اجرای ۱۳ هزار میلیارد تومان پروژه عمرانی در قم

شهردار قم با بیان اینکه ۱۳ هزار میلیارد تومان پروژه عمرانی طی سال ۱۴۰۰ در این کلان‌شهر اجرایی شده است، گفت: احداث پارکینگ خیابان امام خمینی(ره) بااعتباری بالغ‌بر ۳۰۰ میلیارد تومان به همراه ضلع شرقی حرم مطهر وارد فاز اجراشده است و ۱۹ لکه نیز برای احداث پارکینگ در مناطق مختلف شناسایی‌شده است.

به گزارش ایمنا و به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی شهرداری قم، سیدمرتضی سقائیان نژاد با بیان اینکه ۱۳ هزار میلیارد تومان پروژه عمرانی طی سال ۱۴۰۰ در قم اجرایی شده است، ادامه داد: سال گذشته ۱۶ طرح شاخص در قم به بهره‌برداری رسید، این در حالی بوده است که کل بودجه شهرداری در سال گذشته ۴ هزار میلیارد تومان بوده که نشان از غلبه بودجه عمرانی بر سایر بودجه‌ها و هزینه‌های معمول است.

وی ادامه داد: همچنین در این مدت شهرداری قم در حوزه فرهنگی نیز حضور پررنگی در قرارگاه ۱۹ دی و بسترسازی جهت برگزاری دومین کنگره ملی شهدای استان و برگزاری سایر مناسبت‌های ملی و مذهبی داشته است.

شهردار قم با تاکید بر ضرورت تسریع در فرآیند توسعه پارکینگ، ادامه داد: بحث تملک، ماده هشت و نه و طرح تفصیلی از چالش‌های مهم توسعه پارکینگ در شهر قم است.

وی گفت: احداث پارکینگ خیابان امام خمینی (ره) بااعتباری بالغ‌بر ۳۰۰ میلیارد تومان به همراه ضلع شرقی حرم مطهر نهایی و وارد فاز اجراشده است؛ علاوه بر این ۱۹ لکه برای احداث پارکینگ هم در مناطق مختلف شناسایی‌شده است.

سقائیان‌نژاد با بیان اینکه هزینه ۹۰ درصدی در کنار تحقق ۱۰۰ درصدی درآمد، نشان از عملکرد درخشان شهرداری قم دارد هرچند در زمینه احداث پارکینگ باید شاهد تسریع در اقدامات باشیم، خاطرنشان کرد: طی سه سال گذشته ۱۴۰ میلیارد تومان از محل کسر و حذف پارکینگ به‌حساب متمرکز احداث پارکینگ شهرداری نشسته که ۱۰۰ میلیارد تومان از آن هزینه شده است.

وی بابیان اینکه تناسبی بین هزینه کسر و احداث پارکینگ وجود ندارد، گفت: شهرداری قم هم‌اکنون فقط برای احداث پارکینگ میدان امام خمینی (ره) باید بیش از ۳۰۰ میلیارد تومان هزینه کند، این در حالی است که برای تکمیل پارکینگ ضلع شرقی حرم مطهر نیاز به صدها میلیارد تومان اعتبار لازم است.

کد خبر 607991

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.