جایگاه شوراها با واقعیت فاصله دارد

رئیس شورای اسلامی استان چهارمحال‌وبختیاری گفت: محقق شدن اهداف شوراها به میزان کارایی، اثربخشی و آگاهی‌ اعضای شورای اسلامی شهر بستگی دارد.

به گزارش خبرنگار ایمنا، سیاوش سلیمانی امروز _پنجشنبه هفتم مهرماه_ در جمع خبرنگاران، اظهار کرد: کارگاه‌های آموزشی ویژه شوراهای اسلامی شهر و روستا به منظور افزایش آگاهی و ارائه راهکار نحوه نگارش مصوبات به صورت قانونی و آشنایی با مسائل مالی و حقوقی برگزار می‌شود.

وی افزود: محقق شدن اهداف شوراها به میزان کارایی، اثربخشی و آگاهی اعضای شورای اسلامی شهر بستگی دارد، لذا کارگاه‌های آموزشی برای اشراف آنها بر قوانین برگزار می‌شود تا آسیبی به شوراها وارد نشود؛ بی‌تردید، عملیاتی کردن فرایند آموزش نیازمند آماده‌سازی زمینه‌هایی برای آغاز است که نیازسنجی آموزشی، برنامه‌ریزی آموزشی، اجرای برنامه، ارزیابی دوره و در نهایت ارزیابی اثربخشی دوره‌های آموزشی از جمله این زمینه‌ها است و اگر این مراحل به درستی انجام شود، به افزایش سطح توانایی، دانش و مهارت منجر می‌شود.

رئیس شورای اسلامی استان چهارمحال‌وبختیاری با اشاره به اینکه شوراهای اسلامی از چند منظر حائز اهمیت بوده و جایگاه شوراها والا است، تصریح کرد: شورا نهادی مقدس است که بنیان آن برگرفته از قرآن کریم و قانون اساسی است و طبق آیات قرآن فردی که با خردمندان مشورت کند موفق خواهد شد، لذا مطالبات مردم به شوراهای اسلامی سپرده شده است، پس باید تلاش کرد تا نیازهای مردم رفع شود.

وی با اشاره به اصول قانون اساسی در خصوص منزلت شورای اسلامی، افزود: جایگاه شوراها با واقعیت فاصله دارد و لازم است که شوراها با عملکردی درخشان دولتی‌ها را مجاب کنند تا ارتباطشان با شوراها تقویت شود و به عنوان پل ارتباطی مردم و مسئولان عمل کنند.

سلیمانی با اشاره به برخی آداب نادرست قدیمی، تاکید کرد: شورا می‌تواند برای مسائل فرهنگی نادرست در هر شهر یا روستایی اقدامات لازم را برنامه‌ریزی کند، شوراهای اسلامی قوه چهارم هستند که در کنار سه قوای دیگر زمینه آرامش و عدالت را برای مردم به ارمغان می‌آورند.

وی گفت: به منظور پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی دو راه سخت‌افزاری و نرم‌افزاری وجود دارد، راه‌های سخت‌افزاری از جمله ارجاع متخلفان به پلیس و سپس زندان و سایر مجازات‌های قانونی است، اما راه دوم استفاده از روش نرم‌افزاری است که می‌توان با فرهنگ‌سازی از آسیب‌ها جلوگیری کرد.

کد خبر 607972

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.