تاثیر تغییرات آب‌وهوایی بر سلامت قلب

نتایج بررسی‌های انجام شده نشان می‌دهد که جهان گرم‌تر باعث تشدید نارسایی قلبی می‌شود.

به گزارش سرویس ترجمه ایمنا، محققان اعلام کردند زمانی که درجه حرارت تابستان ۲۰۱۹ در فرانسه افزایش یافت موج گرما باعث وخیم شدن حال بیماران نارسایی قلبی شد. پژوهشگران با انجام بررسی‌های لازم به این نتیجه رسیدند که گرمای هوا با کاهش وزن مرتبط است که نارسایی قلبی را بدتر می‌کند.

به نظر می‌رسد که کاهش وزن مشاهده شده در میان افراد مبتلا به نارسایی قلبی منجر به کاهش فشار خون و نارسایی کلیوی می‌شود و به طور بالقوه تهدیدکننده جان است. با پیش‌بینی افزایش دما برای آینده، پزشکان باید آماده باشند تا در صورت کاهش وزن، دوز داروهای «دیورتیک» را کاهش دهند. محققان این فرضیه را مطرح کردند که موج گرما بر مصرف مایعات در بیماران نارسایی قلبی تاثیر می‌گذارد.

زمانی که افراد سالم در هوای گرم مایعات بیشتری می‌نوشند بدن به صورت خودکار دفع ادرار را تنظیم می‌کند. در نارسایی قلبی، قلب بیمار آن‌گونه که لازم است خون را در سراسر بدن پمپاژ نمی‌کند. این مسئله باعث تنگی نفس و تجمع مایع در ریه‌ها، پاها و شکم می‌شود. دیورتیک‌ها برای بیماران مبتلا به نارسایی قلبی، برای افزایش دفع ادرار تجویز می‌شود که می‌تواند به رفع علائم تنگی نفس و تورم کمک کند. اگر این افراد دچار تنگی نفس، تورم یا افزایش وزن ناگهانی شدند، ممکن است لازم باشد دوز «دیورتیک» خود را افزایش دهند.

توصیه می‌شود که پزشکان بر افزایش وزن بیماران نظارت داشته باشند، زیرا ممکن است نشان‌دهنده احتقان باشد و احتمالاً نیاز دارند در بیمارستان بستری شوند.

کد خبر 607987

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.