبرده را به پلیس فتا احضار کردند. متهم در ابتدا منکر اتهام مذکور بود اما پس از روبه‌رو شدن با مستندات ادله دیجیتال جرم، لب به اعتراف گشوده و جرم خود را پذیرفت که جهت سیر مراحل قانونی، تحویل مراجع قضائی شد.

رئیس پلیس فتا استان البرز به کاربران فضای مجازی هشدار داد: برخی افراد ناباب و غیرمتعهد اقدام به چنین اعمال زشتی می‌کنند که خانواده‌ها همواره باید بازتاب‌های اجتماعی این موضوع را مدنظر قرار داده و نظارت مستمر بر عملکرد فرزندان را داشته باشند. پلیس فتا با تمام توان نرم‌افزاری و سخت‌افزاری خود با ایجاد کنندگان و انتشاردهندگان محتوای غیراخلاقی با هماهنگی مقام قضائی برخورد قانونی انجام می‌دهد.

بازداشت ۲ مدیر دولتی با سرمایه میلیاردی

سرهنگ مهدی حاجیان راد رئیس پلیس امنیت اقتصادی استان قزوین، اظهار کرد: دو تن از مدیران دولتی در یکی از ادارات اقدام به تقلب در معامله و فروش تجهیزات کرده بودند و بررسی موضوع در دستور کار پلیس امنیت اقتصادی استان قرار گرفت.

وی افزود: مأموران با شناسایی و تحقیقات تکمیلی دریافتند که این دو مدیر دولتی اقدام به فروش مجدد تجهیزات خریداری شده توسط شرکت با قیمت سه برابری کرده‌اند و کارشناسان میزان خسارات وارده به بیت‌المال را مبلغ ۱۴ میلیارد ریال اعلام کردند.

رئیس پلیس امنیت اقتصادی استان قزوین اضافه کرد: در این رابطه دو تن از مدیران این سازمان دولتی دستگیر و پس از تشکیل پرونده برای سیر مراحل قانونی به مرجع قضائی معرفی شدند.

کد خبر 608006

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.