شهید سلیمانی به یکی از نمادهای نظام اسلامی تبدیل شده است

رئیس جمهور در دیدار با خانواده شهید سپهبد حاج قاسم سلیمانی با بیان اینکه امروز شهید سلیمانی به یکی از نمادهای نظام اسلامی تبدیل شده است و از همین جهت مورد کینه دشمنان جمهوری اسلامی است، گفت: وظیفه مسئولان کشور پاسداری از حقیقت و مقابله با انگاره‌سازی‌های مغرضانه دشمنان ایران اسلامی است.

به گزارش ایمنا و به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی دولت، آیت الله سید ابراهیم رئیسی که در جریان سخنرانی خود در هفتاد و هفتمین اجلاس مجمع عمومی سازمان ملل با نمایش تصویر سردار سپهبد حاج قاسم سلیمانی از او به عنوان قهرمان مقاومت یاد کرد و خواستار تعقیب قضائی و محاکمه دونالد ترامپ و دیگر عوامل ترور شهید سلیمانی شد، امروز _دوشنبه چهارم تیرماه_ در نهاد ریاست جمهوری میزبان خانواده سردار سلیمانی بود.

در پی سخنرانی رئیس جمهور، سردار اسماعیل قاآنی فرمانده نیروی قدس پاسداران انقلاب اسلامی از اقدام شجاعانه آیت الله رئیسی در تبیین جنایات آمریکا و تقبیح ترور قهرمان مبازره با تروریسم شهید حاج قاسم سلیمانی در اجلاس عمومی سازمان ملل متحد قدردانی کرد.

همچنین سردار سرلشکر پاسدار حسین سلامی فرمانده کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی از اقدام شجاعانه، هوشمندانه و غرور انگیز رئیس جمهور در مجمع عمومی سازمان ملل متحد در نیویورک برای مطالبه محاکمه آمران و عاملان ترور شهید حاج قاسم سلیمانی و تاکید بر پیگیری جدی حقوق حقه ملت ایران، قدردانی کرد.

در این دیدار سید ابراهیم رئیسی، رئیس جمهور قدرت نظام جمهوری اسلامی ایران را برگرفته از خون شهدا، به ویژه شهدایی همچون حاج قاسم سلیمانی دانست و گفت: برخی قدرت ملی را صرفاً منبعث از تجهیزات و تسلیحات نظامی می‌دانند، امروز جمهوری اسلامی در کنار پیشرفت‌های غیرقابل کتمان در صنایع دفاعی، از قدرت نرمی برخوردار است که به اعتبار خون صدها هزار شهید به دست آمده و بسیار مؤثرتر از هر سلاحی است.

وی با یادآوری اهمیت روایتگری حق‌طلبانه و مقابله با غرض‌ورزی امپراطوری رسانه‌ای غرب در موضوع مبارزه با تروریسم، تصریح کرد: دشمنان این مرز و بوم، تلاش می‌کنند با ابزارهای رسانه‌ای واقعیت را وارونه و جای جلاد و شهید را عوض کنند. بر همین اساس در جریان تنظیم محتوای سخنرانی بنده در مجمع عمومی سازمان ملل بر مبنای ارج نهادن و به رخ کشیدن نمادهای قدرت ملی تصمیم گرفتیم شهید سلیمانی را معرفی کنیم تا دنیا بداند که تروریسم چیست، تروریست کیست و قهرمان مبارزه با تروریسم چه کسی بوده است؟

رئیس جمهور با تقبیح رفتار رسانه‌های غربی در تحریف و جعل واقعیت‌ها، خاطرنشان کرد: امروز نظام سلطه به اعتبار امپراطوری رسانه‌ای خود تلاش می‌کند تعریف تروریسم را تغییر دهد و خود را قهرمان مبارزه با تروریسم معرفی کند، لذا وظیفه‌ای سنگین بر عهده ما است که اجازه ندهیم این تلاش دشمن به نتیجه برسد.

وی وظیفه مسئولان کشور در پاسداری از حقیقت و مقابله با انگاره‌سازی‌های مغرضانه دشمنان ایران اسلامی را مورد توجه قرار داد و خاطرنشان کرد: در جریان سخنرانی‌ها و دیدارهای مختلفی که در سفر به مقر سازمان ملل داشتم، تاکید کردم که کشورهای اروپایی و آمریکا امروز تلاش می‌کنند منافقان را که دست‌شان به خون بیش از ۱۷ هزار هموطن بی‌گناه ایرانی آلوده است، تطهیر کنند و در حالی که پیش از این آنها را در لیست سیاه گروه‌های تروریستی قرار داده بودند، امروز آنان را از این لیست خارج کرده و مورد حمایت خود قرار داده‌اند.

آیت‌الله رئیسی با اشاره به اینکه امروز شهید سلیمانی به یکی از نمادهای نظام اسلامی تبدیل شده و از همین جهت مورد کینه دشمنان جمهوری اسلامی است، گفت: شهید سلیمانی چنانکه مقام معظم رهبری تاکید کردند، نه فقط یک نام که یک مکتب است و امروز همه باید تلاش کنیم مظاهر و شاخص‌های این مکتب در شئونات زندگی مردم جاری شود.

وی با اشاره به تلاش دشمنان برای کاهش حساسیت جامعه نسبت شهید سلیمانی، گفت: دشمن در مقاطع مختلف تلاش می‌کند حساسیت جامعه نسبت به شهید سلیمانی و دیگر الگوها و ارزش‌هایش را بسنجد و اگر احساس کند حساسیت جامعه نسبت به نام و یاد این شهید کم شده است، تلاش‌های خود را برای حذف کامل نام و راه و مکتب او از خاطره و یاد جمعی جامعه مضاعف خواهد کرد، لذا باید نسبت به هر گونه تعدی دشمن به شخصیت و مکتب شهید سلیمانی حساس بود.

در ابتدای این دیدار خانواده شهید سلیمانی نیز ضمن قدردانی از بیانات رئیس جمهور در مجمع عمومی سازمان ملل، پاسداشت نام سردار سلیمانی در تریبون سازمان ملل متحد را موجب خوشحالی همه علاقمندان به انقلاب اسلامی در منطقه دانستند.

خانواده سردار سرافراز مقاومت، تبیین شاخص‌های مکتب ایشان از سوی رئیس جمهور در سخنرانی نیویورک را اقدامی حکیمانه دانستند و افزودند: در مکانی که مدت‌هاست از کارکرد و ماهیت اصلی خود در احقاق حقوق ملت‌ها فاصله گرفته است، تبیین ویژگی‌های مکتب شهید سلیمانی که همان عدالت‌طلبی و حق‌طلبی‌است، بسیار مؤثر و درست همان چیزی بود که از رئیس جمهور مکتبی ایران اسلامی انتظار می‌رفت.

کد خبر 607981

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.